کد خبر 979589
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۶
نتانیاهو

اسرائیل یک سیستم دفاع موشکی را در پایگاهی نظامی در آلاسکای آمریکا آزمایش کرده. موشک‌های موسوم به پیکان ۳، با قابلیت رهگیری و نابود کردن موشک‌های بالستیک.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع رژیم صهیونیستی از آزمایش تازه‌ترین سیستم دفاع موشکی این کشور موسوم به "پیکان ۳" (نوعی سامانه دفاع ضدبالستیک است که از سال ۱۹۸۶ به‌طور مشترک توسط اسرائیل و آمریکا تولید می‌شود)دریک پایگاه نظامی آمریکا در ایالت آلاسکا خبر داده است. به گفته وزارت دفاع اسرائیل این آزمایش روز یکشنبه ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) انجام شده، نشان داده که این سیستم توانایی "در لحظه نابود کردن" بالایی دارد. این سیستم دفاعی به گونه‌ای طراحی شده که قادر است موشک‌های بالستیک را در خارج از جو زمین رهگیری کند. حال آنکه گنبد آهنین اسرائیل و موشک های رهگیر آن در طول ماه های گذشته کارآیی خود را در مقابل موشک های حزب الله بارها نشان داده است.

در این زمینه:

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و سفیر آمریکا در اسرائیل در حال دیدن آزمایش پیکان ۳

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ضمن تقدیر از این آزمایش موشکی گفته است که اسرائیل قادر است با موشک‌های بالستیکی که "از ایران یا هر جای دیگری" شلیک ‌شود، مقابله کند. وزارت دفاع اسرائیل گفته که این آزمایش با همکاری آژانس دفاع موشکی آمریکا در آلاسکا انجام شده است. سیستم دفاع موشکی "پیکان ۳" مشترکا توسط اسرائیل و شرکت بوئینگ آمریکا ساخته شده است.

 این در حالی است که شبکه بی بی سی فارسی در طی گزارشی ضمن بررسی این موشک و توانمندی های آن به نکات مهمی درباره پروژه این موشک اشاره می کند.  خبرنگار بی بی سی در این گزارش عنوان می کند؛

اولا:   هزینه چند میلیاردی این موشک را آمریکا پرداخت کرده است، و هرکدام از موشک هایی که شلیک می شوند چندین میلیون دلار هزینه دارند

دوما:  موشک موسوم به پیکان سه دو سال پیش خبر عملیاتی شدن آن در رسانه ها مطرح شده و مورد آزمایش قرار گرفته بود.

سوما:  این موشک در طول این دو سال تغییری نداشته است.

چهارما: آزمایش این موشک بیشتر جنبه تبلیغاتی و رسانه ای برای پیروزی نتانیاهو در انتخابات ماه‌های آینده دارد.

گزارش بی بی سی از آزمایش موشکی(مانور تبلیغاتی) نتانیاهو

بی بی سی در بخش دیگری از برنامه خبری خود به تبلیغاتی بودن ازمایش موشکی اسرائیل از زبان کارشناس مدعو اشاره می کند.آقایی کارشناس سیاسی بی بی سی: قدرت نمایی از سوی اسرائیل در آستانه انتخابات پارلمانی باعث این آزمایش موشکی شده است.

آقایی کارشناس سیاسی: قدرت نمایی اسرائیل در آستانه انتخابات

لازم به یادآوری است  که در ماه مه سال ۲۰۱۸ وزارت دفاع آمریکا و شریک آن، آزمایش مشترک سیستم موشکی "پیکان ۳" را که قرار بود در آلاسکا انجام شود به دلیل مشکلات فنی به تعویق انداختند. از "پیکان ۳" به عنوان نسل آینده سیستم دفاع موشکی که قادر است از مسافت‌های دور و ارتفاعات بالا با سرعت زیاد اهدافی را مورد حمله قرار دهد، نام برده می‌شود. با وجود تردد هواپیماهای مسافربری در منطقه جنوب غرب آسیا، اسرائیل این آزمایش را در آلاسکا انجام داده است در حالی که تمامی آزمایش های موشکی ایران در کلاس های مختلف، در خاک کشور، با وجود تردد بالای هواپیماهای مسافربری انجام می شود که این نیز یکی از توانمندی های بالای ایران در این زمینه می باشد.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابن آدم IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    10 51
    بنظرم نتانیابو بایستی روی پوشک برا سربازانش و همچنین جلیقه شنا تحقیق و مانور برگزار کند، موشک و سپر دفاعی و گنبد پلاستیکی بدردشون نمیخوره راه حل آخر رو که گفتم تمرین و ممارست کنند.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    43 11
    دمش گرم با این موشک تا 50 سال حتی گنجشک هم نمیتونه بدون اجازه وارد حریم هوایی اسرائی بشه
    • احسان IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
      9 36
      خطاب به 8:04، آره راست می گی!!!!! سیستم موشکی اسرائیل فقط به درد گنجشک زدن می خوره و بس، البته بعید می دونم همین کار هم ازش ساخته باشه!!!!!
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
      8 44
      پاچه خوار و کاسه لیس اسراییل
  • US ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    39 0
    جدا از درستی‌ یا نادرستی این تحلیل، هیچ وقت دشمن را دست کم نگیرید. بهترین مهندسان و دانشمندان را در صنایع نظامی استخدام میکنند با بیشترین سرمایه گذاری. نه از دشمن بترسید نه دست کم بگیرید، با قدرت به پیشرفت دفاعی ادامه دهید.
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
    33 3
    اونا اگه پیکان دارن ایران هم وانت پیکان ؛ نیسان و حتی پراید داره ،اره داداششش برو تا زیرت نکردیم!!! مال این حرفا نستی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس