کد خبر 979429
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
فوتسال

هفته گذشته و پیش از برگزاری یکی از مسابقات حساس لیگ برتر فوتسال، اتفاق بی‌سابقه‌ای رخ داد که در صورت عدم ورود کمیته اخلاق به این پرونده، می‌توان شاهد گسترش تهدید جانی بازیکنان باشیم.

به گزارش مشرق، پیش از شروع هفته پنجم لیگ برتر فوتسال اتفاقی رخ داد که باید آن را در تاریخ حواشی این رشته ورزشی ثبت کرد. مهدی جاوید ملی پوش فوتسال مس سونگون که همراه این تیم برای بازی با تیم شهروند راهی ساری شده بود، به خاطر تهدید هواداران تیم مقابل، بدون انجام بازی و تمرین از این شهر خارج شد و به خانه بازگشت! به این ترتیب هم جاوید یکی از بازی های حساس این فصل مس را از دست داد و هم مس از غیبت بهترین گلزن لیگ در این مسابقه ضرر کرد تا تیم شهروند به زعم خودش به اهدافش برسد.

اسماعیل تقی پور سرمربی تیم فوتسال مس گفت: «قبل از شروع مسابقه فشارهایی روی ما وجود داشت. مهدی جاوید مدام با پیامک تهدید می شد و مجبور شدیم قبل از بازی او را به خانه برگردانیم.»

ماجرای تهدید جاوید از سوی هواداران شهروند به اتفاقاتی بر می گردد که سال گذشته در جریان بازی این تیم با گیتی پسند در اصفهان رخ داد. در آن بازی تعدادی از هواداران گیتی پسند در اصفهان وارد زمین شدند و با بازیکنان حریف زد و خورد داشتند. در پی این درگیری، تعدادی از نفرات تیم شهروند راهی بیمارستان شدند و حتی کار به تماس نمایندگان استان های اصفهان و مازندران کشید.

اتفاقات آن مسابقه باعث دلخوری شهروندی ها شده و آنها تاکید می کنند که این ماجرا را در بازی سال آینده در ساری تلافی خواهند کرد. مهدی جاوید سال گذشته در گیتی پسند بازی می کرد و با جوسازی بعضی از بازیکنان شهروند، بر خلاف واقعیت یکی از مقصران اتفاقات آن مسابقه جنجالی جلوه داده می شود.

هواداران شهروند هم که تحت تاثیر فضاسازی ها و روایت های نادرست بعضی از نفرات تیم شهروند قرار داشتند، پیش از آنکه بخواهند با تیم گیتی پسند تسویه حساب کنند، سراغ بازیکنی (مهدی جاوید) رفتند که به زعم آنها، مقصر اتفاقات بوده است؛ هرچند که این بازیکن دیگر در تیم گیتی پسند حضور ندارد.

بیشتر بخوانید:

واکنش شمسایی به تبانی علنی در فوتسال

نکته عجیب و البته طنز ماجرا، واکنش نماینده فدراسیون فوتبال به این ماجرا بوده که بیانگر درماندگی این فدراسیون در مقابل چنین مسائلی است. به گفته تقی پور سرمربی تیم مس، نماینده فدراسیون شب قبل از بازی وقتی در جریان این اتفاقات قرار می گیرد، اعلام می کند که بازگرداندن جاوید اتفاق خوبی بوده چرا که اگر در طول مسابقه اتفاقی برای این بازیکن رخ می داده، کاری از دست نماینده فدراسیون بر نمی آمده است!

اگر لیگ برتر فوتسال ایران تاکنون حاشیه هایی مثل توهین های رکیک روی سکوها، کتک کاری تماشاگران و بازیکنان، بیرون کشیدن تیم ها از زمین و پرتاب بطری آب را تجربه کرده بود، امروز این رشته ورزشی به جایی رسیده که تهدید و ارعاب تعدادی اراذل و اوباش (تماشاگرنمای سابق) باعث فراری دادن بازیکنان حریف می شود.

این بدعتی است که تماشاگران تیم شهروند گذاشته اند؛ تیمی که مدیرعاملش عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال است و یکی از اعضای تصمیم گیر برای اهالی فوتسال.

مسابقه شهروند با مس با این حاشیه ها با نتیجه تساوی به پایان رسید. شهروندی ها در پایان این مسابقه یک عذرخواهی ساده نداشتند و بیانیه ای در محکومیت این حرکت صادر نکردند و حتی مدیرعامل این باشگاه اعلام کرد که از این موضوع بی اطلاع است!

واقعیت های این اتفاق تلخ در فوتسال ایران کاملا عیان است اما مسئولان دو تیم به جای شفاف سازی و پیگیری این پرونده، سیاست سکوت در پیش گرفته اند تا این ماجرا هم مثل تمام حاشیه های دیگر به فراموشی سپرده شود.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به خاطر اتفاقاتی که در جریان خود مسابقه شهروند و مس رخ داد سه نفر را از حضور در سالن ها محروم کرد اما آیا کمیته اخلاق هم برنامه ای برای رسیدگی به این پرونده ارعاب و تهدید جانی و امنیتی بازیکن تیم مس دارد؟ آیا قرار است این بدعت در فوتسال ایران ادامه دار باشد؟ آیا مسئولان فدراسیون فوتبال از همین حالا فکری برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات و تاکتیکِ جدید برای فراری دادن ستاره های تیم حریف دارد؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس