کد خبر 979234
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
برجام نمایه

اتحادیه اروپا در بیانیه ای پس از نشست کمیسیون مشترک برجام از برگزاری نشست وزرا در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، اتحادیه اروپا در پی نشست امروز کمیسیون مشترک برجام از برگزاری نشست وزرا در آینده نزدیک خبر داد. این بیانیه به شرح زیر است:

بیانیه رئیس متعاقب نشست کمیسیون مشترک برجام در تاریخ ۶ مردادماه ۱۳۹۸

نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام در تاریخ ۶ مردادماه ۱۳۹۸ به درخواست فرانسه، آلمان و انگلیس و جمهوری اسلامی ایران در شهر وین اتریش برگزار شد. این نشست به منظور بحث در مورد ضرورت اجرای کامل و موثر برجام در تمام جوانب آن برگزار شد. 

بیشتر بخوانید:

تاکید حاضران در نشست وین بر تدوام تعهدشان به حفظ برجام

کمیسیون مشترک به ریاست خانم هلگا اشمید به نیابت از خانم فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا، و باحضور اعضای E۳+۲ (شامل چین، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلیس) و ایران در سطح معاونین و مدیران سیاسی وزرای خارجه برگزار شد. 

براساس مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئولیت نظارت بر اجرای توافق هسته ای را برعهده دارد. 

شرکت کنندگان بر تدوام تعهدشان به حفظ برجام تاکید کردند. آنها یادآوری کردند که تعهدات هسته ای و رفع تحریم ها دو بخش اساسی توافق هستند. همچنین بر مفاد تعهدات مندرج در بیانیه های رئیس متعاقب نشست های قبلی کمیسیون مشترک تاکید مجدد داشتند؛ و به طور خاص تداوم گفتگوها در سطح کارشناسی در خصوص موضوعات مرتبط با رفع تحریم ها و موضوعات هسته ای مورد تاکید مجدد قرار گرفت. 

شرکت کنندگان بر حمایت قاطع و مسئولیت جمعی اعضا برای تداوم پروژه های هسته ای (به طور خاص پروژه اراک و فردو) که بخشی اصلی از برجام به منظور حصول اطمینان از ماهیت کاملاً صلح آمیز برنامه هسته ای ایران است، تاکید داشتند. 

 برگزاری نشست کمیسیون مشترک در سطح وزرای خارجه در آینده نزدیک مورد توافق واقع گردید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس