چکناواریان

تحصیل از دبستان شروع می‌شود، بعد دوره‌ی راهنمایی، دبیرستان، لیسانس،‌ فوق لیسانس، دکترا و فوق دکترا را داریم. این مراحل رشد است. ارکستر سمفونیک ما در حال حاضر از نظر تکنیکال در سطح دبستان است.

به گزارش مشرق،  لوریس چکناواریان که به همراه آرش امینی و فواد حجازی «اولین  ارکستر فیلارمونیک شهر تهران» را برگزار می‌کند درباره اجراهای موسیقی در کشورمان گفت:

موسیقی انواع مختلفی دارد. «موسیقی محلی» در تمام مناطق دنیا هست. موسیقی سنتی که این نوع موسیقی را ما هم داریم. اما ارکستر فیلارمونیک شهر تهران موسیقی کلاسیک اجرا می‌کند. این موسیقی متعلق به هیچ ملتی نیست. موسیقی کلاسیک یک علم است. آثار این نوع موسیقی به صورت کاملا علمی نوشته می‌شوند. ما در ایران آهنگسازانی داریم که موسیقی کلاسیک نوشته‌اند. شاید بافت آثار موسیقی کلاسیک رنگ موسیقیِ برخی از کشورها را داشته باشد، اما کلیت این موسیقی‌ها براساس علم است.

بیشتربخوانید:

شهرداد روحانی چگونه رهبر ارکستر سمفونیک تهران شده است؟

ما در ایران آهنگسازانی مانند باغچه‌بان، حنانه، دهلوی و برخی دیگر را داریم که آثار مهمی در عرصه موسیقی کلاسیک نوشته‌اند. وی در ادامه اشاره کرد: ما مراحل مختلف تحصیلی را داریم. تحصیل از دبستان شروع می‌شود، بعد دوره‌ی راهنمایی، دبیرستان، لیسانس،‌ فوق لیسانس، دکترا و فوق دکترا را داریم. این مراحل رشد است. ارکستر سمفونیک ما در حال حاضر از نظر تکنیکال در سطح دبستان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس