کد خبر 979140
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
جمع آوری امضاء برای عزل یک عضو هیئت رئیسه مجلس

عضو کمیسیون قضایی مجلس از مصوبه این کمیسیون برای مجازات توهین کنندگان به اقوام و نژادها در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون مجلس گفت: در جلسه امروز طرحی تحت عنوان مجازات توهین‌کنندگان به اقوام و نژادها در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن در قالب دو ماده به تصویب اعضای کمیسیون رسید.  

بیشتر بخوانید:

می‌شود این «فیتیله» را پایین کشید

وی افزود: ماده دوم در کلیات طرح فوق‌الذکر که به تصویب اعضای کمیسیون رسید مربوط به فرق و مذاهب نوظهور و ضاله است که عمدتاً تروریست‌ها از دل اینگونه فرق و مذاهب ساخته شده توسط حامیان تروریست‌ها بیرون می‌آیند.  

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در همین ارتباط با توجه به خلأهای قانونی که در کشور برای مقابله با فرق و مذاهب نوظهور وجود دارد، مجازات‌هایی برای کسانی که به ترویج اینگونه فرق و مذاهب بپردازند در نظر گرفته شده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: پیش از این، مجازات پیروان فرق و مذاهب ضاله و نوظهور درحالی بود که اقدامی علیه امنیت ملی صورت می‌دادند، اما در این طرح برای مروجین این فرق نیز مجازات در نظر گرفته شده است.  

وی افزود: کلیات طرح مذکور به تصویب اعضای کمیسیون رسید و جزئیات آن برای بررسی بیشتر به کارگروهتخصصی ارجاع شد.  

عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان اظهار داشت: در ادامه این جلسه، لایحه مربوط به ضمانت اجرای قانون مبارزه با پولشویی مورد بحث قرار گرفت و دولت در این لایحه، ‌ بانک مرکزی و بیمه مرکزی ایران را به عنوان ضمانت برای اجرای این قانون معرفی کرده بود که با توجه به اینکه این موضوع پیش از این در هیأت دولت برای اجرا تصویب شده و آئین‌نامه آن به تصویب هیأت وزیران رسیده، از سوی اعضای کمیسیون رد و کنار گذاشته شد.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    0 1
    يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس