تشکیل سازمان سینمایی و مراسم افتتاحیه این سازمان در برج میلاد،عدم نمایش فیلم "قلاده های طلا" به کارگردانی ابوالقاسم طالبی درسینما مطبوعات، تداوم اعتراض اهالی مطبوعات و فیلمسازان به کیفیت پایین فیلم های سینمایی، روشن بودن چراغ های سالن سینما هنگام نمایش فیلم ها و... از مهمترین رویدادهای ششمین روز از برگزاری این دوره از جشنواره فیلم بود.

به گزارش مشرق ، آغاز به کار سازمان سینمایی در برج میلاد از جمله رویدادهایی بود که ششمین روز از سی امین جشنواره فیلم فجر در سینما مطبوعات به خود دید. جواد شمقدری که در ششمین روز از جشنواره سمتش از معاون سینمایی وزارت ارشاد به رئیس سازمان سینمایی تغییر کرده بود در مراسم اختتامیه بخش بین الملل این دوره از جشنواره خبر از آغاز کار این سازمان در ایام جشنواره داده بود.

او در مراسم افتتاح این سازمان گفت: جا دارد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل پیگیری‌ها و پشتکاری که برای تاسیس سازمان امور سینمایی کشور داشتند تشکر کنم. در جلسه اول شورایعالی سینما محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری موضوع افتتاح سازمان امور سینمای را مطرح کردند و در جلسه دوم این شورا به ما دستور دادند این ساختار را تعریف کنیم.

- پس از افتتاح سازمان سینمایی در برج میلاد فیلم "پل چوبی" با تاخیر روی پرده رفت. درخصوص کم و کیف این فیلم نظرهای مختلفی مطرح بود و در نشست خبری این فیلم گفتگوها بدون کمترین حاشیه مطرح شد.




در ادامه نمایش فیلم های این دوره از جشنواره فیلم فجر، فیلم "دزدان خیابان جردن" به کارگردانی وحید اسلامی نمایش داده شد که متاسفانه با کمترین استقبال از سوی اهالی سینما مواجه شد و این کارگردان که از منتقدان سینما نیز هست در پی انتقاد اهالی رسانه از پایین بودن کیفیت فیلم خود در نشست رسانه ای این فیلم گفت که نشست‌های خبری هویت خودش را از دست داده است و بهتر است از فضای این گونه سالن‌ها استفاده بهتر کنیم. این کارگردان زمانی که اعتراض اهالی رسانه به اوج رسید گفت که می خواستم "جفنگ" بسازم!

- نمایش فیلم ها در ششمین روز جشنواره با تغییراتی همراه بود به این معنا که قرار بود فیلم "قلاده های طلا" دربخش خارج از مسابقه این دوره از جشنواره نمایش داده شود اما اعلام کردند که جای این فیلم "زندگی خصوصی خانم و آقای میم" را نمایش می دهند. این درحالی است که این فیلم در سایر سینماها برای عموم مردم نمایش داده شده است.

مهدی عظیمی میرآبادی قائم مقام اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی درباره مجوز نمایش این فیلم گفت که سینمایی "قلاده های طلا" از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته است و در برخی از سینماهای تهران تاکنون اکران شده است.

- یکی از اتفاق های نادر که در ششمین روز از جشنواره برگزار شد این بود که سانس های نمایش این فیلم با چراغ های روشن به روی پرده رفت. زمانی که اهالی رسانه از روشن بودن چراغ گله کردند مسئول مربوط گفت که این درخواست اهالی رسانه بود و برای تردد بهتر در سالن خواستند که چراغ های سالن روشن باشد.

البته این اتفاق سال گذشته هم بعد از نمایش فیلم "پایانامه" و حاشیه های آن رخ داده بود و در دو روز پایانی جشنواره همه فیلم ها با چراغ روشن نمایش داده شد. البته با پیگیری خبرنگاران چراغ ها درسانس های بعد خاموش شد.

- اعتراض اهالی سینما به پایین بودن کیفیت فیلم ها در ششمین روز از برگزاری جشنواره به اوج خود رسیده بود اما تب این اعتراض ها با نمایش فیلم "ملکه" به کارگزدانی محمدباشه آهنگر فروکش کرد. سالن سینما مملو از جمعیت بود. این فیلم اثری هنرمندانه در حوزه فیلم های دفاع مقدس بود که محمدعلی باشه آهنگر پس از فرزند خاک و بیداری رویا ها با آن ثابت کرد که جنک و مسائل پیرامون آن را می شناسد.

- یکی از اتفاق های جالب در ششمین روز از جشنواره فیلم فجر عدم استقبال از فیلم های نمایش داده شده دربخش سینمای مستند جشنواره بود این عدم استقبال آنقدر کم بود که مستندسازان تراکت و یا کارت های کوچک تبلیغاتی برای نمایش خود تبلیغ می کردند. به عنوان نمونه تراکتهای تبلیغاتی مستند "میراث آلبرتا" برخلاف مقررات برج میلاد به دیوارها نصب شده بود که مسئولان سالن این تراکت های تبلیغی را جمع کردند. همچنین برای نمایش فیلم "شیخ شوخ کاشی" نیز کارتهای کوچک به حاضران در سالن داده می شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس