کد خبر 979129
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
تبانی

یکی از دلال‌هایی که در چند سال اخیر بازیکنان زیادی را به استقلال تحمیل کرده، در تازه‌ترین اقدام خود شرط کرده بازیکن تاثیرگذار را به شرطی برمی‌گرداند که یک بازیکن دیگر را هم بردارند!

به گزارش مشرق، «دلال» واژه‌ای نه چندان خوشایند در فوتبال است و از این صفت بعضا در صنف فوتبال به عنوان «توهین» استفاده می‌شود. دلال‌ها که از چند سال پیش عنوان‌شان به «ایجنت» تغییر پیدا کرد، حالا بیشتر و گسترده تر از قبل و با اختیاراتی تاحدودی قانونی شده به فعالیت در این فوتبال مشغل هستند.

گستره فعالیت ایجنت‌ها (دلالان) زیاد است و در تیم‌های بزرگ تر، دامنه این فعالیت بیشتر و گسترده تر است. قدرت این جماعت حالا آنقدر زیاد شده که خیلی از بازیکنانی که با آنها قرارداد دارند، خودشان هم نمی‌توانند برای خودشان تصمیم بگیرند و کاملا تابع تصمیم دلال شان هستند.

یکی از ترفندهای رایج دلال‌های فوتبال در این است که با در اختیار داشتن چند بازیکن در یک تیم،  همکاری بازیکنان قوی‌تر را در گروی تامین منافع بازیکنان ضعیف‌تر شان با باشگاه مزبور قرار داده و با گرو کشی به باشگاه فشار می‌آورند.

به عنوان مثال، استقلال یکی از تیم‌هایی است که در سالهای اخیر قربانی قدرت گرفتن این صنف شاغل در فوتبال شده و حتی بسیاری از تصمیمات مهم مدیریتی این باشگاه هم تحت تاثیر فشار ایجنت های بازیکنان این تیم اتخاذ می‌شود.

یک ایجنت که در سالهای اخیر با تعداد زیادی از بازیکنان شاغل در لیگ برتر قرارداد همکاری دارد و تعدادی از این بازیکنان را در تیم استقلال دارد، قدرت زیادی در این تیم پیدا کرده و حتی گفته می‌شود پشت پرده استعفای یکی از معاونان این باشگاه، قدرت گرفتن بیش از حد این ایجنت است.

استقلالی‌ها در سالهای گذشته لطمات زیادی از عدم تعامل این دلال‌ها با مدیران و مربیان شان خورده‌اند و جدایی بازیکنانی مثل تیام، جباروف، امید ابراهیمی، کاوه رضایی، سید مجید حسینی و رابسون جان واریو از همین مورد نشات می‌گیرد.

یکی از ایجنت‌ها که در سالهای گذشته بازیکنان زیادی به استقلال آورده و از این تیم برده، اخیرا بارها به صورت علنی دست به تهدید مدیران این باشگاه زده و به راحتی از قصد خود برای نابودی این تیم صحبت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ادعای یک ایجنت: کاری کردم خطیر برود

یکی دیگر از این اینجنت‌ها که مانع تمدید یکی از بازیکنان ملی پوش این تیم شده و سرانجام توانست حرفش را به کرسی نشانده و امتیازات لازم را از باشگاه  بگیرد، در جمع‌های خصوصی مدعی شده بود قدرتش در این باشگاه حتی از برخی معاونان هم بیشتر است و به راحتی هر کدام از مسئولان باشگاه را که بخواهد در جلسات تمدید قرارداد پشت در بسته نگه می‌دارد.

مصاحبه‌های سریالی بازیکنانی که با این ایجنت قرارداد همکاری دارند علیه برخی از مسئولان باشگاه نیز از همین جا نشات می‌گرفت. در سالهای گذشته هم کم نبودند انواع و اقسام بازیکنان ایرانی و خارجی که با شرایط عجیب به استقلال رفتند و بدون کمترین بازدهی و با دریافت هزینه‌های گزاف این تیم را ترک کردند که اغلب اینها حاصل تحرکات همین دلال‌ها، اعم از ایرانی و خارجی بوده است.

نفوذ دلال‌ها در باشگاه‌های بزرگ تنها به استقلال منتهی نمی‌شود و این موضوع در دیگر باشگاه‌ها از جمله پرسپولیس هم به چشم می‌خورد. در سال‌های اخیر بازیکنانی جذب پرسپولیس شده‌اند که با کمترین بازدهی و بیشترین دریافتی این تیم را ترک کرده‌اند. حتی بازیکنانی در سالهای اخیر جذب پرسپولیس شده‌اند که بدون انجام بازی این تیم را ترک کردند و بی سر و صدا مبالغ گزافی از این باشگاه دریافت داشتند.

دلالی که در استقلال هم تمدید یک بازیکن ضعیف را در گروی تمدید با بازیکن تاثیر گذار قرار داد و حرفش را به کرسی نشاند، با همین ترفند در پرسپولیس هم تاثیرات خودش را گذاشت و توانست بازیکنی که با کارنامه ضعیف از پرسپولیس رفت و کارنامه‌ای ضعیف تر خارج از کشور داشت را با گرو کشی به این تیم بازگرداند.

این ایجنت مشابه همان نفوذی که در تیم بزرگ استقلال دارد، در تیم پرسپولیس هم دارد و با ترفندهایی که بلد است عامل تصمیم گیری‌های بزرگ در این دو باشگاه می‌شود. 

تصمیم سازان رده بالای فوتبال ایران اگر در این مورد به راهکار عملی نرسند و ساز و کاری مناسب برای مبارزه با این پدیده شوم ارائه ندهند، روز به روز شاهد قدرت گرفتن بیشتر این جماعت خواهیم بود و به موازات آن اتفاقات بدتری هم در این فوتبال رخ خواهد داد. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    3 0
    معرفي كنيد مردم بشناسند
  • امیر IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    1 0
    خاک بر سر باشگاهی که با دست خود به این دلال های بی صفت بال و پر میدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس