کوشکی

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به حجم بالای جذب هیات علمی در این دانشگاه گفت: بیشتر این جذب‌ها برای این بوده که مهره‌های موردنظر جبهه مشارکت به دانشگاه‌ تحمیل شوند و جایگاه پیدا کند.

به گزارش مشرق، محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به برخی اظهارات درباره سیاسی‌کاری در این دانشگاه گفت: در تقسیم بندی‌هایی که در دولت روحانی رخ داد نظام دانشگاهی و به خصوص دانشگاه تهران عملاً سهم جبهه مشارکت شد.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: از آنجایی که آقای روحانی وزن و اهمیتی برای دانشگاه قائل نبود و نمی توانست با دانشگاه ارتباط برقرار کند و همچنین می‌دانست در دانشگاه کاسب نیست و در آن پایگاه نخواهد داشت به همین دلیل در قبال خدماتی که اعضای جبهه منحله مشارکت به وی در انتخابات داده بود عرصه دانشگاه را به این حزب منحل شده سپرد، کما اینکه نحوه تعیین وزرای علوم این حالت مشخص است.

کوشکی ادامه داد: جبهه مشارکت هوشمندانه به دنبال این بود که دانشگاه را به سکوی ذخیره و پرتاب خودش تبدیل کند یعنی از فرصتی که در دولت روحانی به دست آورده تلاش داشت ماجرای رحم اجاره‌ای را در دانشگاه پیاده و دانشگاه را محلی برای پرورش نیروهای خودش تبدیل کند و دانشگاه بانکی باشد برای نیروهای پیرو جبهه مشارکت. برای نمونه انتخاب معاون پژوهشی دانشگاه تهران که در دولت اصلاحات رئیس دانشگاه هم بود یا افرادی که در دانشکده ها به مدیریت می رسند نشان دهنده این مسئله است.

این استاد دانشگاه یادآور شد:‌ در سال‌های ۹۲ تا الان اصراری وجود داشته که نیروهای حامی جبهه مشارکت به عنوان هیات علمی به دانشگاه تحمیل شوند به همین خاطر می بینید در مواردی اعضای هیات علمی بر اساس نیاز واقعی گروه فردی با سابقه مطلوب علمی و پژوهشی را برای مدیریت گروه برگزیده‌اند ولی بعد می‌بینیم که این فرد با سوابق علمی مطلوب حذف می شود و فردی جایگزین می‌شود که نه سابقه علمی مطلوبی دارند نه به این فرد در گروه اصلا نیازی وجود دارد. 

کوشکی گفت: شما در هر دانشگاهی که بروید از این موارد وجود دارد. مثلا در دانشکده علوم سیاسی هم شاهد این قضیه بودیم که تلاش شده فردی که با رسانه‌های وابسته به سعودی در انگلیس و همچنین رسانه‌های ضد انقلاب فارسی‌زبان کار کرده است و در نوشته های خود به رهبر انقلاب اهانت کرده و جوانان را به براندازی جمهوری اسلامی تشویق کرده و از طرفی هم شاخص های علمی مورد نظر گروه مطالعات منطقه را نداشته برای مدیریت گروه تحمیل شود و تلاش می‌شود فردی که رسما در بحران سوریه از سعودی‌ها حمایت کرده و به نفع تکفیری‌ها حرف زده و علیخ جبهه مقاومت موضوع گرفته را مدیر گروه کنند!

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای جذب هیات علمی در دانشگاه تهران گفت: حجم بالایی در این سالها جذب هیئت علمی شدند و وقتی بررسی می‌کنیم می بینیم که این جذب با هدف اعتلای سطح علمی دانشگاه نبوده است و بیشتر وقت این جذب‌ها برای این بوده که مهره‌های موردنظر جبهه مشارکت در دانشگاه تحمیل شوند و جایگاه پیدا کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: تحمیل مدیریت ها بدون صلاحیت مسئله دیگری است که باید به آن توجه کرد ما موردی را داریم که فردی به عنوان ریاست دانشکده تحمیل شده که استادیار است و در مدت ۲۷ سال خدمت خود نتوانسته توان علمی‌اش را افزایش دهد. آن وقت این فرد با درجه استادیاری زمان اصلاحات هم رئیس دانشگاه بوده است!

کوشکی گفت: در گروه‌ها فرد با سابقه و درجه علمی مطلوب که توسط اعضای هیات علمی انتخاب می‌شود را کنار می‌گذارند و به صتراحت هم می‌گویند که رای هیئت علمی برای ما موضوعیت ندارد و ما تصمیم گرفتیم فلان فرد مدیر باشد!

وی اظهار داشت:  این چه معنایی دارد که در برخی موارد افرادی که توان پائین و سابقه علمی مطلوبی ندارند  را به عنوان مدیر گروه قرار بدهند، آن هم در گروهی که ما در آن استاد تمام داریم. ما در دانشکده حقوق موارد متعددی را شاهد بودیم. در دانشکده‌های دیگر هم از این موارد پیدا خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس