کد خبر 979016
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
علی اکبر صالحی نمایه

رئیس سازمان انرژی اتمی گفته است که رآکتور تحقیقاتی اراک با تغییر تکنولوژی بازطراحی می‌شود و مراحل آن در حال انجام است.

به گزارش مشرق، مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه صبح امروز (یکشنبه، 6 مرداد) این فراکسیون، گفت: در جلسه امروز فراکسیون مستقلان ولایی مجلس، آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی حضور یافت.

وی افزود: در این جلسه، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت که "توسعه فعالیت‌های هسته‌ای برای نسل‌های آینده اجتناب‌ناپذیر است، ما راهی نداریم جز اینکه این راه را ادامه دهیم و فناوری هسته‌ای باید توسعه باید".

بیشتر بخوانید:

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس تصریح کرد: آقای صالحی در جلسه امروز این فراکسیون که پیش از جلسه علنی مجلس برگزار شد، اعلام کرد" در حال حاضر اگر بخواهیم میزان بازدهی هر نیروگاه هزار مگاواتی را محاسبه کنیم، حدود 11 میلیون بشکه نفت مصرف می‌کند، معنی آن این است که با احداث یک نیروگاه هزار مگاواتی، 11 میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی کرده‌ایم و ممکن است روزی فرا برسد که به انرژی‌های فسیلی دسترسی نداشته باشیم، آیا دنیا می‌تواند انرژی مورد نیاز ما را تأمین کند؟".

لاهوتی ادامه داد: در بخش دیگر این جلسه، موضوع آلایندگی نیروگاه‌های هسته‌ای مطرح شد، به‌نحوی که آقای صالحی برآورد کرد که؛ "هر نیروگاهی، حدود 7 میلیون تُن گاز آلاینده تولید می‌کند، یعنی اگر ما 4 نیروگاه را مدنظر قرار دهیم، 28 میلیون تُن گاز آلاینده تولید می‌کنیم، که باید به این مسئله توجه شود".

وی راجع به بخش دیگری از جلسه فراکسیون مستقلان ولایی گفت: نکته بعدی این بود که رئیس سازمان انرژی اتمی به این موضوع اشاره کرد که "برای استمرار تولید انرژی جهت نسل‌های آینده، استفاده از فناوری هسته‌ای و توسعه آن، اجتناب‌ناپذیر است و باید این راه را ادامه دهیم، این فناوری برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است".

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس تأکید کرد: آقای صالحی در این جلسه تصریح کرد که؛ "ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و آمریکایی‌ها و غربی‌ها هم به این مسئله واقف هستند، از طرف دیگر نیز می‌دانند که ما قادر به تولید سلاح هسته‌ای هستیم، اما به‌سمت آن پیش نخواهیم رفت و تولید نمی‌کنیم، مانند آلمان و ژاپن، اینها سلاح هسته‌ای تولید نمی‌کنند، اما قدرت تولید آن را دارند، از طرف دیگر این تفکر غلطی است که آمریکایی‌ها بگویند "در علم و فناوری هسته‌ای شما (ایران) به رشد و بلوغ نرسیده‌اید".

لاهوتی در پایان خاطرنشان کرد: آقای صالحی گفت که با تغییر تکنولوژی، بازطراحی رآکتور تحقیقاتی اراک در حال انجام است و گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای ایران، گام به گام پیش می‌رود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    25 1
    با قسم جلاله در راکتور اماده به کار بتن ریختی ، حالا بعد از پنج سال دنبال واین وان دویدن ،تازه فهمیدی که باید روی زانوی خودت بلند شی و..........؟!
    • محمد IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      20 1
      چرا همکارانش رو مسخره میکرد.
  • مجید IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    13 0
    اول باید خائنین اعدام سپس اقدام بعدی را انجام بدهید
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    10 0
    ما برای برنامه های علمی آینده به پلوتونیوم نیاز داریم تو اومدی راکتور را تغییر دادی......غلط کردی طراحیش را بهم زدی .....فکر کردن با دسته کورها طرف هستن ...
  • AE ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    5 1
    با احداث یک نیروگاه هزار مگاواتی، 11 میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی کرده‌ایم! در چه بتزه زمانی این صرفه جویی و مصرف اتفاق میوفته؟! یک ماه؟ یک سال؟ ده سال؟ یک قرن؟! دقیقا چه زمانی؟
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    13 0
    نیروگاه سالم را بتن ریختند الان دوباره طراحی می کنند... کارت سوخت حذف شد دوباره دارند می آرند.... مسکن مهر مزخرف بود، دوباره از طرح مسکن پرده بر میدارند... سهام عدالت پوپولیستی بود، جهانگیری بهش در مناظرات افتخار میکرد در حالی که مال محمود بود... خدا عجب زمینتان زد... بنازم.
  • ترک IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    7 0
    بازطراحی نیروگاه در صورتی بود که اروپا به تعهدات خود عمل می کرد ما حالا چرا سطح تولید پلوتونیوم را کاهش بدیم باید نیروگاه را به حالت اول یعنی تولید حداکثری پلوتونیوم برسانیم
  • DE ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    14 0
    اول آب رآکتور را داخل بشکه های ۲۲۰ لیتری میریختند و۲۲۰ کیلو خیلی سنگین بود میشد آب سنگین.حالا آب را در ۲۰ لیتری میریزند میشه یکدستی بلندش کردآب سبک.تمام نمایندگانی که ۲۵ دقیقه ای به برجام رای دادند اطلاعات اتمیشان به اندازه همین آب سبک و سنگین بود. لذا دیگه سبک سنگین نکردند و رای دادند.
  • محمد IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    0 0
    باید همان زمان در قلب راکتور اراک که داشت باسیمان پر می شد آن فردی را که در مجلس قسم جلاله خورد و تولید پلوتونیوم کشور را به فنا داد را در همان سیمان دفن می کردیم تا دیگر کسی مانند زمان قاجار اینگونه به خاطر بازی سیاسی اش با منافع ملی بازی نکند
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    0 0
    دانشمندان شریف و متعهد ، خصوصا دانشمندی که آمریکا چشم دیدنش را نداشتند را کنار گذاشتند ، طبق تعهدی که در برجام آمریکایی دادند چرخه هسته ای را فشل کردند و کلی خسارت به کشور وارد کردند . ابتدا باید خائنین به کشور و نظام اعدام شوند و بعد جبران خسارت ایجاده شده کنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس