کد خبر 978963
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
کشف حجاب

در کلیپی که در اینستاگرام «مسیح علی‌نژاد» فعال رسانه‌ای ضدانقلاب در قالب کمپین کشف حجاب منتشر شده، مردی به تصویر کشیده می‌شود که در حال امر به معروف زنان کشف حجاب کرده در یکی از ایستگاه‌های مترو است.

به گزارش مشرق، در این چند ماه اخیر که کلیپ‌های مختلفی در فضای مجازی درباره آمران معروف از سوی شبکه‌های معاند پخش شده، فارغ از اینکه اکثر فیلم‌ها تقطیع شده و روایت‌ها مغرضانه است، نتوانسته بانوان ایرانی را با خود همراه سازد. تشکیل کمپین‌هایی نظیر «چهارشنبه‌های سفید» که از سوی دوست نزدیک صهیونیست‌ها و با حمایت دشمنان مردم ایران برای کشف حجاب صورت می‌گیرد، قصدی جز براندازی ندارند و از نوای «آزادی زنان» و «تساوی حقوق زن و مرد» یا «نه به حجاب اجباری»، فقط بوی تند دشمنی با احکام اسلام و قوانین کشور اسلامی به مشام می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

در کلیپ تازه‌ای که در اینستاگرام «مسیح علی‌نژاد» فعال رسانه‌ای ضدانقلاب در قالب کمپین کشف حجاب منتشر شده، مردی به تصویر کشیده می‌شود که در حال امر به معروف زنان کشف حجاب کرده در یکی از ایستگاه‌های مترو تهران است. 

صادق بیطرفان که بارها در شبکه‌های اجتماعی از طرف گروه‌های معاند تهدید شده است، در شرح این واقعه می‌گوید: طبق روال هر روز از محل کار در حال رفتن به سمت مترو خیابان طالقانی بودم تا به منزل بازگردم. متوجه حضور ۳ خانم جوان شدم که روسری‌هایشان را دور گردن انداخته بودند و داشتند به صورت غیرعادی در پیاده‌رو حرکت می‌کردند. دائماً به اطراف نگاه می‌کردند و با استرس به مسیرشان ادامه می‌دادند.

نمونه‌ای از پیام تهدیدآمیزی که از سوی یک اکانت اینستاگرامی برای صادق بیطرفان ارسال شده است

وی با اشاره به اینکه در مترو یک خانم بی‌حجاب هم به جمع آنان اضافه شد، می‌افزاید: ابتدا فکر کردم، اینها به خاطر گرما و یا احیاناً خستگی متوجه افتادن حجابشان نیستند و شاید چند قدم جلوتر حجابشان را رعایت کنند، اما با طولانی شدن مسیر و ورود آن‌ها به مترو، متوجه عمدی بودن این کار شدم. کمی با تأمل به مسیر ادامه دادم تا شاید رفتارشان را اصلاح و حجابشان را رعایت کنند. اما همچنان با همان وضع به مسیر ادامه دادند تا وارد فضای سکوی مترو برای سوار شدن به مترو شدند. زمانی که چند دقیقه دیگر قطار به ایستگاه می‌رسید، به سمت آن‌ها حرکت کردم و با رعایت فاصله حداکثری با آن‌ها شروع به صحبت کردم و از رعایت قانون کشور اسلامی گفتم. اما یکی از آن‌ها گفت که به قانون بد نباید احترام گذاشت و دیگری گفت که برده‌داری هم قانون بوده است.

در قسمتی از فیلمی که در صفحه مسیح علی‌نژاد منتشر شد، یکی از بانوان، مسلمان بودن خود را انکار می‌کند و می‌گوید که اصلاً مسلمان نیست و به قانون بد احترام نمی‌گذارد! در حالی که اقلیت‌های دینی کشورمان همیشه پایبند حقوق شهروندی در اجتماع بوده‌اند.

این ادعای بانوان کشف حجاب‌کرده موجب شد که با بیطرفان (فعال فرهنگی ـ اجتماعی و آمر به معروف) درباره جایگاه حقوق شهروندی اقلیت‌های دینی و گستره حجاب و عفاف در جامعه اسلامی از بُعد اجتماعی گفت‌وگو کنیم که مشروح آن در می‌آید:

 مهم‌ترین شرط همزیستی بین مسلمانان و غیر مسلمانان

در این کلیپ، یکی از بانوان مطرح می‌کند که اصلاً مسلمان نیست؛ بنابراین خودش را ملزم به حجاب نمی‌داند. به فرض این‌که آن خانم از شهروندان غیرمسلمان باشد، اقلیت‌های دینی در جامعه اسلامی دارای چه حقوقی هستند و آیا می‌توانند در ملأ عام چنین رفتاری داشته باشند؟ 

از نظر متون اسلامی، مهم‌ترین شرط همزیستی بین مسلمانان و غیرمسلمانان، حرمت نهادن به پیمان‌ها و قراردادهای اجتماعی و عمل به آن‌ها است که قانون اساسی ما همان پیمان و قوانین حاکم بر جامعه است. در این صورت است که همه غیرمسلمانان، در زمینه حقوق و بهره‌مندی‌های اجتماعی با مسلمانان در رتبه یکسانی قرار دارند وهرگونه تعدی و تجاوز به حقوق آنان، همانند تعدی و تجاوز به حقوق آحاد مسلمانان، مورد سرزنش و نکوهش است.

بر اساس نظر منابع اساسی اسلام، یعنی قرآن، سنت پیامبر و ائمه معصومین، غیرمسلمانان در جامعه اسلامی از کرامت انسانی، مصونیت همه جانبه، آزادی مذهبی، حقوق قضایی و آزادی فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برخوردارند و همچون مسلمانان از این مواهب بهره‌مندند. البته این همه در صورتی است که به قوانین جامعه اسلامی حرمت بگذارند و به مفاد قوانین کشور اسلامی عمل کنند و با دشمنان و بدخواهان مسلمانان همکاری نکنند.

قوانین کشور اسلامی در چارچوب رعایت دموکراسی و رای اکثریت جامعه مورد پذیرش قرار گرفته است و طبیعتاً  شهروند هر جامعه‌ای ملزم به رعایت قوانین حاکم بر آن جامعه است. غیر مسلمانانی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند، از دو حال خارج نیستند؛ یا تابعیت دولت اسلامی را پذیرفته و به قواعد «شهروندی» تن داده‌اند یا تابعیت کشور اسلامی را نپذیرفته که در این صورت «شهروند» آن محسوب نمی‌شوند.

 ۵ حقی که اقلیت‌های دینی دارند

 مگر اسلام حضور دیگر فرهنگ‌ها را در اجتماع به رسمیت نمی‌شناسد؟

سالیانی است که اسلام‌ستیزی در غرب، تشدید شده و نویسندگان و اربابان جراید و رسانه‌های جمعی، حجم عظیمی از تبلیغات خود را بر القای ضدیت اسلام با حضور سایر فرهنگ‌ها در صحنه‌های  اجتماعی و بین‌المللی متمرکز کرده‌اند. صرف نظر از انگیزه‌های سیاسی اینگونه القائات و ریشه‌های آن، این مسأله به عنوان یک موضوع علمی، قابل طرح است که آیا اسلام به عنوان دینی که خود را کامل‌ترین و آخرین دین آسمانی می‌داند، در صحنه زندگی اجتماعی به دنبال حذف و طرد سایر فرهنگ‌ها و استفاده از هر وسیله ممکن برای رسیدن به این هدف است، یا حضور دیگر فرهنگ‌ها و ادیان را در صحنه اجتماع به رسمیت می‌شناسد؟

به عبارت دیگر، آیا اسلام که در بُعد نظری و عقیدتی، خود را کامل و بی‌رقیب می‌داند، در صحنه اجتماع نیز خود را بی‌رقیب و بی‌مثل دانسته و به دنبال حذف سایر فرهنگ‌ها است یا بر عکس، می‌تواند و می‌خواهد در صحنه جامعه با دیگر ادیان و فرهنگ‌ها همزیستی کند و با پیروان آن‌ها زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشد؟

موضوع حقوق غیر مسلمانان تحت این عناوین، قابل بررسی است: کرامت انسانی، مصونیت همه جانبه، آزادی مذهبی، حقوق قضایی و آزادی فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی.

هیچ مسلمانی حق ندارد به حریم غیرمسلمان تجاوز کند/ ماجرای  اختلاف امام علی (ع) با فردی یهودی

کرامت انسانی: شهروندان غیر مسلمانی که در جامعه اسلامی زیست می‌کنند، صرف نظر از عقیده آنان  از آن جهت که انسانند مورد احترام و تکریم هستند. در مراجعه به آیات قرآن کریم، به آیاتی بر می‌خوریم که به مسلمانان فرمان می‌دهد با هر کسی که با آنان سر ستیز ندارد و آن‌ها را از خانه و کاشانه‌شان بیرون نرانده است، خوشرفتار باشند.

مصونیت همه جانبه: جان، مال، ناموس، معابد، شخصیت و آبروی غیر مسلمانانی که در جامعه اسلامی زیست می‌کنند، محفوظ است و هیچ مسلمانی حق ندارد به صرف اختلاف عقیدتی با غیر مسلمانان، به حریم آنان تجاوز کند. می‌توانید به اسناد تاریخی پیامبر اسلام در قراردادی که با مسیحیان نجران منعقد کردند مراجعه کنید.

آزادی مذهبی: غیر مسلمانانی که در جامعه اسلامی به زندگی مشغولند، می‌توانند به اعتقادات خود وفادار باشند و کسی از عقیده و اندیشه آنان تفتیش نکرده و آنان را وادار به پذیرش اسلام نخواهد کرد. آنان می‌توانند به طور صریح و بی‌پرده، اعتقادات خود را بیان کنند و با مسلمانان اهل نظر و اندیشه به بحث و گفت‌وگو بپردازند. در بُعد عملی نیز پیروان سایر مذاهب می‌توانند آزادانه، مراسم مذهبی خود را برگزار کنند. این نمونه را هم می‌توان در عهدنامه پیامبر با مسیحیان سینا، بر آزادی کامل آنان در اعمال مذهبی تأکید شده است بررسی کرد.

حق شکایت از مسلمانان: گرچه غیر مسلمانانی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند از کالا و خدمات مسلمانان بهره می‌برند؛ اما هیچ مسلمانی نمی‌تواند به این بهانه ظلمی بر آنان روا دارد و حقی را از آنان تضییع کند. در صورتی که ستمی بر آنان شود، می‌توانند از ستمگر شکایت کنند و حق خود را بستانند. اوج استیفای این حق، آنجاست که فرد غیرمسلمان می‌تواند، حتی از حاکم و شخص اول حکومت اسلامی شکایت کرده و علیه او اقامه دعوا کند. نمونه تاریخی اختلاف امام علی (ع) با فردی یهودی در مورد مرْکَب آن حضرت و اقامه دعوای آنان در نزد «شریح قاضی» و حکم او به نفع فرد یهودی به دلیل فقدان بینه برای ادعای امام از نمونه‌های حیرت‌انگیز فرهنگ اسلام در نشان دادن رعایت حقوق اقلیت‌های دینی در جامعه اسلامی است.

با این همه آن‌ها می‌توانند بدون حجاب در جامعه حاضر شوند؟

شهروند غیر مسلمان، مقررات و قوانین جامعه اسلامی را پذیرفته است و طبیعی است که باید به آن‌ها احترام بگذارد. از این رو، باید محدوده حقوق خود را بشناسد و به دیگر شهروندان ستم نکند. انجام نافرمانی مدنی و رواج ناهنجاری، بی‌حجابی و کشف حجاب در انظار عمومی در جامعه اسلامی، تشویش اذهان عمومی، سلب آرامش و برهم زدن نظم جامعه و ارتباط و همکاری با دشمنان جامعه اسلامی از مصادیق بارز بی‌احترامی به قوانین جامعه اسلامی است که این رفتار بارها و بارها از طرف افرادی که ابراز می‌کنند غیر مسلمان هستند در حال رخ دادن است و با بهانه «من مسلمان نیستم»، سعی در بر هم زدن آرامش جامعه و دهن کجی به نظام اسلامی را دارند.

عمل به قرارداد با دولت اسلامی که همان قبول قوانین حاکم بر جامعه اسلامی هست از شروط زندگی غیر مسلمانان در جمهوری اسلامی به شمار می‌رود. زندگی اجتماعی و تعامل بین افراد و جوامع با یکدیگر، بر اساس قراردادها شکل می‌گیرد. غیر مسلمانانی که در  دولت اسلامی زندگی می‌کنند و باید به قوانین آن احترام گذاشته و از آن پیروی کنند، رعایت قانون یکی از اصول پذیرش تابعیت یک کشور است.

همکاری نکردن با دشمنان مسلمانان

حفظ منافع و مصالح ملی، اقتضا می‌کند که همه شهروندان جامعه اسلامی، اعم از مسلمان و غیرمسلمان به مصالح ملی خود وفادار باشند و از هر عملی که موجب تقویت دشمنان و آسیب‌دیدگی امنیت جامعه اسلامی می‌شود، خودداری کنند. در رعایت این شرط، مسلمانان و غیرمسلمانان با هم برابرند؛ چرا که شرط زندگی مسالمت‌آمیز در یک جامعه، همکاری متقابل بین آحاد شهروندان و نفی تعامل با دشمنان است.

قوانین جامعه به طور مستقیم توسط خود مردم وضع شده است 

خانمی دیگر در این کلیپ مطرح می‌کند که به قانون بد نباید احترام گذاشت. استدلال شما در این باره چیست؟

قانون کشور ما بر گرفته از تعالیم اسلامی و در چهارچوب دموکراسی و انتخاب مردم شکل گرفته است. (رأی به قانون اساسی و جمهوری اسلامی با رای بالای ۹۹ درصد) پس زمانی که قوانین حاکم بر جامعه، به طور مستقیم توسط خود مردم وضع می‌شود (اشاره به قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی که نمایندگان آن تماماً با رأی مستقیم خود مردم انتخاب می‌شوند) همه افراد جامعه ملزم به رعایت آن هستند.

حال اگر یک فرد یا گروهی، بخشی یا کل یک قانون را قبول ندارد، در مرحله اول با توجه به پذیرش تابعیت آن کشور ملزم به رعایت آن است و تعدی از آن موجب مجازات تعریف شده در قانون خواهد بود. در درجه دوم با توجه به وجود دموکراسی در کشور، مخالفان قوانین جاری کشور می‌توانند قوانین مورد نظر خود را با ورود نمایندگان دلخواهشان به مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانند و اجرایی کنند، اما هیچ کس حق بر هم زدن نظم عمومی و قوانین جامعه را ندارد.

پیگیری حقوقی شما از طریق مراجع قانونی کشور در کدام مرحله قرار دارد؟

ابتدا از نیروی انتظامی به عنوان یکی از متصدیان تأمین امنیت کشور و حقوق شهروندی درخواست دارم تا با هنجارشکنانی که با کشف حجاب و بی‌بندوباری سعی در بر هم زدن نظم جامعه دارند، برخورد کنند و در راستای قانون به وظیفه قانونی خود عمل کنند. این در حالی است که طبق قانون ۵۰۴ تعزیرات، فیلمبرداری از آمران معروف و ارسال به شبکه‌های معاند جرم محسوب می‌شود و در قانون برای آن از یک تا ۱۰ سال حبس مشخص شده است و من حتماً از دستگاه قضایی و انتظامی پیگیر مسأله خواهم بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 28
  • محمد IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    بی شرفان امثال علینژاد و قلاده به گردن های آمریکا به زودی سزای کار خودشان را خواهد دید
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      62 65
      هرکسی که میخواد امر به معروف کنه راحت انجام بده هیچ اتفاقی هم نمیافته مثل این است که به کسی بگویی آشغال روی زمین نریز. هیچ جای درگیری و تهدید و جنجالی هم ندارد. / یا علی
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      44 42
      یک سوال از افکار عمومی : اینکه سازمان یافته اس و مسئولین عمدا کاری نمیکنن و حمایت نیست ووو همه درست ولی سوال مهم و مورد غفلت اینه که چرا در این وانفسا هم یکی غیرت میکنه و جلو میره و تذکری میده کسی از مردم و افراد حاضر در صحنه به کمک فرد نمیان ؟ حتی یکی ! بینم نکنه عافیت طلبی رو فقط برای شماها نوشتن و بلا و دردسر رو برای دیگران ؟ اون شخص غیرتمند شجاع در اصل داره برای حفظ حریم خانواده خودش و شماها تلاش میکنه تا کی باید آماده خور باشیم و تلاشی نکنیم ؟
    • امید IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      21 37
      ضررررر های آخر این بدبختان مزدور و ترسو هست. روز به روز دلسوزتر بشیم برای همه افراد جامعمون و امر به معروف کنیم. این دستور تمام ادیان الهی برای منحرف نشدن هست.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    لعنت به والدین این هرزه که حتی حاضر نیستن عاقش کنن تا سقط شه
    • مجید CW ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      6 26
      شما که اومدی ابرو رو خوب کنی روی چشم کور کردی آخه چرا لعنت می فرستی عزیز....
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
      18 19
      اینطوری راحت به والدین کسی لعنت نفرست شرعا شما مجاز به اینکار نیستی از کجا واقف شدی که والدینش مشکل دارن ؟ کسی که بی حیاست به حرف پدرو مادر هم ارزشی قائل نیست
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    تاریخ انقضای این فاحشه هم میرسه
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      62 53
      تاریخ انقضاش رسیده‌.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    40 61
    جوخه های سازمان!!! ادبیاتشون خیلی شبیه منافقین است. مگه اینها تروریست هستند؟ آبشخورشون در آینده معلوم میشه. دخترک مو وزوزی، کاری از پیش نمی برید. مردم ایران درسته مشکل دارند اما ایمان هم دارند. بهایی ها و سلطنت طلبها و منافقین و فتنه گران راهی جز دست بردن به اسلحه ندارند. این ادای حقوق زنان هم رنگ و لعاب گول زدن جوانان خام است. کاری که سی چهل سال پیش منافقین با جوانان آن زمان کرد. جوانان عزیز ایران، گول نخورید یعنی در این عصر دیجیتال، ساده نباشید. پشت پرده این وقایع دشمن مکار خوابیده.
  • NL ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    57 61
    نیازی به درگیری نیست! از اینها باید فیلم گرفت بعنوان فاحشه های سیا مورد پیگرد قرار داد مثل سگ میترسند
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    71 65
    عاقبت ، کم قدرت شدن پلیس همین است.اگر با دو تا شان برخورد قانونی می شد، آشغالها به سوی اربابانشان پر می کشیدند و از شرشان راحت بودیم.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    43 87
    من همراه این آمر به معروف هستم هر کسی دست از پا خطا کنه با من طرفه
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      53 36
      اسلام شما فقط حجابه که ویترین شماست.عدالت .برابری در برابر قانون و امکانات کشور. مساوات انسانهاکشک.بالاترین رتبه های فساد فحشا اعتیاد ارتشا ربا بانکی رانت قانون گریزی خودیها قبضه قدرت توسط نا اهلان و.... که به اسلام شما ربطی نداره!
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      36 67
      اسلام کاملترین دینه وهمه جانبه است .وحجاب بخشی از آنست.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    38 92
    زن بی حجاب از نظر تمام مردان چه مسلمان چه غیر مسلمان برده جنسی است چون مردان در نهان گوهر خود بی حیایی که از عدم ایمان است را حتی در تخیل و بازیهای ذهنی و تصورات خود ؛مساوی با فحشا میبینند و لذا انسانهای حلال زاده طبق ادیان الهی صریحا با بی حیایی یک زن دچار اشمئزاز می شوند و نسبت به نوامیس خود غیرت ورزی دارند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    67 70
    جواب ساده: همان قانونی که نمیگذارد به تو دختر تعرض شود و از تو در مقابل تعرض حمایت میکند، همان قانون گفته باید حجاب رعایت نمایی
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    42 87
    باید با کاشفان حجاب برخورد شود. وگرنه هر روز گستاخ تر میشوند.
  • یاقوت IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    38 58
    لعنت خدا بر همه ی اونایی که با فرامین الهی از جمله حجاب مخالفت و دشمنی میکنند از جمله این عنتر بی بارت بی حیا معصومه علی نژاد حیف از این اسم وحیف از این نام فامیلی
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    98 15
    هر وقت مشکلات جامعه ارو نمیتونید حل کنید دنبال مسایلی برای حاشیه سازی هستین خیلی خنده داره نرخ بیکاری سطح رفاهی درمان فرهنگ اموزش و... اینارو کاشکی رسیدگی میکردین شما که ادعای پیرو خط علی(ع) دارین مگه نفرمودن فقر از هر دری وارد بشه ایمان از در دیگه خارج میشه ؟؟؟؟ اینا به صلاح نیست چاپ بشه و بررسی بشه
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    54 51
    ط مسيح على نژاد چقدر مفلوك شده كه سازمان تروريستى مجاهدين خلق هم با اون هم آوا شده
    • قریشی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      14 57
      جوجه اردک زشت از اول هم مفلوک بود، کسی که از عقده های دوران کودکیش و مسئله تجاوزی که به وی شده در شبکه های بهایی براحتی سخن میگوید مشخص است سرخوردگی های وی از کجا ناشی میشود . ضمنا فلک زدگی دنیایی فقط بی آبرویی است وای به روز سیاه قیامتش
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      18 25
      مصی هست نه مسیح
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    38 66
    هر چه با این جماعت حرف بزنید پرروتر میشن فقط برخورد قانونی بدون هیچ رحم بخششی
    • قریشی IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      30 36
      در کل سیاست این عده هرزه و بی پدرو مادر همین است که یکی برود و به آنها تذکر بدهد بعد دوسه نفری شروع کنند به زبان درازی و فحاشی و نفر سومی هم از آنها فیلم بگیرد . بهترین کار این است که شناسایی شوند و ضمن برخورد شدید قانونی در رسانه عمومی بی آبرو شده و مجبور به عذرخواهی شوند
    • سالار DE ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      27 1
      اگه روزی جامون عوض شد یاد این حرفاتون باشید و ناراحت نشید اگه روزی همین رفتار با خودتون شد!
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      0 0
      سالار طرف رو توی ده راه نمیدادند پی کدخدا رو میگرفت حکایت تو هست،پاشو برو تو صف غذای اردوگاتون
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    61 51
    دست از سر مردم بردارید
    • قریشی IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      44 59
      اگر شما هم جزو این گروه عریان و بی آبرو هستید باید عرض کنم اینها بی هویت هایی هستند که مانند خود علینژاد با برخی خاطرات بچگی مشکل دارند و اینگونه با عریانی و بی شرفی درصدد تلافی هستند . اینها هیچموقع مردم عادی نیستند ، مردم یعنی با شرف ها و با ناموسهایی مانند مادران و دختران محترم که در همه حال حجابشان در اولویت قرار دارد
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      9 22
      آره به خدا دست از سر مردم بردارید... برید کازینو بزیند برقصید مست کنید کوفت کنید... دست از سر مردم مسلمان ایران بردارید. جیره خوار سعودی دست از سر مردم بیچاره بردارید... اینقدر مفتخوری نکنید...اینقدر اشرافیت بخرج ندید... اینقدر نجومی نخورید... 62 تن طلا کجا رفت... دلار های جهانگیری چه شد؟ ال سی ها کجاست .برجام چای چه شد... دست از سر مردم بردارید... چرا مردم پاسوز شما بشوند
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    48 63
    بی حجابی و بدحجابی =آتش جهنم.
    • قریشی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      47 45
      درک این مطلب و وعده برحق خدا شعور میخواهد
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      18 47
      خدا بهشون درک و شعور بده .
  • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    23 44
    عجب اوضاعیه ...واقعا نباید نیروی انتظامی پیگیری قاطع نماید با این هنجارشکنان؟ از آقای بیطرفان تقاضا دارم حتما پیگیری نمایند و اجرای قانون را برای این افراد تقاضا نمایند.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    78 3
    ای کاش زالو صفتان اقتصاد را امر به معروف کنند
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      26 44
      دختران بی شرف و فاحشه فکر لخت شدن و برهنگی رو از سرشون بیرون کنند در غیر اینصورت وارد آتش جهنم خواهید شد برای ابد ! اگه برهنگی مایه روشنفکری ست پس میمون ها از شما روشنفکرتر و برتر هستند. تنها در یک صورت میتونید کشف حجاب کنید و آزاد باشید و آن هم در جایی که میمون ها زندگی می کنند شما هم به زندگی آزادانه خود در جنگل های آفریقا یا آمریکا بپیوندید
  • سید رضا IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    24 46
    غیر از یک اقلیت مغرض ، اکثریت افرادی ، که حامی بی حجابی هستند؛ یا آگاهی ندارند و یا بازی خورده اند و احساساتی و جوگیر شده اند ! حفظ حجاب ؛ هم واجب الهی است و هم قانون کشور !!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    7 19
    تهدید کجا بود برادر اینا لات مجازین و قپی میان همین و بس اگر مال این حرفا بودن و جرأت و جیگر داشتن حداقل توی آمریکا وسایر کشورهای اروپایی توی واقعیت حرف می زن نه که یکی دوماه تبلیغ کنن آخرش200نفر جلوی ساختمان نایاک جمع شن این از سلطنت طلبا و جوجه اردک زشت(دلیل ترسشونم معلومه چون نیروهای ایران همه جا هستنو و گذر پوست به دباغخانه می رسه) در مورد منافقا که همه چیز معلومه اینارو گنده نکنید یه مشت بچه مچه ی تازه از تخم در اومده و یه مشت پیرپاتال که ادرارشونم نمی تونن نگه دارن
  • شهروند طبری IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    10 37
    باور بفرمایید این خانم یعنی معصومه علی نژاد قمی کلایی این خودنمایی های وی به خاطر حقارتی است که در اندرون خویش احساس می کند! نمی خواهم مسایل شخصی او را واکاوی کنم اما چون خودش آشکارا عفتش را به حراج گذاشته می گویم او مثل شیطان نمی خواهد در جهنم تنها باشد لذا دنبال رفیق راه می گردد! بیچاره آن کسانی که فریب او را می خورند! خب حجاب را کنار بگذاری چه می شود؟ می شوی مثل روزی که مادرمان حوا میوه ممنوعه را خورد و عریان شد! خدا رحمتش کند مادرمان حوا را که بلافاصله متوجه زشتی برهنگی شد و از برگ های باغ بهشت پوششی درست کرد! شما ها پایش برسد برهنگی کامل را تبلیغ خواهید کرد! اونوقت می شویم مثل چهارپایان!!مبارک است این پیشرفت در قهقهرای مدرن!
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      7 24
      حیف به اون اسم خوب که رو اون شیطان گذاشتند .وحیف که مثل اسمش بی گناه نشد.
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
      0 0
      ایشون چون زشت بودند مورد توجه اقایون واقع نشدند و سرشار از عقده های خطرناک هستند...اقایون لطفا بیشتر به اینا برسید تا پولی نژاد های 2 و 3 درنیان
  • کارشناس IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    36 12
    این امران اگر واقها امر به معروف هستند جرات دارند بروند و به مفسدان اقتصادی تذکر دهند با چند تا مو قوانین اسلام اجرا نمیشه. ملت باید پوشش با حیا داشته باشند ولی مو مشکلی ایجاد نمیکند. هدف از مبارزه با حجاب جنبه سیاسی دارد
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    9 42
    خداوند متعال طرفدار امر بمعروف و نهی از منکر است تمام دنیا هم که نخواهند خداوند خودش پوزه انها را به خاک می ماند اگر ما در حال امر به معروف شهید بشویم به بهشت می رویم و خدایمان از ما راضی و خوشنود است اما شما بد بخت ها ی مفلوک جز امریکا و کشورهای اروپایی کجا را دارید بروید که با ذلت و خواری در انجاها مثل سگ زندگی کنید بعدش هم می میرید و می روید جهنم
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    5 23
    این صفحه دادسرای ارشاد در سروش غیرفعاله. چند روزه پیام دادم نگاه نکردن. رسیدگی کنید.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    15 31
    مترو دوربین نداره؟ دستگیرشون کنید.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    9 38
    خوب این یک جنگ فرهنگیه مسیح خائن منفور مردم ایرانه . هرزگی تا کی ؟ خود فروشی و خوش رقصی برای فاسدان تا کی؟
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    1 19
    برخی از آمران به معروف نفوذی جریان لیبرال هستند تا فیلم گرفته بشه و نظام تحت فشار قرار بگیره. اخیرا حاج حسین از مسوولان انصار حزب ا... صریحا اعتراف کرده در انصار گارگزاران نفوذ کرده بودند و به دانشجویان اصلاح طلب حمله میکردند تا سوژه بر علیه نظام تولید کنند
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    21 52
    دوباره سر کله مزدور ها کثافت نژاد پیدا شده منفی فیک میزنن الحق نهایت غلط کاریتون همینه
  • ناشناس IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    8 68
    اینا تعدادشون بسیار کم و ناچیز هستند . باهاشون درگیر نشید چون بزرگ میشن . شما کارخودتون رو درست انجام دهید با مردم درست رفتار کنید و اختلاس و رانت و دروغ و دزدی رو از بین ببرید و برای مردم رفاه و آسایش ایجاد کنید هیچ اتفاقی نمی افته . اصلا نترسید فقط خودتون و اعمال خودتون رو نقد کنید درست میشه
  • ناشناس IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    5 18
    این تهدیدها از اول انقلاب بوده و باز هم خواهد بود . مشکلی نداریم. کارمان گفتن حقیقت است اگر هم گوش نکردند کسی را نمیکشیم. آتش نمیزنیم بمب گذاری نمی کنیم . فقط بیان ...../ نامه تمام
  • ناشناس IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    27 8
    بکش بکش خوبه تو کشور ... ایران ایرانستان و خرابه باد تا ابد
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    19 34
    امر به معروف و نهی از منکر کنید و هر جا دیدید کسی داره این کار رو انجام میده حمایتش کنید.
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      10 18
      احسنت .امر بمعروف ونهی از منکر جزو فروع دین وبر همه واجب عمل به آن.
  • US ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    6 27
    آب از سرچشمه گل آلوده . منافق و مسیح علی نژاد چه سگی هستن ؟ اون بیشرفهای نفوذی اشرافی و نوکر آمریکایی رو باید گفت که با زدن نقاب نفاق دوستنما دارن فحشا و منکر رو با تمام وجود و خانوادشون ترویج میدن . حرومزاده های کثافت
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    2 15
    واقعا اصولگراها نمی دونن چند چندن. از یه طرف آقای صدیقی در نماز جمعه می فرمایند به جای گیر دادن به حجاب، برید سراغ مبارزه با فساد اقتصادی که ریشه اونجاست. دکتر توکلی مصاحبه می کنه میگه امر به معروف باید به حاکمان انجام بشه، الله کرم میگه درگیری هایی که به اسم ما درست می شد کار ما نبوده و مال نفوذی ها بوده و .... آخرشم چیز دیگه ای رقم می خوره و هیچ کدوم از اصولگراها در مذمت آن چیزی نمی گن.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    3 17
    شما برو مشکل اصلی که مسوولان است را پیگیری کنید که قانون را به این وضع رساندن وگرنه اینطوری نمی شد
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    1 6
    خیلی گسترده بود.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    12 22
    حکم اسلام اینه که یه مرد چشماشو درویش کنه
    • قریشی IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      9 33
      حکم اسلام دو طرف داره، یک طرفش اینه که هرزه ها و فاحشه ها هم حق ندارند بیرون اینجوری عریان بگردند
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    0 13
    بدانید که زمان حکومت شیطان تمام شده و ان الارض یرثها عبادی الصالحون
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    1 53
    دزد های شرف و حیا و عفت زن ایرانی
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    3 18
    همه ما صادق بیطرفان هستیم ما فرزندان امام حسینی هستیم که به خاطر امر به معروف و نهی از منکر شهید شد
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    6 19
    روز یکشنبه 6 مرداد 98 (یعنی دیروز) ساعت حدود 9 و نیم شب در خیابان فرجام نزدیک درب مسجد آل محمد (ص) و روبروی درب خوابگاه دانشگاه علم و صنعت با یکی از دوستان مشغول صحبت بودم که لحظه ای سرم را برگرداندم و دیدم جوانکی حدود 25 ساله در سه چهار متری دخترکی را که کشف حجاب کرده بود کاملا بغل کرد و شروع به بوسیدن سر و ...او کرد. خدایا دیگر این را نداشتیم و ندیده بودم! بنده به سمتش رفتم و دستش را جدا و او را به سمت عقب هل دادم و خودم را کنترل می کردم که کتکش نزنم و با عصبانیت می گفتم چرا این کار را کردی و مگر خیابان همان اتاق خواب است و...که با کمال پررویی از کار خودش دفاع و می گفت "دلم می خواهد" که بهش گفتم خیلی خوب من هم دلم می خواهد بزنم توی گوشت. گفت ازت شکایت می کنم. گفتم برای چه شکایت می کنی خب شما آن را دلت می خواهد من هم این را دلم می خواهد اگر بخواهی از من شکایت کنی یعنی می خواهی به قانون متوسل شوی که خودت الان خلاف قانون عمل می کنی و چنین کار زشت و شنیعی را انجام دادی. نکته مهم اینجاست که در جواب همین استدلالی را کرد که این دخترکان چند نقطه با جناب بیطرفان کردند و گفته اند ما به قانون بد عمل نمی کنیم و برده داری هم قانون بود (یعنی حجاب هم مثل برده داری قانونی بد است و نباید عمل شود) عینا همین حرفها را پسرک بر زبان آورد و سپس دست در جیبش کرد و موبایلش را در آورد که از من عکس بگیرد. بنده که خودم را آرام کرده بودم بهش گفتم این کار را نکن ولی دنبال عکس گرفتن بود که دو سه بار دیگر گفتم و نهایتا موبالش را از دستش در آوردم و موفق به عکس گرفتن نشد. به هر حال بسیار گستاخ و فحاش و هتاک بود و از کار خودش هم دفاع می کرد و بسیار بی منطق و احمق و حرفهایی می زد که نشانه یا سطح اطلاعات بسیار پایینش بود یا این طوری بهش آموزش داده بودند و اصرار داشت که من هر کار دلم می خواهد بکنم می کنم! حدود نیم ساعتی طول کشید و بالاخره موبایلش را دادم و به 110 نیز اطلاع ندادم که بیایند چون فکر می کردم کاری نکنند یا اصلا نمی آیند و بدتر می شد. البته اگر مطمئن بودم نیروی انتطامی به سرعت می آید بهتر بود نگهش می داشتم تا آنها بیایند چون با رفتار و حرفهایش و غیب شدن دخترک برایم مسجل شد که روی برنامه می آید و جلوی مسجد و خوابگاه دختران این کارها را می کنند و از قبل هم دلیل جور کرده است.
  • AU ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    4 54
    مسیح علینژاد انشاالله گیس به کفن بشی،امین بزودی
  • علیرضا برزگر IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    1 0
    با عرض سلام و تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان،خیلی ها خواستن با احکام اسلامی در بیفتن اباحه گری کنند اما راه به جایی نبردند،به امید حق و آقا امام زمان (عج)تمام این جرثومه های فساد نابود میشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس