کد خبر 97890
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱

اگر ورزشکار هستید و می خواهید بدانید که چطور می توانید پروتین برای ساخت عضلات خود بدست آورید، چگونه وزن کم کنید و یا با سرطان مبارزه کنید به این لیست غذاها که در جدیدترین شماره مجله تناسب اندام مردان چاپ شده است توجه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از  باشگاه خبرنگاران، اگر ورزشکار هستید و می خواهید بدانید که چطور می توانید پروتین برای ساخت عضلات خود بدست آورید، چگونه وزن کم کنید و یا با سرطان مبارزه کنید به این لیست غذاها که در جدیدترین شماره مجله تناسب اندام مردان چاپ شده است توجه کنید.

ماهی قزل آلا
اگر به دنبال کسب پروتین کافی برای افزایش حجم  هستید بدون شک ماهی قزل آلا انتخاب بسیار مناسبی است. بر طبق مطالعات انجام شده تنها 80 گرم از این ماهی حاوی 20 گرم پروتین است . خاصیت دیگر این ماهی دارا بودن اسید چرب مفید امگا 3 است که امکان سکته قلبی را در شما کاهش خواهد داد.

ماست بدون چربی
برای بدست آوردن بهترین نتیجه از مصرف این ماست نباید فراموش کنید که بایستی موادی را نیز به این ماست اضافه کنید. برای مثال شما می توانید یک سیب زمینی پخته را در درون ماست ترکیب کنید یا می توانید مقداری پودر کاری به این ماست اضافه کنید.

شیر
شیر ماده غذایی بسیار غنی است که دارای آب ، کلسیم ، شکر و پروتئین است و به انرژی گرفتن دوباره بدن ما کمک می کند. شیر همچنین یک نوشیدنی مناسب برای قبل از خواب است.

تمشک
یک فنجان از این میوه دارای 84 کالری انرژی و 4 گرم فیبر است.این میوه یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان بوده و به جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند.بر اساس آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات آزمایشگاه این میوه به استخوان سازی کمک کرده و از تشکیل سلولهای چربی جلوگیری می کند.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی دارای مقادیر متنابهی ماده ایکوپنس است که برای جلوگیری از سرطان پروستات در مردان بسیار مفید است. گوجه فرنگی همچنین دارای ویتامین ث و پتاسیم بوده و هر گوجه فرنگی دارای 2 گرم فیبر و 26 کالری انرژی است.برای نتیجه گیری بهتر از گوجه فرنگی آن را بپزید زیرا با گرم شدن سلول های آن می شکند و آنتی اکسیدان های آن آزاد می شود.

آواکادو
این میوه دارای خواص چاق کنندگی بوده اما می تواند کلسترول خون را کاهش دهد.هر 25 گرم از این میوه دارای 90 کالری انرژی و 2 گرم فیبر است.

تخم مرغ
تخم مرغ یک منبع غنی برای پروتئین و همچنین کولین که نوعی از ویتامین ب است ، می باشد . این ماده برای سلامتی مغز بسیار مهم است.همچنین آنتی اکسیدان های موجود در تخم مرغ برای سلامت چشم بسیار مفید هستند.البته زرده تخم مرغ دارای مقادیر زیادی کلسترول است پس در مصرف آن زیاده روی نکنید.

بادام
بادام یک ماده غذایی بسیار پر انرژی است که هر 20 عدد آن 140 کالری موجود است.همچنین چربی های موجود در بادام نیز به سلامت قلب کمک می کنند. هر بادام دارای 3 گرم فیبر و 6 گرم پروتئن است.

جو
جو یک منبع مناسب برای بدست آوردن انرژی بوده و همچنین با کم کردن کولسترول به سلامت قلب کمک می کند. شما همچنین از هر فنجان جو می توانید 8 گرم فیبر بدست آورید.

سیب زمینی شیرین
سه چهارم فنجان سیب زمینی شیرین دارای 31 گرم کربوهیدرات ، 5 گرم فیبر و 17000 میکروگرم ماده ضد سرطان بتا کارتوئن است. البته بایستی به علت میزان قند بالای موجود در این ماده غذایی از مصرف زیاد آن پرهیز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس