روزنامه نمایه روزنامه های زنجیره ای

پخش فیلم مستند «قدیس» از تلویزیون، درباره احمد شاملو، شاعر درباری و ضدایرانی، به‌طور همزمان داد و فغان رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی و خارجی را درآورد.

به گزارش مشرق، از برخی روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های زنجیره‌ای داخلی مانند «اعتماد» و «ایران» و «دنیای اقتصاد» و «خبر آنلاین» و «فرارو» و افرادی مثل محمد بهشتی (از کارگزاران همیشگی مدعیان اصلاحات) و علی دهباشی (دلال تبلیغات برای فراماسون‌ها و وابستگان به دربار شاه و کانون‌های استعماری)... گرفته تا رسانه‌های زنجیره‌ای بیگانه مانند «رادیو زمانه» (وابسته به سرویس اطلاعاتی هلند و آژانس اطلاعات آمریکا)، «رادیو فردا» (رسانه سازمان CIA)، «دویچه وله» (رسانه دولت آلمان)، VOA (رسانه دولت آمریکا) و... از تخریب چهره به اصطلاح محبوب مردم! یعنی احمد شاملو به ناله و فغان درآمدند و رسانه ملی را متهم به تحریف شخصیت وی کردند.

بیشتر بخوانید:

حمایت و سرمایه‌گذاری دربار پهلوی از شاملو خیلی در شهرت او موثر بود

اگرچه برای نخستین بار نیست که این دسته از رسانه‌های داخلی و خارجی با یکدیگر هم‌نوا می‌شوند ولی این بار در مقابل یک فیلم مستند مهجور که در ساعات پایانی شب از یک شبکه رسانه ملی، پخش شده، حیرت‌انگیز بود! رسانه‌ای که به قول خود این حضرات، گویا دیگر بیننده‌ای ندارد!!


شاید دلیل این هم‌نوایی و غوغاسالاری، آن باشد که در مستند «قدیس» برای اولین بار از زبان و بیان خود هم‌نسلان و همپالگی‌ها و دوستان و رفقای احمد شاملو، شعر و هنر و رفتار و اخلاق و وابستگی و درباری بودنش زیر علامت سؤال رفته است. یعنی این ابراهیم گلستان است که او را بی‌سواد می‌خواند و این فروغ فرخزاد و شفیعی کدکنی هستند که شعرش را به لحاظ فنون ادبی مشکل‌دار می‌دانند، این نجف دریابندری است که از اعتیاد او می‌گوید و اینکه فرح پهلوی برای درمانش، هزینه کرده و شاملو را به خارج کشور می‌فرستد و این هوشنگ ابتهاج است که از دودوزه بازی‌های احمد شاملو می‌گوید و احسان نراقی هم آن را تایید می‌کند که چگونه شاملو هم از دربار شاه و دفتر فرح پول می‌گرفت و هم خود را مخالفشان جلوه می‌داد!!


در واقع سازنده مستند «قدیس» از خود حرفی نزده است. هرچه هست از زبان و بیان و نوشته‌ها و مکتوبات دوستان و یاران دیروز و امروز شاملو بوده است. حال چگونه می‌توان گفت که این افراد چنین سخنانی نگفته و چنان بیاناتی نداشته‌اند؟! در حالی که اصل فیلم و تصاویرشان پخش شده است. به جز اینها لجن‌پراکنی‌های شاملو علیه ایران و ادبیات فارسی و هنر ایرانی را هم از زبان خودش و با تصویر زنده او روایت می‌شود که چگونه فردوسی و شاهنامه و موسیقی اصیل ایرانی را مورد اهانت قرار داده و آن سوی ضدایرانی بودنش که از زمان جاسوسی برای آلمان‌ها، پنهان مانده بود را علنی و آشکار می‌سازد.


آنچه را هم که کارگردان فیلم مستند «قدیس» مدعی است از فیلم کوتاه شده و برخی از زاری‌کنندگان بر پخش این مستند، همین موضوع را گرفته و توهم زده‌اند که در آن قسمت‌های کوتاه شده گویا کسی از احمد شاملو تعریف کرده و از همین رو از فیلم پخش شده، حذف گردیده است، همین جا خیالشان را راحت کنیم که خیر! در آن قسمت‌های کوتاه شده نیز کسی به حسن و نیکی از این به اصطلاح شاعر مورد علاقه‌شان یاد نکرده است:


در آن بخش کوتاه شده، صحبت‌های شجریان علیه شاملو وجود دارد که پاسخ حرف‌های شاملو علیه موسیقی سنتی ایران را می‌دهد، رضا براهنی علیه شاملو حرف زده و حرف‌های سیروس شاملو علیه پدرش و صحبت‌های آیدا سرکیسیان، همسر سوم شاملو شنیده می‌شود. همچنین شعرخوانی شاملو برای حزب توده و سپس رویگردانی‌اش از آن حزب، از دیگر قسمت‌های بخش کوتاه شده است.


 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رضا IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    8 0
    دمت گرم مشرق.
  • محموداعرابی IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    0 0
    ازدامن همین لجن پراکن امثال گلروئی ها سبزشدن که به امثال شاهین نجفی متن میدن
  • ادبیاتی IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    7 1
    99 درصد کسانی که سنگ شامو را به سینه می زنند اصلا نوشته هاشو نمی خونند و و یا نمی فهمند. از اینکه نمی فهمند حق دارند چون شاملو چیز در خور فهمی ننوشته!
    • حجت IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      1 0
      ۹۹ درصد نمی دونن لیلی زنده یا مرد
  • ازگارد IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    0 3
    یعنی الان شاملو جای شما رو تنگ کرده بود که واسش مستند ساختید؟ استاد مطرح کردن و مشهور کردن اشخاصی هستید که در حال فراموش شدن از اذهان مردم هستند
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    0 5
    شاملو شاعر درباری بود؟ شاملو ضد درباری ترین شاعر تاریخ ایران بود
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
      1 0
      سواد که داری متن رو بخون
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    8 0
    شاملو یک جانور بود
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    2 0
    شاعر بود یا شاعره؟
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    3 0
    زنجیره ای های بی منطق توجه فرمایند که جواب مستند را نمی شود با هیاهو و جیغ و فضاسازی داد اگر مستند و منطق دارید بسم الله ، والا محترمانه سکوت کنید
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    0 3
    شاملو... شاعر درباری.... خدایا مشرق را شفا بده...
  • محسن IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    0 3
    شما برای فحش دادن به شاملو شده اید طرفدار فردوسی و شاهنامه و موسیقی اصیل ایرانی، و گرنه، نه تفکراتِ شما چنین طرفداری را نشان می دهد و نه سوابقتان.
  • شب شکن IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
    0 0
    والله .هیچی نمیشه گفت .هر چه بود مرده رفته .پشت سر مرده حرف در اوردن کار قبیحی هستش .مشرق خدا برات بسازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس