عبدالرضا مصری

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای جایگزینی درآمدهای نفتی باید 22هزارهزار میلیارد تومان کالا تولید کنیم و بفروشیم تا از سود آن 550 هزار میلیارد تومان مالیات اخذ کنیم.

به گزارش مشرق، عبدالرضا مصری امروز در همایش آینده، کار و کارآفرینی جوانان در ایران که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: دو محیط بر کارآفرینی حاکم است، یکی محیط درونی و دیگری محیط بیرونی است، محیط داخلی به خود فرد برمی‌گردد، اما محیط خارجی متأثر از عوامل مختلف اقتصادی است که می‌توان به مسائلی مانند تأثیرگذاری واردات و یا قاچاق کالا به آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

تداوم تجارت ایران و هند در سایه تحریم‌های آمریکا

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است واردات یک محصول بر اقداماتی که یک کارآفرین برای راه‌اندازی یک کسب و کار انجام می‌دهد، تأثیر بسیار عمیقی داشته باشد.

مصری با اشاره به اعلام فروش سکه به نصف قیمت گفت: وقتی چنین چیزی اعلام می‌شود، قطعاً بازارهای دیگر نمی‌توانند با این بازار رقابت کنند و چنین محیط‌های آزاردهنده‌ای در فضای کسب وکار ما وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای واردات لاستیک ارز 4200 تومانی اختصاص می‌یابد، گفت:‌ این در حالی است که به واردکنندگان داخلی این محصول ارز نیمایی اختصاص می‌یابد، بنابراین در چنین فضایی چگونه می‌توان انتظار رقابت تولیدکننده داخلی با تولیدکننده خارجی را داشت. همین مسائل باعث به وجود آمدن سلاطین جدید می‌شود که این روزها هم کم نیستند.

مصری با بیان اینکه اگر روزی 2.5میلیون بشکه نفت صادر کنیم ،گفت: اگر این نفت به قیمت هر بشکه 60 دلار فروخته شود و هر دلار را هم 10 هزار تومان در نظر بگیریم، یعنی ما از محل فروش نفت 550 هزار میلیارد تومان درآمد داریم.

این نماینده افزود: اگر بخواهیم 550 هزار میلیارد تومان را از راه مالیات به دست آوریم، باید از 25 درصد سود خالص مالیات اخذ کنیم و سود هم از 10 درصد فروش خالص به دست می‌آید. بنابراین باید 22 هزار هزار میلیارد تومان کالا تولید کنیم و بفروشیم و از سود آن مالیات بگیریم تا جایگزین درآمد نفتی شود و ما این مقدار عقب هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    10 0
    با کدام تولید داخل دولت بنفش که همه را تقریباً تا مرز نیستی شخم زده
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    2 0
    اگر قبول کنیم که در شرایط بحران تحریم هستیم مجلسی که خودش بایدنماینده مردم باشه نظارت کنه نباید دو تا 3 تا 4 تا فیش حقوقی از بیت المال بگیرند اکثریت مردم کشور یه فیش حقوقی هم ندارند نمیشه هم عیش نوش بر پا باشه فقط مردم در فشار گرانی سیر کنند حضرات براشون مهم نباشه بودجه امسال خود مجلس چقدر بوده ؟ 500 میلیارد 700 میلیارد هزار میلیارد زمان احمدی نژاد یادم میاد هزار میلیارد گذشته بود یه مجلس 290 نفر نماینده مگه چه کار میکنند در یک ساختمان با این بودجه چقدر بخور بخور دارند اینا میخوان ناظر باشند
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    2 0
    الفبای اقتصاد را هم نمی داند.
  • عاطفه سادات IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    2 0
    به نظرم باید کمتر دزدی بشه
  • علی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    2 0
    شفاف سازی نشون میده نظام ولخرجی داریم ... که از شیاد و کلاهبردار اشباع شده ..به نظرم درب مجلس و دولت رو گل بگیرن ملت به راحتی میتونن زندگی کنن و کشور رو اداره کنن
  • M. R. M IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    1 0
    به نظر من با این وضعیت هیچ کاری نمیشه کرد بلایی که سر ونزوئلا اومد سر ما هم میاد، دولت ما قیمت یک کیلو پیاز رو نمیتونه کنترل کنه اونوقت میخواد اقتصاد رد نجات بده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس