تقدیر یکی از مالباختگان از اقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران / دادستان مشهد در صحن دادگاه: اولویت اول استیفای حقوق سهامداران و شکات و پس از آن مجازات قانونی متهمان است / متهم ردیف اول پرونده پدیده: من اشتباه کردم و مردود شدم

دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده پدیده در ۱۵ جلسه علنی در حالی انجام شد که رئیس دادگاه در پایان پانزدهمین جلسه رسیدگی به این پرونده گفت: دادگاه در مهلت قانونی رای خود را صادر خواهد نمود.

به گزارش مشرق، چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری بود که حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی از برگزاری دادگاه پرونده موسوم به پدیده در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پرونده موسوم به پدیده دارای سه متهم اصلی و تعداد زیادی متهم دیگر است که پس از طی تشریفات قانونی و انجام تحقیقات مقدماتی برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی ارسال شد.

بیشتر بخوانید:



رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: طبق کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد متهمان این پرونده متهم به اخلال در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری از طریق فروش اوراق موسوم به سهام پدیده و همچنین تعدادی از متهمان به مشارکت در کلاهبرداری از طریق خرید و فروش اوراق موسوم به سهام پدیده شاندیز و تحصیل مال نامشروع متهم هستند.

 

آغاز رسیدگی به پرونده متهمان پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور

در ادامه و در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده، به ریاست قاضی منصوری در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در مشهد برگزار شد.
تقدیر یکی از مالباختگان از اقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران / دادستان مشهد در صحن دادگاه: اولویت اول استیفای حقوق سهامداران و شکات و پس از آن مجازات قانونی متهمان است / متهم ردیف اول پرونده پدیده: من اشتباه کردم و مردود شدم
رییس دادگاه با اشاره به روند رسیدگی به تخلفات متهمان این پرونده گفت: پرونده در حال حاضر دارای ۲۲ متهم و بیش از ۱۰۰ جلد بوده و پیگیری‌های قانونی در خصوص تخلفات احتمالی برخی مسئولان که در انجام وظایف خود قصور داشته‌اند مفتوح است و از دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی می‌خواهیم که در راستای احقاق حقوق عامه تمامی اقدامات لازم را به انجام برسانند.

در ادامه قاضی صفری نماینده دادستان ضمن قرائت کیفرخواست خطاب به دادگاه اخلال در نظام اقتصادی کشور، مشارکت در کلاهبرداری از طریق تبلیغات گسترده و خرید و فروش اوراق موسوم به سهام پدیده، تصاحب و حیف و میل اموال مردم و ارائه گزارش خلاف واقع را تنها بخش‌هایی از تخلفات متهمان طبق کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دانست.

نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به گوشه‌ای از اقدامات صورت پذیرفته توسط متهمان افزود: گزارشات متعددی توسط نهادهای امنیتی، سازمان بازرسی کل کشور و سایر دستگاه‌های مسئول در خصوص تخلفات متهمین به ویژه اقدامات متقلبانه آن‌ها که متاسفانه با تبلیغات گسترده و اغواگرانه همراه بوده، تهیه و در پرونده موجود است که تقدیم دادگاه شده است.

پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان، قاضی منصوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست تا به عنوان مدعی العموم مطالب خود را بیان نماید.

غلامعلی صادقی با اشاره به روند اقدامات قانونی انجام شده در خصوص این پرونده گفت: هیچکسی با فعالیت‌های قانونی اقتصادی مخالف نیست و دستگاه قضایی همواره نشان داده که حامی فعالیت‌های مولد اقتصادی قانونی است؛ اما انحرافات قانونی مسئولان شرکت پدیده از جمله تغییر غیرقانونی گسترده کاربری اراضی و مانند آن در کنار تبلیغات گستره و اغواگرانه رسانه‌ای ادامه یافت و موجب وارد آمدن خسارات متعدد مادی و معنوی جمع زیادی از مردم شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی افزود: علیرغم تذکرات متعدد داده شده و برگزاری جلسات مختلف با مسئولان این شرکت برای توقف تبلیغات و اقدامات خلاف قانونی، متاسفانه این تخلفات ادامه یافت و عدم نظارت موثر نهادهای مالی بر روند فعالیت‌های این شرکت، مشکلات را تشدید کرد.

وی ادامه داد: طبق آمار موجود بیش از یکصد و ۳۰ هزار سهامدار در این شرکت سرمایه گذاری کرده‌اند و جمع زیادی از هموطنان عزیز در جریان تخلفات مسئولان این شرکت دچار مشکلات فراوانی شده‌اند و اطمینان خاطر می‌دهیم که تمامی تلاشمان را در جهت احقاق حقوق عامه به انجام خواهیم رساند.

پس از اتمام اظهارات دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی، رئیس دادگاه از نماینده سازمان بازرسی کل کشور و همچنین نماینده وزارت راه مسکن و شهرسازی خواست تا به بیان مطالب و شکایت خود بپردازند که براین اساس عدم رعایت موازین قانونی به صورت گسترده توسط متهمین، به عنوان گوشه‌ای از جرایم مسئولان این شرکت مطرح شد.

قاضی منصوری پس از استماع اظهارات ۲ تن از نمایندگان سازمان‌های دولتی و همچنین نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی از نماینده جمعی از سهامداران خواست تا به بیان شکایت خود بپردازد.

نماینده شکات گفت: بسیاری از عزیزان ما و مالباختگان در نتیجه فشارهای وارده به دلیل تخلفات متهمین، دچار بیماری‌های روحی و جسمی شدند.

یکی از نمایندگان شکات نیز با تقدیر از ریاست قوه قضاییه، رییس کل دادگستری خراسان رضوی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد به دلیل تلاش برای احقاق حقوق مردم، خواستار مجازات قانونی متهمان، حفظ و بازگرداندن اموال سهامداران و پیشگیری از وقوع مجدد اینگونه جرایم توسط نهادهای مسئول شد.

پس از اظهارات چند تن از نمایندگان شکات حاضر در صحن علنی دادگاه، قاضی منصوری از وکیل نمایندگان شکات خواست تا شکایت خود را بیان نماید.

وکیل نماینده شکات نیز ضمن تقدیر از کار جهادی دستگاه قضایی در زمینه اجرای قانون، از رسانه‌های حاضر خواست تا ضمن تنویر افکار عمومی، با ارتقای آگاهی‌های عمومی زمینه‌های پیشگیری مجدد از وقوع جرایم و تخلفات مشابه را فراهم کنند.

وکیل نماینده شکات افزود: مسئولان متخلف شرکت پدیده در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه اقدامات اغواگرانه، کلاهبرداری، حیف و میل اموال مردم و سوء استفاده از اعتماد مردم و... رکورد زده‌اند.

رییس دادگاه در پایان اولین جلسه دادگاه پدیده، ضمن اعلام تشدید قرار ۴ تن از متهمان، به تمامی کسانی که به شرکت پدیده بدهکارند یا اموالی از این شرکت در اختیار دارند هشدار داد تا در اسرع وقت نسبت به بازپرداخت بدهی و یا رد اموال با نظارت دادگاه اقدام نمایند در غیر اینصورت اقدامات لازم و پیگرد قانونی در مورد آن‌ها صورت خواهد پذیرفت.


 

تقدیر یکی از مالباختگان از اقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران


۲۳ اردیبهشت ماه دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده موسوم به شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد.

در ابتدای دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده موسوم به شرکت پدیده، عدم رعایت الزامات قانونی، عدم توجه به تذکرات قانونی صادر شده از سوی سازمان‌های مسئول، عدم دریافت کلیه مجوزهای لازم قانونی، عدم رعایت حقوق سهامداران، تبلیغات گسترده و اغواگرانه که منجر به بروز مشکلات متعدد برای شهروندان و سهامداران شده، عدم تمکین در برابر تعهدات داده شده، ارائه دلایل غیر واقعی و واهی برای توجیه اقدامات خلاف قانون، تغییر گسترده کاربری اراضی، عدم رعایت حقوق بیت المال و... از جمله مواردی است که توسط نمایندگان ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و سازمان امور اراضی کشور به عنوان بخشی از تخلفات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز در صحن علنی دادگاه مطرح شد.

پس از بیان تخلفات متعدد متهمین توسط چند تن از نمایندگان ادارات و سازمان‌ها، رییس دادگاه از نماینده سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و یکی از نمایندگان جمعی از شکات حاضر در جلسه خواست تا به بیان مطالب و شکایت خود بپردازند که در این خصوص نماینده شکات از رییس دادگاه خواست تا قانون و عدالت را در مورد متهمین و سهامداران اجرا کند.

یکی از مالباختگان پس از قرار گرفتن در جایگاه شکات ضمن تقدیر از اقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران شرکت پدیده گفت: جمع زیادی از مردم تحت تاثیر تبلیغات گسترده رسانه‌ها قرار گرفتند و بر اساس اعتمادی که پیدا کردند در این پروژه، سرمایه گذاری کردند.

قاضی منصوری رییس دادگاه با اشاره به حجم تخلفات انجام گرفته توسط متهمان شرکت پدیده و ضمن تقدیر از نمایندگان رسانه‌ها در صحن علنی جلسه گفت: هیچگونه محدودیتی برای استماع مطالب شکات و سهامداران وجود ندارد و تمامی سخنان را می‌شنویم.

در ادامه قاضی منصوری با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه‌ها در خصوص این شرکت، از نمایندگان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواست تا در راستای مطالب عنوان شده توسط نمایندگان شکات و سهامداران، توضیحات خود را ارائه نماید.

براین اساس نماینده صدا و سیما با تشریح روند پخش آگهی‌های بازرگانی در صدا و سیما گفت: اقدامات این سازمان در این زمینه طبق قانون صورت پذیرفته و پس از صدور دستور توقف تبلیغات این شرکت توسط مقام قضایی از طریق صدا و سیما، تبلیغات موصوف متوقف شده است.

انتظاری مدیرعامل فعلی شرکت پدیده نیز در ادامه این جلسه از جلسات دادگاه پدیده ضمن تشریح وضعیت کنونی این شرکت گفت: پس از تغییرات مدیریتی و حضور ما در این شرکت، تلاش فراوانی برای برطرف شدن مشکلات موجود صورت پذیرفته است. در این مدت به دنبال کسب مجوزهای قانونی لازم و برطرف کردن موانع برای ادامه فعالیت پروژه‌های این شرکت بودیم بنابراین در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده و اقدامات دیگری نیز در دست اجراست درعین حال نوسانات در حوزه اقتصادی موجب شد امکان عمل به برخی تعهدات وجود نداشته باشد. از سویی به دنبال شفاف سازی فعالیت‌ها، دارایی‌ها و تعهدات شرکت پدیده بودیم هر چند تا رسیدن به شرایط ایده ال و استاندارد فاصله داریم.


 

ماجرای زمین ۲ هزار متری که متهم محمدرضا محمدی ۲۲ هزار متر اعلام کرد

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده به ریاست قاضی منصوری در ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار شد؛ در ابتدای این جلسه قاضی منصوری از نماینده آب منطقه‌ای خراسان رضوی خواست تا مطالب خود را به محضر دادگاه تقدیم نماید.

نماینده آب منطقه‌ای خراسان رضوی، عدم ضوابط قانونی در حوزه این سازمان توسط متهمین را از جمله تخلفات روی داده ذکر کرد.

قاضی منصوری با اشاره به قصورات و تخلفات متعدد متهمین این پرونده گفت: از مدیران ادارات و سازمان‌های دارای مسئولیت انتظار می‌رفت تا در صورت مشاهده هرگونه جرم و تخلفی توسط متهمین؛ مراتب را از طرق قانونی پیگیری می‌کردند.

وی ادامه داد:، اما متاسفانه مسئولان وقت بدون توجه به هشدارهای ارائه شده توسط دستگاه قضایی، اقدامات موثری در جهت پیشگیری از وقوع تخلف متهمین پرونده به انجام نرساندند.

پس از تذکرات قاضی منصوری، رئیس دادگاه از تعداد دیگری از نمایندگان شکات و سهامداران خواست تا مطالب و شکایت خود را در صحن علنی دادگاه مطرح کنند.
تقدیر یکی از مالباختگان از اقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران / دادستان مشهد در صحن دادگاه: اولویت اول استیفای حقوق سهامداران و شکات و پس از آن مجازات قانونی متهمان است / متهم ردیف اول پرونده پدیده: من اشتباه کردم و مردود شدم
بر این اساس نمایندگان شکات، تخلفات متهمان را موجب بروز مشکلات متعدد برای سهامداران و حتی از هم پاشیده شدن بسیاری از زندگی‌ها عنوان کرد.

قاضی منصوری از متهم محمدرضا محمدی فرزند احمد خواست تا در جایگاه متهم قرار گرفته و نسبت به پاسخ به سئوالات دادگاه اقدام نماید.

طبق کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد؛ اتهام نامبرده مشارکت در اخلال عمده و کلان درنظام اقتصادی کشور و تشکیل شبکه کلاهبرداری است و ارزیابی خلاف واقع و غیرواقعی اموال پدیده که منتهی به رشد غیر واقعی ارزش معاملاتی اوراق موسوم به سهام شرکت پدیده شده و همچنین حیف و میل اموال مردم از جمله اتهامات نامبرده است.

نماینده دادستان در خصوص متهم محمدرضا محمدی گفت: نامبرده امضا و مهر کارشناسان را جعل و اقدامات غیرقانونی انجام می‌داده است.

در ادامه قاضی منصوری همچنین از وکیل مدافع متهم خواست تا به دفاع از اتهامات وارده به موکل خود بپردازد و وکیل متهم محمدرضا محمدی ضمن قرارگیری در جایگاه به دفاع از موکل خود پرداخت.

کارشناس ویژه حسابرسی پرونده نیز با تشریح اقدامات غیرحرفه‌ای متهم محمدرضا محمدی گفت: دستکاری در اعلام متراژ املاک و اعلام قیمت‌های غیرواقعی از جمله اقدامات نامبرده بوده است، به طورمثال ۲ هزار متر زمین را ۲۲ هزار متر و با قیمت بسیار بالاتر اعلام کرده است.

وی ادامه داد: ازسویی گزارشات اعلامی از سوی متهم، فاقد مبانی کارشناسانه است.

دومین متهمی که با دستور قاضی برای ارائه دفاعیات در جایگاه قرار گرفت متهم مجید کریمیان اقبال بود که نماینده دادستان اتهامات وی را در کنار سایر اقدامات غیرقانونی؛ معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تسهیل وقوع بزه و ارائه طریق ارتکاب جرم و تحصیل مال از طریق نامشروع به واسطه فعالیت در امر دلالی سهام پدیده ذکر کرد.

قاضی منصوری در خلال اظهارات متهم مجید کریمیان اقبال گفت:در خصوص اتهامات وارده به شما به عنوان مدیر حقوقی شرکت پدیده مستندات متعددی وجود دارد که جهت تنویر افکار، از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد میخواهیم که مجددا به آن‌ها اشاره نماید.

دراین بخش نماینده دادستان گفت: نامبرده علی رغم تسلط به مبانی حقوقی مبادرت به اقدامات خلاف قانون می‌کند و در مکاتبات خود حتی تصدیق می‌کند که اعمال شرکت ممکن است مجرمانه نیز تلقی شود؛ اما پس از آن اقدام به خرید و فروش سهام شرکت می‌کند و منافعی نیز کسب می‌نماید. همچنین متهم با تسلط به مسائل حقوقی راهکارهای دور زدن قانون را به مسئولان شرکت از جمله برای فرار مالیاتی ارائه می‌کند.

حسابرس ویژه در تکمیل مطالب خود گفت: متهم مجید کریمیان اقبال با مکاتبات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست، قصد منحرف کردن روند تحقیقات قانونی را داشته است.


پخش کلیپی از سخنرانی متهم ریاحی در جمع سهامداران


۲۵ اردیبهشت ماه چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به شرکت پدیده به ریاست قاضی منصوری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه از دادگاه پدیده چند تن از نمایندگان شکات به ارائه شکایات خود پرداختند و در ادامه قاضی منصوری از شکات این پرونده خواست تا لوایح خود را به دفتر دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در مشهد تسلیم نمایند.

متهم محمدرضا ریاحی سومین متهم پرونده پدیده بود که برای دفاع از خود در جایگاه قرار گرفت؛ مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور، تصاحب و حیف و میل اموال مردم و تشکیل شبکه کلاهبرداری با استفاده از تبلیغات عامه از جمله اتهامات نامبرده طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد است.

متهم محمدرضا ریاحی با بیان اینکه تمامی اظهارات خود در مراحل مختلف تحقیقات مقدماتی را قبول دارم گفت: شرکت پدیده از سال ۱۳۹۲ وارد بحران شد و چنانچه دادستانی به موضوع ورود نمی‌کرد، شاهد رویداد مشکلات بسیار بیشتری می‌بودیم.

متهم ریاحی در پاسخ به سئوال دادگاه مبنی بر نحوه قیمت گذاری سهام شرکت پدیده گفت: تعیین ارزش قیمت سهام توسط آقای پهلوان صورت می‌گرفت، ضمن اینکه رقابت با چند شرکت دیگر تشدید کننده تخلفات در زمینه تعیین ارزش سهام بود.

در این هنگام نماینده دادستان با اشاره به اقاریر صریح متهم در مرحله تحقیقات مقدماتی خواستار پخش کلیپی از سخنان متهم در جمع سهامداران شد که این درخواست با موافقت رئیس دادگاه مواجه شد.
تقدیر یکی از مالباختگان از اقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران / دادستان مشهد در صحن دادگاه: اولویت اول استیفای حقوق سهامداران و شکات و پس از آن مجازات قانونی متهمان است / متهم ردیف اول پرونده پدیده: من اشتباه کردم و مردود شدم
پس از پخش مستندات ارائه شده توسط نماینده دادستان و پخش کلیپ سخنرانی متهم ریاحی در جمع سهامداران؛ قاضی منصوری از وکیل مدافع متهم محمدرضا ریاحی خواست تا به دفاع از موکل خود بپردازد.

متهم احسان محسنی ثانی، چهارمین متهم پرونده پدیده بود که با دستور قاضی در جایگاه قرار گرفت تا از خود در مقابل اتهامات مطروحه دفاع کند.

بر اساس کیفرخواست صادره، وی بواسطه انجام تبلیغات غیر واقعی؛ در راستای بالا بردن کاذب قیمت سهام پدیده نقش داشته است و طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، نامبرده متهم به معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تسهیل وقوع بزه و ارائه طریق ارتکاب جرم و تحصیل مال از طریق نامشروع است.

نماینده داستان در خصوص نحوه عملکرد متهم محسنی ثانی گفت: نامبرده به تبلیغات غیر واقعی برای پدیده جهت افزایش قیمت حبابی سهام، مبادرت می‌نموده و علیرغم الزام قانونی به عنوان "سهامی خاص " در تبلیغات اشاره‌ای نمی‌شود، حال آنکه طبق قانون ذکر آن در تبلیغات، الزامی بوده است.

با توجه به اظهارات متهم محسنی ثانی؛ حسابرس ویژه پرونده با کسب اجازه از محضر رییس دادگاه و در واکنش به سخنان متهم گفت: متهم تعداد زیادی سهام هدیه به صورت رایگان از این شرکت دریافت کرده است.

در پایان چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین شرکت موسوم به پدیده، جمعی از سهامداران از سعه صدر دادگاه در استماع سخنان شکات و جدیت مسئولان قضایی در زمینه اجرای قانون؛ تقدیر و تشکر کردند.


 

دادستان مشهد در صحن دادگاه: اولویت اول استیفای حقوق سهامداران و شکات و پس از آن مجازات قانونی متهمان است

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد؛ در ابتدای این جلسه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به اقدامات تشکر آمیز جمعی از سهامداران وشکات شرکت پدیده از اقدامات دستگاه قضایی گفت: ما تنها به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنیم و هیچگونه انتظاری از هیچ کسی نداریم.

تقدیر یکی از مالباختگان از اقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران / دادستان مشهد در صحن دادگاه: اولویت اول استیفای حقوق سهامداران و شکات و پس از آن مجازات قانونی متهمان است / متهم ردیف اول پرونده پدیده: من اشتباه کردم و مردود شدم
غلامعلی صادقی همچنین با اشاره به تلاش عده‌ای برای اخلال در روند احقاق حقوق شکات افزود: متاسفانه نمونه‌هایی از اینگونه رفتار و گفتار را در فضای مجازی شاهدیم؛ اما به تمامی سهامداران اطمینان خاطر می‌دهیم که دستگاه قضایی تحت تاثیر اینگونه جوسازی‌ها و فضاسازی‌ها قرار نخواهد گرفت و به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین اذعان کرد: تحقیقات در خصوص تمامی افراد و مراجعی که در این پرونده کوتاهی کرده‌اند ادامه دارد و منعی برای رسیدگی به اینگونه تخلفات نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: اولویت اول ما در اینگونه پرونده‌ها ابتدا استیفای حقوق سهامداران و شکات و پس از آن مجازات قانونی متهمان است و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

پس از اتمام سخنان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در صحن علنی دادگاه؛ قاضی منصوری از تعدادی از نمایندگان شکات حاضر در دادگاه خواست تا به بیان مطالب و شکایت خود بپردازند.

پس از آن قاضی منصوری از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست تا نسبت به قرائت کیفرخواست متهم علیرضا یزدانی لنگرودی فرزند ضیااله اقدام کند.

پس از قرائت کیفرخواست متهم لنگرودی، رییس دادگاه از حسابرس ویژه پرونده خواست تا مطالب خود را بیان کند. تشکیل شبکه کلاهبرداری و اخلال عمده وکلان در نظام اقتصادی کشور از جمله عناوین اتهامی متهم علیرضا یزدانی لنگرودی است.

متهم در اظهاراتش با تشریح عملکرد خود درشرکت پدیده گفت: قیمت گذاری سهام توسط آقای پهلوان انجام می‌شد و با توجه با اینکه در تمامی جلسات شرکت حضور نداشتم و تخصصی هم در زمینه سهام نداشتم؛ به دلیل اعتمادی که به متهم ردیف اول داشتم، اوراق را امضا می‌کردم.

پس از اتمام اظهارات متهم یزدانی لنگرودی، وکیل مدافع وی و وکیل جمعی از شکات و سهامداران توضیحات خود را در محضر دادگاه ارائه دادند.

 

متهم عیدی زاده: تخصصی در زمینه سهام و بورس نداشتم
 

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده مورخ ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد؛ قاضی منصوری در ابتدای این جلسه از دادگاه پدیده از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد خواست تا نسبت به قرائت کیفرخواست متهم حسن عیدی زاده فرزند عبدالرحیم اقدام نماید.

بر این اساس معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تسهیل وقوع بزه در کنار سایر تخلفات متهم؛ به عنوان اتهام حسن عیدی زاده عنوان شد.

تقدیر یکی از مالباختگان از اقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران / دادستان مشهد در صحن دادگاه: اولویت اول استیفای حقوق سهامداران و شکات و پس از آن مجازات قانونی متهمان است / متهم ردیف اول پرونده پدیده: من اشتباه کردم و مردود شدم
متهم عیدی زاده در دفاع از خود و خطاب به دادگاه گفت: تخصصی در زمینه سهام و بورس نداشتم.

پس از آن، متهم محمدرضا نجفی نیا برای ارائه دفاعیات در خصوص اتهام معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تسهیل وقوع بزه در جایگاه قرار گرفت.

قاضی منصوری پس از پایان دفاعیات متهم محمدرضا نجفی نیا از تعدادی از شکات خواست تا شکایت‌ها و مطالب خود را بیان کنند.

نماینده دادستان در ادامه به درخواست قاضی منصوری کیفرخواست صادره نسبت به متهم محمود سینی چی را قرائت کرد که معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تسهیل وقوع جرم؛ عنوان اتهامی وی بود که توسط نماینده مدعی العموم قرائت شد.

پس از اتمام اظهارات متهم سینی چی؛ قاضی منصوری ادامه رسیدگی به اتهامات متهمین شرکت پدیده را به صبح فردا موکول کرد.

 

متهم ردیف اول پرونده پدیده: من اشتباه کردم و مردود شدم

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده فردای آن روز، یعنی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

در ابتدای هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده، غلامعلی صادقی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت استیفای حقوق مردم گفت: چنانچه از سوی متهمان تلاش جدی در جهت حفظ منابع و اموال سهامداران صورت پذیرد، این اقدام مورد توجه دادگاه قرار خواهد گرفت و مجددا نیز اعلام می‌کنیم که در زمینه دفاع از حقوق عامه بر اساس تکلیف و وظیفه قانونی خود و محافظت از منافع سهامداران عمل خواهیم کرد.
تقدیر یکی از مالباختگان از اقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران / دادستان مشهد در صحن دادگاه: اولویت اول استیفای حقوق سهامداران و شکات و پس از آن مجازات قانونی متهمان است / متهم ردیف اول پرونده پدیده: من اشتباه کردم و مردود شدم
پس از اتمام سخنان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی؛ قاضی منصوری از متهم ردیف اول محسن پهلوان مقدم فرزند اسداله خواست تا در جایگاه متهم قرارگرفته و از نماینده مدعی العموم خواست تا نسبت به قرائت کیفرخواست متهم پهلوان مقدم اقدام نماید.

مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه کلان به صورت قبول سپرده اشخاص حقیقی، تصاحب و حیف و میل اموال مردم، تشکیل و رهبری شبکه کلاهبرداری با استفاده از تبلیغات عامه از طریق خرید و فروش اوراق موسوم به سهام پدیده از جمله اتهامات متهم ردیف اول محسن پهلوان مقدم طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد است.

پس از قرائت کیفرخواست متهم ردیف اول محسن پهلوان مقدم توسط نماینده مدعی العموم؛ نامبرده گفت: من اشتباه کردم و مردود شدم و از مردم، سهامداران و مقامات قضایی عذرخواهی می‌کنم ایراداتی داشتم و قبول دارم.

متهم ردیف اول گفت: با پذیرش اشتباهات و عذرخواهی مجدد از مردم و مقامات قضایی به دلیل مشکلات متعددی که برای آن‌ها به وجود آوردم؛ از دادگاه محترم پوزش می‌طلبم.

متهم پهلوان در ادامه بیان کرد: دیپلم ردی هستم، تبلیغات را خودمان انجام می‌دادیم و چنانچه منع قانونی داشته برعهده من است، روزانه بالغ بر ۱۰۰۰ فقره چک صادر می‌کردیم، چنانچه خلافی صورت گرفته به گردن من است.

نماینده دادستان در این بخش و با کسب اجازه از ریاست دادگاه، چرخه وقوع جرایم متهمان و فرآیند کلاهبرداری در این شرکت را تشریح کرد و گفت: طبق نظر کارشناسی، اقدامات متهمان عمدتا به نفع خودشان ساماندهی شده بود و بنا به اقاریر بعضی از متهمان در دادگاه، چنانچه اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی نبود؛ شاهد وقوع فاجعه‌ای به مراتب بزرگتر می‌بودیم.

در ادامه با اجازه قاضی منصوری، مستنداتی با موضوع نحوه عملکرد متهم ردیف اول در صحن علنی دادگاه پخش شد.

پس از پخش مستندات پرونده در صحن علنی دادگاه، حسابرس ویژه پرونده به ارائه مدارک مربوط به تخلفات صورت پذیرفته در شرکت پدیده توسط متهم ردیف اول پرداخت و پس از آن وکیل جمعی از شکات و وکیل مدافع حسن عیدی زاده یکی دیگر از متهمان مطالب خود را شرح دادند.


 

قاضی منصوری: باب دفاع از حقوق عامه برای دستگاه قضایی باز است


۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری، هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده برگزار شد؛ قاضی منصوری در ابتدای این جلسه با اشاره به محتوای مذاکرات جلسه قبل دادگاه گفت: براساس درخواستی که متهم از دادستانی مشهد، مبنی بر اعطای فرصت جهت بازگرداندن اموال و دارایی‌های شرکت داشته که متعاقب آن این درخواست توسط دادستان مرکز خراسان رضوی در صحن علنی دادگاه مطرح شد؛ نکاتی قابل ذکر است.

وی افزود: همانگونه که دادستان اشاره کردند، آنچه مورد پذیرش دادگاه قرار خواهد گرفت؛ اعطای فرصت به متهم و یا متهمین برای بازگرداندن اموال شرکت در جهت استیفای حقوق شکات و سهامداران است. حال آنکه در گذشته و در جریان رسیدگی به پرونده شرکت موسوم به پردیسبان نیز شاهد بودیم؛ متهمین آن پرونده از دادگاه درخواست اعطای مهلت نمودند و در مهلت داده شده نیز به تعهدات خود عمل کردند؛ براین اساس دادگاه ویژه نیز در تعیین مجازات، متهمین را در چارچوب قانون، مستحق تخفیف دانست. بدیهی است که هدف اول دستگاه قضایی در اینگونه پرونده‌ها، حفظ و بازگرداندن اموال و دارایی‌ها به مردم و درنهایت مجازات قانونی متهمان در راستای اجرای عدالت و دفاع از حقوق عامه است.

رئیس دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مستقر در مشهد خاطرنشان کرد: همانگونه که قبلا نیز اشاره شد هرگونه اعطای مهلت به متهمین در چارچوب قانون و در راستای حفظ حقوق سهامداران و شکات انجام خواهد گرفت؛ بنابراین به کلیه شکات و سهامداران اطمینان خاطر می‌دهیم که متهمان در هر صورت به کیفر اعمال خود خواهند رسید و مجازات قانونی در مورد آن‌ها اعمال خواهد شد.

قاضی منصوری در ادامه از نماینده سازمان بازرسی و نماینده وزارت راه و شهرسازی خواست تا به بیان مطالب خود بپردازند که براین اساس نمایندگان سازمان‌های موصوف با تشریح نحوه تخلفات متهمین، خواستار اجرای قانون توسط دادگاه شدند.

در این هنگام قاضی منصوری متذکر شد چنانچه مشخص شود که در جریان تخلفات صورت پذیرفته توسط متهمین؛ سازمان اداره و یا مسئولی نیز دچار تخلف و جرم شده؛ به آن نیز رسیدگی خواهد شد؛ چراکه باب دفاع از حقوق عامه برای دستگاه قضایی باز است و هیچگونه خط قرمزی در این زمینه برای مجموعه قضایی وجود ندارد.

در ادامه قاضی منصوری از وکیل نماینده تعدادی از شکات خواست تا به بیان مطالب خود بپردازد که انجام عملیات سنگین تبلیغاتی اغواگرانه برای هجوم مردم به منظور خرید سهام با هدف رشد غیرواقعی قیمت سهام این شرکت، از جمله شگردهای متهم ردیف اول بود که در صحن علنی دادگاه مطرح شد.

نماینده دادستان پس از انجام دفاعیات وکیل مدافع متهم ردیف اول و دفاعیات محسن پهلوان مقدم در خصوص ادعاهای مطرح شده توسط متهم بیان کرد: یکی از نتایج اقدامات متهم ایجاد بی نظمی عمومی به دلیل انجام تجمعات متعدد بوده است که موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم آورده است.

متهم محمد دهقانی فیروز آباد، یکی دیگر از متهمان پرونده پدیده بود که با دستور قاضی منصوری در جایگاه قرار گرفت و تحصیل مال از طریق نامشروع و فعالیت گسترده در امر دلالی سهام پدیده از جمله تخلفات وی عنوان شد.

متهم دهقانی فیروز آباد اظهار کرد: اقاریر و اظهارات خود را در مرحله تحقیقات مقدماتی قبول دارم. دفتر شرکت در شهرستان بیرجند با اجازه آقای پهلوان راه اندازی شده بود و من مبادرت به خرید و فروش سهام می‌کردم.

پس از پایان دفاعیات متهم دهقانی فیروزآباد، یکی از شکات گفت: یک فردی که می‌گوید دیپلم ردی است چگونه ادعا می‌کند می‌خواسته یک پروژه ملی را اداره کند؟ و یا این سئوال مطرح است که چگونه متهمین هنوز هم به دنبال تاثیرگذاری بر نظر شکات هستند؟ چگونه جنایات خود در مورد خانواده سهامداران را می‌توانند جبران کنند؟ چگونه می‌خواهند عزیزان از دست رفته ما را به ما برگردانند؟ چگونه متهمین می‌خواهند سلامتی از دست رفته ما را به ما برگردانند؟

در پایان نمایندگان جمعی از شکات خواستار اعمال مجازات قانونی و اشد مجازات عوامل اصلی شدند.

 

مدیرکل بازرسی استان خراسان رضوی: تحقیقات در مورد قصور احتمالی مسئولان ادارات و سازمان‌هایی که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده اند، ادامه دارد
 

نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد؛ در ابتدای جلسه دادگاه مدیرکل بازرسی استان خراسان رضوی در جایگاه قرار گرفت و نسبت به تشریح اقدامات این سازمان در قبال تخلفات این شرکت اقدام کرد و گفت: از همان ابتدا و پس از مشخص شدن انحراف فعالیت‌های این شرکت از معیارهای قانونی، گزارش‌های مختلفی تهیه و به مقامات مسئول ارائه و تذکرات متعددی نیز در این زمینه با هدف اصلاح روند امور و پیشگیری از استمرار تخلفات داده شد. در مواردی مانند نحوه تعیین قیمت سهام، خرید و فروش سهام، دریافت تسهیلات از بانکها، نحوه انجام تبلیغات، ساخت و ساز بدون مجوز و در بستر رودخانه نیز تذکر داده شد. هم اکنون نیز تحقیقات در مورد قصور احتمالی مسئولان ادارات و سازمان‌هایی که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده اند، ادامه دارد و اقدامات قانونی لازم نیز به انجام خواهد رسید.

قاضی منصوری در ادامه از نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست مربوط به متهم سعیدرضایی فرزند علی را قرائت کند.

بر اساس کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در مورد متهم سعید رضایی، نامبرده به تحصیل مال از طریق نامشروع و فعالیت گسترده در امر دلالی سهام پدیده متهم است.

متهم رضایی با قرار گرفتن در جایگاه متهم و معرفی خود و اشاره به نسبت خود با متهم ردیف اول به تشریح نحوه فعالیت‌های خود در قالب این شرکت پرداخت.

در ادامه متهم امیر سالاری برای ارائه دفاعیات در خصوص اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع و فعالیت گسترده در امر دلالی سهام پدیده در جایگاه قرار گرفت و ضمن اشاره به نسبت خود با متهم ردیف اول گفت: اظهارات خود در مرحله تحقیقات مقدماتی را قبول دارم.

نماینده داستان در خصوص متهم امیر سالاری گفت: متهم با ارائه چک‌های بلند مدت، اقدام به دلالی سهام پدیده میکرده و از سویی سود انباشته و سهام هدیه نیز دریافت کرده است.
تقدیر یکی از مالباختگان از اقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران / دادستان مشهد در صحن دادگاه: اولویت اول استیفای حقوق سهامداران و شکات و پس از آن مجازات قانونی متهمان است / متهم ردیف اول پرونده پدیده: من اشتباه کردم و مردود شدم
پس از آن، کیفرخواست متهم سیدشهاب الدین کاظم زاده وطنی فرزند رضا مبنی بر تحصیل مال از طریق نامشروع بواسطه فعالیت گسترده در امردلالی سهام پدیده توسط نماینده مدعی العموم قرائت و قاضی منصوری از متهم خواست تا به سوالات مطروحه پاسخ دهد.

متهم کاظم زاده گفت: اظهارات و اقاریر خود در مرحله تحقیقات مقدماتی را قبول دارم. تمام اقدامات را با دستور متهم ردیف اول انجام میدادم.

نماینده دادستان نیز گفت: نامبرده نقش موثری در روند افزایشی قیمت سهام داشته است.

سید احمد برومند، دیگر متهم پرونده پدیده بود که با دستور قاضی و برای ارائه دفاعیات در خصوص اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع بواسطه فعالیت گسترده در امر دلالی سهام پدیده در جایگاه قرار گرفت و گفت: سرمایه اولیه نداشتم و بنگاه املاک داشتم.

نماینده دادستان در خصوص وی اظهار کرد: تراکنش خرید و فروش نامبرده قابل توجه بوده و اقدامات وی درافزایش حبابی سهام موثر بوده است. کارشناس حسابرس ویژه پرونده نیز توضیحاتی در مورد نحوه عملکرد متهم ارائه داد. پس ازآن رییس دادگاه قرار تامین تعدادی از متهمین را تشدید و طبق قانون به آنان تفهیم و ابلاغ کرد.


 

مواجهه حضوری متهمان پهلوان و وفایی در دادگاه

اول خردادماه سال جاری دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده برگزار شد. در ابتدای این جلسه از دادگاه پدیده قاضی منصوری از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد خواست تا کیفرخواست متهم اسماعیل وفایی را قرائت نماید.

طبق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، متهم اسماعیل وفایی متهم به تحصیل مال از طریق نامشروع است.

به گفته نماینده مدعی العموم متهم وفایی تعداد۶۰ فقره چک بدون دادن رسید از متهم محسن پهلوان دریافت و در جاهای مختلف هزینه کرده است.

متهم اسماعیل وفایی با قرار گرفتن در جایگاه متهم و در پاسخ به سئوالات مطروحه گفت: به عنوان مسئول در باشگاه پرسپولیس و پدیده و همچنین در استانداری فعالیت می‌کردم.

در این هنگام و به دستور قاضی منصوری بین متهمین پهلوان و وفایی مواجهه حضوری صورت گرفت.

در این مواجهه حضوری متهم محسن پهلوان گفت: این چک‌ها با نیت خاص صادر و تحویل وی شده، اما اقای وفایی آن‌ها را در محل خود هزینه نکرده است.

در ادامه نماینده دادستان کیفرخواست صادره نسبت به یکی دیگر از متهمین بنام هومن میهن پرست به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع را قرائت کرد.

متهم میهن پرست در پاسخ به سئوال رئیس دادگاه گفت: مطالب و اظهارات خود را در مرحله تحقیقات مقدماتی قبول دارم. محسن پهلوان به دعوت مسئولان وقت، برای سرمایه گذاری به همدان آمد.

پس از متهم میهن پرست، کیفرخواست متهم عباس عبداله زاده طبسی توسط نماینده دادستان قرائت شد؛ تحصیل مال از طریق نامشروع بواسطه فعالیت گسترده در امر دلالی سهام پدیده و معاملات آهن الات و ورق از مفاد کیفرخواست صادره برای متهم عبداله زاده است.

نماینده دادستان در خصوص متهم طبسی گفت: نامبرده با مبلغ بالاتر آهن الات را به پدیده می‌داده و با مبلغ پایین‌تر سهام پدیده را بنام فرزندان و اطرافیانش دریافت می‌کرده است.

قاضی منصوری در این بخش از جلسه دادگاه از نماینده اداره دارایی خواست تا توضیحات خود را ارائه نماید.

همچین رئیس دادگاه از نماینده دادستان خواست تا اسناد و مدارک ادعایی را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و نتیجه را به محضر دادگاه تقدیم نماید.

متهم طبسی گفت: چنانچه قصوری از جانب من صورت گرفته حتما حاضر به همکاری هستم.

پس از اتمام دفاعیات متهم عباس زاده و وکیل مدافع وی؛ کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در خصوص متهم جعفر مختاری قدیم فرزند محمدحسین توسط نماینده دادستان قرائت شد.

براساس کیفرخواست صادره، وی متهم به تحصیل مال از طریق نامشروع بواسطه فعالیت گسترده در امر دلالی سهام پدیده است.

نماینده دادستان در خصوص متهم مختاری گفت: نامبرده خرید و فروش سهام حاصل از فروش اموال به پدیده را در پرونده خود دارد.

متهم مختاری گفت: سهام را در قبال خانه ام دریافت کردم. قیمت سهام را نهایتا محسن پهلوان تعیین می‌کرد.



مهلت چند روزه رئیس دادگاه به متهمان در جهت معرفی و بازگرداندن اموال شرکت

دوم خرداد ماه سال جاری، یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد.

رئیس دادگاه از نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست متهم احسان بنائی را مبنی بر تحصیل مال از طریق نامشروع قرائت کند.

تقدیر یکی از مالباختگان از اقدامات قوه قضاییه در خصوص احقاق حقوق سهامداران / دادستان مشهد در صحن دادگاه: اولویت اول استیفای حقوق سهامداران و شکات و پس از آن مجازات قانونی متهمان است / متهم ردیف اول پرونده پدیده: من اشتباه کردم و مردود شدم
بر اساس کیفرخواست صادره متهم بنائی با تنظیم صورت وضعیت‌های صوری اقدام به انجام معامله با شرکت پدیده می‌کرده است.

متهم بنائی پس از قرارگرفتن در جایگاه متهم و ارائه دفاعیات خود گفت: از سعه صدر و حوصله دادگاه محترم تشکر می‌کنم.

در ادامه قاضی منصوری از متهم محمد وحیدی شعرباف خواست تا در جایگاه متهم قرارگیرد.

متهم وحیدی طبق کیفرخواست صادره؛ متهم به تحصیل مال از طریق نامشروع به واسطه فعالیت گسترده در امر دلالی سهام پدیده است.

نماینده دادستان در خصوص متهم وحیدی گفت: نامبرده از نزدیکان متهم ردیف اول است و فعالیت گسترده‌ای در امر دلالی سهام پدیده داشته است.

متهم وحیدی در تشریح دفاعیات خود گفت: اظهارات خود نزد ضابطین و تحقیقات مقدماتی را قبول دارم، خانه خود را فرختم و سهام پدیده را خریدم.

در ادامه کیفرخواست متهم محمد رفائی نجاران طبسی مبنی بر تحصیل مال از طریق نامشروع بواسطه انجام معامله با شرکت پدیده قرائت و از وی خواسته شد تا با قرارگرفتن در جایگاه به ارائه دفاعیات خود بپردازد.

با پایان دفاعیات متهم رفائی؛ کیفرخواست سیدحسن میربمانی یزدی مبنی بر تحصیل مال نامشروع توسط نماینده دادستان قرائت شد و به تشریح اقدامات متهم پرداخت.

متهم میربمانی در تشریح دفاعیات خود بیان کرد: اظهارات خود در مرحله تحقیقات مقدماتی را قبول دارم.

وکیل مدافع متهم میربمانی نیز با تقدیر از اقدامات ارزشمند دستگاه قضایی در جهت اجرای عدالت، از همکاری دادسرای مشهد و دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران درنظام اقتصادی تشکر کرد وسپس به دفاع از اتهام موکل خود مبنی بر تحصیل مال از طریق نامشروع پرداخت.

رییس دادگاه با تشریح روند دادرسی در یازدهمین جلسه رسیدگی گفت: امیدواریم متهمین از فرصت محدودی که در اختیار آنان قرارگرفته در جهت بازگرداندن اموال سهامداران و جبران مافات استفاده نمایند.

در پایان یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در مشهد و پس از رسیدگی به اتهامات ۲۲ متهم این پرونده توسط قاضی سید هادی منصوری؛ ادامه رسیدگی در مورد این پرونده به تاریخ ۲۰ خرداد ماه موکول شد تا در این فرصت وکلای مدافع و متهمان اسناد و مدارک مورد ادعا و همچنین لوایح دفاعیه را تقدیم دادگاه نموده و از این فرصت با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در جهت معرفی و بازگرداندن اموال شرکت استفاده نمایند.


 

سه اقدام بی ثمر متهمان در مدت زمان اعطای فرصت


۲۰ خرداد ماه سال جاری دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده برگزار شد.


در ابتدای این جلسه از دادگاه پدیده غلامعلی صادقی با اشاره به اقدامات دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: به طور مشخص ۳ اقدام در طول این مدت توسط متهمین انجام شده است. ابتدا درخواست انجام ملاقات با مسئولان یکی از موسسات پولی و مالی برای انجام هماهنگی‌های لازم از سوی متهمین داده شد.

وی افزود: ما هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم و بنا شد گزارش ارائه کنند که نتایج آن نیز اعلام شد و نتایج حاصل از آن مطلوب نبود.

قاضی صادقی بیان داشت: اقدام دوم از سوی متهمین معرفی یک شرکت برای همکاری‌های لازم بود، اما نتایج این اقدام نیز مثبت و شفاف نبود و به سرانجام مشخصی نیز نرسید.

دادستان مشهد تصریح کرد: در اقدام سوم نیز مکاتباتی از سوی متهمین برای انجام برخی امور انجام شد و متاسفانه شاهد بودیم که قبل از این که این نامه‌ها به دست ما برسد. تصویر این نامه‎ها در فضای مجازی منتشر شد که این کار نیز کار خوبی نبود و موجب گلایه شد.

دادستان مشهد خاطر نشان کرد: ما از سال ۱۳۹۱ در حوزه پیشگیری به دنبال حل مشکل بودیم. به اصرار دوستان در ستاد تدبیر مهلت مجددی نیز به متهمین اعطا شد؛ اما اقدام قابل قبولی از سوی آن‌ها انجام نشد. ما در این مدت تمامی تلاش خود را برای حفظ منافع عمومی انجام دادیم و تعامل خوبی نیز با متهمین برای بازگرداندن اموال مردم داشتیم؛ اما متاسفانه همکاری باید و شاید از سوی متهمین مشاهده نشد.

صادقی افزود: تا این لحظه همکاری شایسته‌ای از سوی این افراد انجام نشد بنابراین از دادگاه درخواست ادامه رسیدگی و اجرای قانون را داریم.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین در ادامه توضیحات قاضی منصوری در خصوص ادامه رسیدگی‌ها در این پرونده با محوریت قصور مسئولان و دست اندرکاران دستگاه‌های اجرایی که زمینه ساز تخلفات متهمین این پرونده شده است؛ افزود: تحقیقات در این زمینه انجام شده و ادامه دارد و انشاءالله نتایج آن به محض تکمیل، تقدیم و اعلام خواهد شد.

پس از پایان توضیحات دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، قاضی منصوری از نماینده سازمان بازرسی و نماینده دادستان مشهد خواست تا مطالب خود را ارائه نمایند.

نماینده دادستان گفت: بررسی سوابق اقدامات دادستانی مشهد نشان دهنده این است که تمامی این اقدامات با هدف پیشگیری از گسترش تخلفات، حفظ اموال و دارایی‌های سهامداران و ادامه مسیر طبیعی فعالیت شرکت پدیده و اجرای قانون و نظامات دولتی بوده؛ اما علی رغم تلاش‌های صورت گرفته، متهمان همکاری نداشتند و نتیجه آن شد که امروز شاهد آنیم.

پس از توضیحات رییس فعلی هیات مدیره شرکت پدیده، قاضی منصوری از متهم ردیف اول محسن پهلوان مقدم فرزند اسداله خواست تا با توجه به کیفرخواست صادره آخرین دفاع خود را بیان کند.

متهم پهلوان مقدم با قرارگرفتن در جایگاه به تشریح اقدامات و دفاع از خود پرداخت.

متهم پهلوان گفت: اقدامات اولیه با مذاکرات انجام شده با شهردار وقت شاندیز و برخی دیگر از مدیران انجام شد و اسناد و مدارک آن نیز وجود دارد، برخی اداره‌ها در همین مسیر تخلف کرده‌اند که حتما از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

متهم پهلوان ادامه داد: من چند سال است که در زندان هستم و به عنوان محسن پهلوان در همینجا اعلام می‌کنم که دیگر توان ادامه کار را ندارم و کاری از من برنمی‌آید.

نماینده دادستان در واکنش به توضیحات متهم محسن پهلوان گفت: متاسفانه در شرایط کنونی نیز متهم ردیف اول برای همکاری قائل به گذاشتن شرط و شروطی است که جای تامل دارد.

قاضی منصوری نیز مجددا متذکر شد فرصت اعطایی به متهمان فقط برای بازگرداندن اموال سهامداران بوده و از موجبات مخففه مجازات محسوب می‌شود.

رئیس دادگاه در ادامه اظهار کرد: به تمامی تخلفات احتمالی مسئولان در این پروسه نیز رسیدگی خواهد شد و اقدامات اولیه هم انجام و دادستانی مشهد و سازمان بازرسی و سایر نهادهای ذیربط درحال پیگیری موضوع هستند.

قاضی منصوری افزود: فرصت زیادی برای دفاع به متهم ردیف اول داده شده و از ابتدای برگزاری جلسات دادگاه ۲۰ جلد پرونده نیز شامل محتویات ۱۱ جلسه پیشین تشکیل شده است.

در این هنگام و پس از اتمام دفاعیات متهم ردیف اول، قاضی منصوری از نمایندگان سازمان‌های حاضر در جلسه خواست تا مطالب خود را نسبت به دفاعیات متهم پهلوان مقدم بیان نمایند.

نمایندگان سازمان‌های حاضر در جلسه با تشریح اقدامات خلاف قانون متهمین بر اصرار متهمین بر ادامه تخلفات پس از تذکرات قانونی تاکید کردند.

قاضی منصوری در ادامه از وکیل نماینده جمعی از سهامداران خواست تا مطالب خود رابیان کند.

وکیل نماینده جمعی از سهامداران گفت: درمجموع؛ اقدامات خلاف قانون متهمین علاوه بر اثرات سوء داخلی، موجب تولید خوراک تبلیغاتی برای دشمنان قسم خورده نظام در خارج از کشور شد که جای تاسف دارد و امیدواریم که عدالت جاری شود.


 

متهم پرونده پدیده: تمامی اقدامات در شرکت پدیده، قائم به شخص پهلوان بود

سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده ۲۱ خردادماه سال جاری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه از دادگاه پدیده، یکی از متهمان در پاسخ به سئوالات رییس دادگاه گفت: تمامی اقدامات در شرکت پدیده، قائم به شخص پهلوان بود و از مسولان قضایی بخاطر اعطای فرصت برای جبران مافات به ما و همچنین حفاظت از اموال شرکت پدیده تشکر می‌کنیم. مکررا از محسن پهلوان میخواستیم که باشفافیت با مسولان قضایی همکاری کند، اما این اتفاق نیفتاد.

نماینده مدعی العموم در واکنش به اظهارات برخی از متهمین گفت: متهمین باید از فرصت ارزشمندی که دادگاه با هدف بازگرداندن اموال سهام داران به آنان اعطا کرده حداکثر استفاده را ببرند و با توجه به اینکه این جلسات، جلسات اخذ آخرین دفاع از آنان است باید حسن نیت خود را برای مسئولان قضایی در عمل به اثبات برسانند.

وی همچنین با اشاره به سخنان دادستان عمومی و انقلاب مشهد و نیز دستور ریاست دادگاه در زمینه برخی شیطنت‌ها در مورد پرونده پدیده در فضای مجازی گفت: با تاکید مقامات قضایی تحقیقات در این زمینه به صورت جدی درحال انجام است و نتایج آن در آینده اعلام و اقدامات قانونی لازم در مورد این افراد صورت خواهد پذیرفت.


 

تقدیر دادستان مشهد از دادگاه جهت اعطای فرصت به متهمان با هدف استرداد اموال سهامداران


۲۲ خردادماه چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده برگزار شد.

در ابتدای جلسه دادگاه، قاضی منصوری از نماینده دادستان خواست تا ضمن قرائت کیفرخواست سایر متهمین، گزارشی با موضوع بازگرداندن اموال سهامداران در فرصت اعطایی دادگاه ارائه نماید.

با قرائت کیفرخواست تعدادی دیگر از متهمان شرکت پدیده، ارائه آخرین دفاع توسط متهمان و وکلای مدافع آنان درصحن علنی دادگاه ادامه داشت.

نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با تقدیر از ریاست دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به دلیل اعطای فرصت به متهمین با هدف استرداد اموال سهامداران، گفت: این اقدام دادگاه بسیار ارزشمند بود و تعدادی از متهمین از این فرصت مغتنم استفاده کردند که انشاءالله مورد توجه ریاست دادگاه قرار خواهد گرفت.

در ادامه پس از اظهارات نماینده دادستان در مورد برخورد قانونی با حاشیه سازان در فضای مجازی و ادامه قرائت کیفرخواست برای تعداد دیگری از متهمان، برای اخذ آخرین دفاع، متهمین و وکلای آنان به دفاع پرداختند.
مشروح چهاردهمین جلسه دادگاه پرونده شرکت پدیده

 

ایستگاه پایانی

سرانجام پانزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده شرکت پدیده در تاریخ ۲۳ خردادماه سال جاری برگزار شد؛ در ابتدای این جلسه از دادگاه پدیده پس از ارائه آخرین دفاع توسط یکی از متهمین و وکیل مدافع وی، دادگاه قرار تامین کیفری قبلی نامبرده را باتوجه به تحقیقات انجام شده واظهارات و دفاعیات صورت پذیرفته خفیف تشخیص داد و قرار آنرا با تشریح دلایل از جمله جلوگیری از فرار متهم تشدید و به صورت حضوری به وی تفهیم کرد.

قاضی منصوری قرار تامین کیفری یکی دیگر از متهمین را نیز به دلیل عدم همکاری با دادگاه درجهت رد مال تشدید و به صورت حضوری به وی تفهیم کرد.

پس از اتمام آخرین دفاعیات متهمین و وکلای آنها، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با حضور در صحن علنی دادگاه، با تشریح اقدامات مجموعه قضایی در طول رسیدگی به اتهامات متهمین شرکت پدیده گفت: از دادگاه به دلیل اعطای فرصت جهت بازگرداندن اموال سهامداران تشکر میکنیم و این اقدام را یک اقدام ارزشمند ارزیابی می‌نمایم.

وی گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاه قضایی و ستاد تدبیر تصمیمات خیلی خوبی درجهت حفظ اموال شرکت گرفته شده است که اعلام خواهد شد. تعدادی از متهمین از فرصت اعطایی استفاده کرده و در جهت بازگرداندن اموال تلاش‌هایی صورت داده اند.

دادستان مشهد در ادامه تصریح کرد: پس از اتخاذ تصمیم دادگاه، رای صادره را با قاطعیت اجرا خواهیم کرد.

صادقی با اشاره به برخی شیطنت‌ها در فضای مجازی افزود: خوشبختانه این حرکات با مشارکت خود سهامداران کنترل وخنثی شد و بحمداله آگاهی خوبی ایجاد شده و اطلاع رسانی مناسبی نیز انجام شد و این مسیر را با قوت و قدرت ادامه خواهیم داد بنابراین از مردم میخواهیم اطلاعات خود را تنها ازطریق مدیریت روابط عمومی وارتباطات دادگستری استان پیگیری نمایند.

در پایان پانزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان شرکت پدیده قاضی منصوری ضمن تقدیر از تمامی دستندرکاران برگزاری این دادگاه گفت: مردم از خدمتگزاران خود در دستگاه قضایی انتظار اجرای عدالت را دارند و انشاالله با تمام توان در جهت پاسخگویی به این خواست بحق گام برخواهیم داشت.

قاضی منصوری خاطر نشان کرد: دادرسی دادگاه نسبت به متهمانی که اخذ آخرین دفاع از آنان انجام گرفت پایان یافت ومتهمین و وکلای انان ظرف مدت یک هفته فرصت دارند تا لوایح و مستندات خود را تسلیم دادگاه نمایند ودادگاه نیز پس از بررسی تمام اسناد و مدارک و اقدامات لازم؛ در مهلت قانونی رای خود را صادر خواهد نمود.

صدور حکم پرونده پدیده شاندیز

در ادامه غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در ششمین نشست خبری دستگاه قضایی از صدور حکم پرونده پدیده شاندیز خبر داد و  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حکم پرونده پهلوان (پدیده شاندیز) صادر شده است یا خیر و شنیده شده که پای چندین استاندار در این پرونده باز شده است گفت: اجازه دهید مراحل قانونی به اتمام برسد به عنوان مثال در پرونده پدیده شاندیز حکم صادر شده که حکم سنگین و مطولی است و دادنامه صادره بیش از ۷۰ صفحه دست‌نویس است که تایپ آن بیش از ۴۰۰ صفحه می‌شود لذا اجازه دهید فرآیند قضایی حکم و ثبت دادنامه طی شود و به امضا قاضی صادر کننده برسد، ان شاء الله بعد از این فرآیند جزئیات حکم حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در نظر گرفته شدن مجازات برای افراد متخلف در پرونده پدیده

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی نیز در سوم مردادماه سال جاری که در ابتدای دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی این استان با رئیس قوه قضاییه سخن می‌گفت، اظهار کرد: رای پرونده پدیده شاندیز شنبه ابلاغ و منتشر می‌شود.

وی افزود: در این رای حقوق افراد ذینفع حفظ شده است و مجازاتی برای افراد متخلف نیز در نظر گرفته شده است.

رای پرونده پدیده شاندیز شنبه ابلاغ و منتشر می‌شود

لزوم تبیین احکام قضایی برای مردم

صدور آرای محکومیت متهمان پرونده پدیده

در نهایت آرای محکومیت متهمان پرونده پدیده در روز جاری منتشر شد، بر اساس آرای صادره؛

۱-محسن پهلوان مقدم فرزند اسدالله: با عنایت به قواعد تعدد معنوی جرم بلحاظ نقش برجسته‌ای که در شرکت پدیده شاندیز بعنوان مدیر عامل داشته و به عبارتی سردسته تخلفات و عناوین مجرمانه را در شرکت مذبور برعهده داشته است، همچنین هدایت و رهبری شبکه کلاهبرداری با استفاده از تبلیغات عامه جهت فروش سهام با قیمت کاذب از سوی ایشان بوده است و توجهاً به عدم اقدام مؤثر وی در مقام عمل تا زمان صدور حکم در راستای استرداد اموال سهامداران به تحمل حبس ابد (از مجازات تعزیری درجه یک) مضافاً استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقول و سهام شرکت پدیده که من غیر حق توسط وی تصاحب یا تصرف یا منتقل گردیده است به اشخاص (ذی نفعان) و جزای نقدی معادل مجموع آن به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران و محکومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی (استخدام در مشاغل دولتی)

۲-محمدرضا ریاحی فرزند علی اصغر: با عنایت به قواعد تعدد معنوی جرم به لحاظ اقاریر صریح وی نسبت به برخی موضوعات پرونده و همکاری با مقامات قضایی پس از تشکیل پرونده به تحمل ۲۰ سال حبس با احتساب بازداشت ایام قبلی (از مجازات تعزیری درجه دو)، مضافاً استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقول و سهام شرکت پدیده که من غیر حق توسط وی تصاحب یا تصرف یا منتقل گردیده است به اشخاص (ذی نفعان) و جزای نقدی معادل مجموع آن به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی (استخدام در مشاغل دولتی)

۳- علیرضا یزدانی لنگرودی فرزند ضیاء الله: با عنایت به قواعد تعدد معنوی جرم به لحاظ اقاریر صریح وی نسبت به برخی موضوعات پرونده و همکاری با مقامات قضایی پس از تشکیل پرونده به تحمل ۲۰ سال حبس با احتساب بازداشت ایام قبلی (از مجازات تعزیری درجه دو)، مضافاً استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقول و سهام شرکت پدیده که من غیر حق توسط وی تصاحب یا تصرف یا منتقل گردیده است به اشخاص (ذی نفعان) و جزای نقدی معادل مجموع آن به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی (استخدام در مشاغل دولتی)

۴- محمدرضا محمدی فرزند احمد: با عنایت به تعدد معنوی جرم بلحاظ نقش و اهمیت نظرات کارشناسی وی در فرایند کلاهبرداری شرکت پدیده و گزارشات خلاف واقع فاحشی که مبنی افزایش قیمت سهام بوده است به تحمل ۲۵ سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه دو)، مضافاً استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقول و سهام شرکت پدیده که من غیر حق توسط وی تصاحب یا تصرف یا منتقل گردیده است به اشخاص (ذی نفعان) و جزای نقدی معادل مجموع آن به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی (استخدام در مشاغل دولتی)

۵- مجید کریمیان اقبال فرزند احمد: بابت اتهام معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور به تحمل ۱۵ سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۳)، مضافاً بابت اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل ۲ سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۶) و رد مال که مجازات اشد و رد مال اجرا خواهد شد.

۶- احسان محسنی ثانی فرزند محمدرضا: بابت اتهام معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور به تحمل ۱۵ سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۳)، مضافاً بابت اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل دو سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۶) و رد مال که مجازات اشد و رد مال اجرا خواهد شد.

۷- حسن عیدی زاده فرزند عبدالرحیم: بابت اتهام معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور به ۱۵ سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۳)

۸- محمدرضا نجفی نیا فرزند محمد: بابت اتهام معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور به تحمل ۱۵ سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۳)

۹- محمود سینی چی فرزند مصطفی: بابت اتهام معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور به تحمل ۱۵ سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۳)

۱۰- امیر سالاری فرزند حبیب: بابت اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل ۲ سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۶) و رد اصل مال

۱۱- سعید رضایی فرزند علی: بابت اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل ۲ سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۶) و رد اصل مال

۱۲- محمد دهقانی فیروزآباد فرزند علی اکبر: بابت اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل ۲ سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۶) و رد اصل مال

۱۳- احمد برومند فرزند محمد: بابت اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل ۲ سال حبس (تعلیق به مدت ۵ سال) با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۶) و رد اصل مال

۱۴- شهاب الدین کاظم زاده وطنی فرزند رضا: بابت اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل ۲ سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۶) و رد اصل مال

۱۵- اسماعیل وفایی فرزند عبدالله: بابت اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل دو سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۶) و رد اصل مال

۱۶- عباس عبدالله زاده طبسی فرزند غلامحسین: بابت اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل دو سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۶) و رد اصل مال

۱۷- احسان بنایی فرزند علیرضا: بابت اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل دو سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۶) و رد اصل مال

۱۸- جعفر مختاری قدیم فرزند محمدحسین: بابت اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل ۲ سال حبس (تعلیق به مدت ۵ سال) با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۶) و رد اصل مال

۱۹- هومن میهن پرست فرزند علی الله: بابت اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل ۲ سال حبس (تعلیق به مدت ۵ سال) با احتساب ایام بازداشت قبلی (از مجازات تعزیری درجه ۶) و رد اصل مال

در خصوص متهمان ردیف ۲۰- حسن میربمانی یزدی فرزند هادی، ۲۱- محمد وحیدی شعرباف فرزند علی و ۲۲- محمد رفائی نجاران طبسی فرزند محسن: با عنایت به تحقیقات صورت گرفته و دفاعیات متهمین و تسویه حساب آن‌ها با شرکت پدیده و عدم احراز ارکان بزه و توجهاً به استرداد وجوه دریافتی که حکایت از فقدان سوء نیت متهمان بابت وجوه دریافتی دارد، مستنداً به ماده ۴ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ و اصل ۳۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حکم به برائت متهمین میربمانی، وحیدی شعرباف، رفائی نجاران طبسی صادر و اعلام می‌نماید.

در پی صدور آرای محکومیت متهمان پرونده پدیده، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با هماهنگی و همکاری ستاد تدبیر و مسئولین (اعم از محلی، استانی و کشوری) در جهت اجرای حکم، اقدامات مقتضی را براساس محورهای ذیل به انجام خواهد رساند:

الف- تعیین تکلیف سهام، سود و موضوعات مالی اشخاص در گروه شرکت‌های پدیده

ب- تعیین تکلیف وضعیت طلبکاران و سهامداران گروه شرکت‌های پدیده

ج- تعیین تکلیف اموال و املاک و دارایی‌های شرکت پدیده شاندیز، رفع توقیف از کلیه اموال شرکت پدیده شاندیز اعم از منقول و غیر منقول تحت هر عنوان که در توقیف و ترهین قرار گرفته است پس از اعمال بند (ب)

د- رفع توقیف از کلیه اموال شرکت پدیده شاندیز اعم از منقول و غیرمنقول و قراردادن این اموال در اختیار شرکت پدیده

ز- به جهت محدودیت منابع مالی و سرمایه شرکت و تعدد و تکثر طلبکاران، تعهدات ایجاد شده برای تعدادی از سهامداران از شرکت سلب مسئولیت شده و ذینفعان می‌توانند، در این قسمت از شخص فرد تعهد دهنده برابر مقررات مطالبه نمایند را معمول خواهد داشت.

تکلیف دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی جهت رسیدگی به قسمت مفتوح پرونده اتهامات سایر دلالان و مسئولین دخیل در موضوع

براساس اطلاعیه دادگستری استان خراسان رضوی، دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی مکلف است نسبت به قسمت مفتوح پرونده جهت رسیدگی به اتهامات سایر دلالان و مسئولین دخیل در موضوع، اهتمام جدی داشته و پیگیری و تعقیب قانونی لازم را معمول دارند.

مجازات متهمان شرکت پدیده؛ حبس ابد، استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقول، محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی و مجموع بیش از ۱۵۰ سال حبس

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس