کد خبر 978785
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
زیان‌هایی که گیاه خواری به بدن می‌رساند!

تامین پروتئین‌های موجود در گوشت از نیازهای اساسی بدن انسان به خصوص کودکان در حال رشد و نوجوانان در سن بلوغ است.

به گزارش مشرق، کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: جایگزینی کاملی برای گوشت وجود ندارد و نمی‌توان گوشت را به طور کامل از سبد غذایی حذف کرد.

‌نسرین علیزاده  با اشاره به افزایش قیمت گوشت و فرآورده‌های گوشتی و کاهش توان خرید مردم برای این محصولات، افزود: تامین پروتئین‌های موجود در گوشت از نیازهای اساسی بدن انسان به خصوص کودکان در حال رشد و نوجوانان در سن بلوغ است که با توجه به افزایش قیمت مرغ و گوشت باید جایگزینی برای آن درنظر گرفت تا نیاز بدن تا حدی تامین شود.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: برای جایگزینی آن می‌توان از حبوبات، غلات، تخم مرغ و... استفاده کرد که البته حبوبات هم به طور کامل جایگزین مناسبی نیست، زیرا پروتئین‌های حیوانی دارای ۱۰۰ درصد از اسید آمینه‌های ضروری مورد نیاز بدن است که در مورد حبوبات اینطور نیست.

علیزاده در پاسخ به این سوال که آیا صرفا گیاهخوار بودن به نفع بدن است؟ گفت: به طور قطع خیر، صرفا گیاهخوار بودن سبب تامین نشدن بخشی از نیازهای اساسی بدن می‌شود، به طور مثال در گیاه‌خواری، شیر حذف شده که موجب کمبود کلسیم می‌شود.

وی تصریح کرد: عامل دیگر رابطه میان میزان مصرف و درصد جذب مواد مورد نیاز است، مثلا یک لیوان شیر ۳۰ درصد از نیاز روزانه انسان را به کلسیم تامین می‌کند، اما برای تامین همین مقدار کلسیم از کلم بروکلی که یک فرآورده گیاهی و دارای کلسیم است باید یک کیلو کلم بروکلی مصرف شود که چنین مسئله‌ای تقریبا امکان ناپذیر است.

وی در پایان افزود: فرآورده‌های گوشتی دارای پروتئین، اسید آمینه‌های ضروری و املاح مورد نیاز بدن است و نباید از رژیم غذایی حذف شود، همچنین مصرف میوه و سبزی به صورت روزانه مورد توصیه کارشناسان تغذیه است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سینا IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    5 3
    بنده دو ساله که گیاهخوارم و یک بار هم مریض نشدم. این کارشناس هم حق دارد از مافیای گوشت دفاع کند.... گیاهخواری عالیه
  • علي IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    3 2
    سلام.متاسفم براي اين آقاي به اصطلاح دكتر بااين نظرشون.اگه راست ميگيد پس چرا اينقدر مردم گوشت وشير ميخورن پس چرا بازهم مشكلات استخواني وپوكي در بين مردم زياده.شما يه سري به يكي از انجمنهاي خام گياه خواري بزنيد ببينيد چقدربيمار استخواني كه با تغذيه خام ودرست حتي مشكلات شديد استخوانيشون برطرف شده .تا كي ميخوايد به مردم دروغ بگيد ومردم را بيمار وذليل محتاج خودتون كنيد.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    2 1
    حتمن باس قیمت گوشت رو ببریم بالا که سر عقل بیایید ؟!
  • ناشناس IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    3 2
    بنده شانزده ساله گیاهخوارم وتاحالا هیچ مشکلی نداشتم وهرچه ازمایش می دهم وعکس وسونوگرافی می گیرم مشکلی نداشتم تازه حالا که بالای ۵۰سال دارم احساس میکنم یک جوان ۲۰الی ۳۰ساله ام
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    1 1
    نخود و لوبیا و سویا جاگزین خوبی هسنند گوشنهای قرمز طول عمر رو کاهش میدهند گوشنهای مرغ هم ضررشون زیاده هر کی گوشنها رو از سبد غذاییش حذف کرده طول عمرش زیاد و چین و چروکهای پوسنش کم شده
  • سلام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    1 0
    زنده باد گیاهخواری
  • مهدی IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 0
    خیلی جالبه. کودکان تا قبل گرفته شدن از شیر یعنی دوسالگی که بالا ترین سرعت رشد عصبی رو دارن رژیمشون فقط یک درصدش پروتئینه که میشه همون شیر مادر. این مطالبتون اصلا درست نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس