محمد شریعتمداری نمایه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری در بهار امسال نسبت به سال قبل کاهش یافته است، گفت: تاکنون 130 هزار نفر از سربازان دوره مهارت در پادگان‌ها گذرانده‌اند.

به گزارش مشرق، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه همایش ملی مهارت، سرباز و اقتدار ملی گفت: براساس آمار مرکز آمار ایران در سه ماه اول امسال نرخ بیکاری نسبت به سه ماه مشابه سال قبل کاهش یافته است. 

وی دلیل کاهش نرخ بیکاری را کاهش نرخ مشارکت و یا استفاده از وام‌های ارزان‌قیمت 4 درصد و 6 درصد در محیط روستاها دانست.

بیشتر بخوانید:

انتظار سفره مردم از گام مثبت کاهش نرخ ارز

امکانی که هدفمندی یارانه‌ها در اختیار دولت می‌گذارد

شریعتمداری این را هم گفت: سهم آمار اشتغال روستایی از کل اشتغال از 3 درصد سال قبل به 23.5 درصد رسیده است.

به گفته شریعتمداری، گرچه میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی طی دو سال گذلشته کاهش یافته، ولی با استفاده از روش‌های جایگزین مانند منابع ارزان‌قیمت برای توسعه اشتغال در شهرهای زیر 10 هزار نفر،‌ میزان اشتغال بهتر شده است. 

وزیر کار همچنین به بحث مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و نیز مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: از محل مشاغل خانگی و آموزش واقعی در محل کار 93 هزار نفر آموزش دیده و مشغول کار شده‌اند و محصولات آنها در 32 نمایشگاه عرضه مستقیم ارائه شده است. 

* تعداد بیکاران چقدر است؟

وزیر کار با بیان اینکه جامعه ایرانی جوان است، در مورد تعداد بیکاران گفت: آنچه که مرکز آمار ایران اعلام کرده، همان آمار مدنظر است و تعداد بیکاران 2 میلیون و اندی نفر است. 

وی همچنین بهبود فضای کسب و کار و رونق واحدهای تولیدی و تأمین سرمایه در گردش و سهولت در نظام‌های تأمین اجتماعی و پرداخت مطالبات و نیز مالیات تولیدگرا را از روش‌های ایجاد اشتغال دانست.

* کارگروه حذف یارانه پردرآمدها تشکیل شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد حذف یارانه پردرآمدها نیز گفت: دولت مصوبه‌ای دارد که کارگروهی با مشارکت سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور با محوریت استانداران و فرمانداران و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل گرفته که وظیفه این کارگروه شناسایی دهک‌های بالای درآمدی است که نیازی به یارانه ندارند و یارانه آنها با محوریت استانداران، حذف شده و اگر منابعی از این طریق به دست آید، با محوریت استانداران برای ایجاد اشتغال در همان استان‌ها اقدام شود. 

وی گفت:‌ البته این موارد طبق آئین‌نامه‌ای است که باید به تصویب کارگروه شناسایی یارانه برسد. 

شریعتمداری همچنین با بیان اینکه نیروی انسانی که وارد سربازی می‌شوند، سرمایه کشور هستند، گفت: در زمینه ایجاد اشتغال مولد و پایدار، بحث مهارت‌آموزی سربازان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها مدنظر قرار گرفته که مهارت‌هایی که مورد نیاز کشور است، در تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت کار، سازمان فنی و حرفه‌ای و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده تا مربیان فنی و حرفه‌ای با حضور در مراکز آموزش نظامی، به سربازان مهارت‌آموزی کنند. 

شریعتمداری با بیان اینکه سالانه 500 هزار سرباز اعزام خدمت می‌شوند و خروجی آنها نیز سالانه 500 هزار نفر است، گفت: برای این سربازان 6 هزار و 500 دوره آموزشی در کشور برگزار شده که 130 هزار نفر سرباز دوره مهارتی را گذرانده‌اند و گواهینامه آموزشی مهارت در زمینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو، برقکاری ساختمان، کامپیوتر و نیز کشت و زرع گیاهان دارویی و گلخانه‌ای گذرانده‌اند. 

وی افزود: از مجموعه ارتش، سپاه، بسیج، ناجا و مراکز آموزشی استقبال خوبی برای آموزش مهارت به سربازان دیده شد و سال گذشته 130 هزار سرباز دوره‌های آموزش را گذراندند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرزاد IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
    6 0
    وزیر دروغگو،تعداد بیکاران کشور بیش از 10 میلیون نفر هست فقط داماد جنابعالی که با اختلاسی که انجام داده باعث نابودی چندصد هزار شغل شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس