کتاب دوستت دارم - کتاب جمکران - کراپ‌شده

این مجموعه شامل متن عربی چهل حدیث و ترجمه روان آن در باب عشق‌ورزی و آیین همسرداری از زبان معصومین (علیه‌السلام) است و در ۴۸ صفحه و با قیمت ۴ هزار تومان روانه بازار شده است.

به گزارش مشرق، سنت تدوین و نگارش چهل حدیث در قالب یک کتاب از قدیم در بین علما و محدثان جا افتاده است و هر عالمی که توفیق یافته به آن دست یازیده و اربعین حدیثی به دست داده است. حجت‌الاسلام‌ «محمدحسن رحیمیان» تولیت مسجد مقدس جمکران نیز با انگیزه تقویت بنیان خانواده و تشدید محبت و الفت بین ایشان، چهل حدیث درباره عشق‌ورزی و آیین همسرداری را از بین کلام حضرات معصومین (علیهم‌السلام) احصا کرده و با ترجمه‌ای روان کنار هم گرد آورده‌. این کتاب کم‌حجم با عنوان «دوستت دارم» در قطع جیبی از سوی انتشارات کتاب جمکران عرضه شده است.

در بخشی از مقدمه «دوستت دارم» می‌خوانیم: «...رکن اصلی خانواده، زن و شوهر و به تعبیر دیگر، مادر و پدر هستند و چگونگی رابطه‌ی این دو و سازگاری و ناسازگاری آن‌ها نقشی اساسی در آرامش و صلاح خانواده و جامعه یا فروپاشی و فساد آن ایفا می‌نماید. بدین جهت و در شرایطی که تهاجم ضدفرهنگی غرب با انواع شیوه‌های شیطانی بر نابودی نظام خانواده کمر بسته است، ضرورت توجه بیشتر و عمل به رهنمودهای خاندان عصمت (علیهم‌السلام) که برگرفته از وحی الهی است ما را بر آن داشت تا گزیده‌ای از احادیث را در این زمینه فراهم سازیم...»

این مجموعه شامل متن عربی چهل حدیث و ترجمه روان آن در باب عشق‌ورزی و آیین همسرداری از زبان معصومین (علیه‌السلام) است و در ۴۸ صفحه و با قیمت ۴ هزار تومان روانه بازار شده است. این روزها این کتاب در انتظار ششمین چاپ خود است.

دو حدیث از کتاب «دوستت دارم» را در ادامه می‌خوانیم:

امام صادق: «مرد برای اداره منزل و خانواده‌ی خود به سه خصلت نیازمند است که حتی اگر در طبیعت او نباشد، باید خود را به آن‌ها وادارد: خوش‌رفتاری، گشاده‌دستیِ سنجیده و غیرت برای صیانت از خانواده.»

امام صادق: «هر زنی که به شوهرش قدری آب بنوشاند، برای او بهتر از یک سال عبادت است که روزهایش روزه باشد و شب‌هایش به عبادت بایستد، و خداوند به‌جای هر مقدار آبی که به شوهرش بنوشاند، شهری در بهشت برایش می‌سازد و شصت گناهش را می‌آمرزد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
    0 0
    خخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس