کد خبر 978647
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
روستاهای بدون مدرسه و دانش آموزان سرگردان درکانکس در همین حوالی تهران

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در حومه تهران دانش‌آموزان در کانکس و پارکینگ ساختمان درس می‌خوانند، گفت: اینکه در استان تهران با نبود مدرسه مواجه باشیم یک فاجعه است و وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگوی باشد.

به گزارش مشرق، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود و فریده اولادقباد نماینده دیگر تهران در مجلس از روستاهای حوزه انتخابیه خود و مدارس حومه تهران در بخش قلعه‌نو گفت: متأسفانه بحث آموزش دانش آموزان در روستای مقیم‌آباد با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود  و مهم‌تر اینکه در روستا مدرسه‌ای وجود نداشت و دانش‌آموزان پسر در یک کانکس و دانش‌آموزان دختر در پارکینگ یک ساختمان مشغول یادگیری و تعلیم و تربیت بودند!

بیشتر بخوانید:

وی افزود:‌ اینکه در استان تهران همچنان با نبود مدرسه و سرگردانی دانش‌آموزان در کانکس و ساختمان‌های مختلف روبرو باشیم، یک فاجعه است و مسئولین آموزش و پرورش باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل دیگر، کمبود شدید تجهیزات ورزشی است که بنا به گفته مسئولین این بخش، به اداره آموزش و پرورش شهرری ارجاع داده می‌شود و درنهایت هم این مدارس فاقد امکانات ورزشی هستند. حال آنکه ورزش، سلامت و نشاط دانش‌آموزان از امور مهم و در اولویتﹺ برنامه‌های مدارس است.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: اینکه چرا تاکنون این مدارس دور از حمایت مسئولین آموزش و پرورش قرار داشته، محل تامل است. از سوی دیگر عدم استقرار نماینده ادارات در بخش قلعه‌نو، اهالی را جهت پیگیری مسائلی مانند آب و برق و گاز و تلفن و... با مشکلات و هزینه‌های وقت و رفت و آمد به شهر ری و حسن‌آباد درگیر می کند. شورای شهر ، فضا و امکانات در اختیار قرار داده و درخواست یک نماینده جهت انجام امور از ادارت مذکور کرده است، اما ادارات، تعلل می کنند.

وی افزود: مورد دیگر اینکه؛ دوربرگردانی که در جاده ری به ورامین وجود دارد بسیار خطرآفرین است و سبب کشته شدن دهها نفر در سال می‌شود، اما وزارت راه همچنان بی‌توجه، هیچ اقدامی جهت اصلاح و ساخت اصولی آن انجام نداده است. نبودﹺ راه آسفالت برای شهرک‌های صنعتی همچون عشق‌آباد ، از مواردی است که باید مورد توجه اداره راه قرار گیرد؛ چراکه ادارات موظفند تسهیلات لازم را جهت رونق گرفتن صنایع داخلی فراهم کنند. 

ذوالقدر اظهار داشت: روستای طالب آباد، علاوه بر مسئله کمبود تجهیزات ورزشی، با مشکل آب شرب تصفیه نشده مواجه است که عاملی برای نارضایتی مردم روستا و نیازمند پیگیری است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ترافیک سنگین این بخش تا محدوده پل فیروزآباد از دیگر مسائل مطرح بود. طی مذاکراتی که با سرهنگ محمودوند و سروان اردستانی صورت گرفت،مشخص شد استقرار نیروی انتظامی در حال انجام است و مقرر شد با رایزنی با تهران مشکل امکانات و تجهیزات جهت استقرار نیروی انتظامی مرتفع شود. نصب دوربین و سرعت‌گیر در جاده  این منطقه از دیگر موارد مطروحه بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس