کد خبر 978596
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
ترامپ نمایه

رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت که از آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی ناراحت نیست.

به گزارش مشرق،  «دونالد ترامپ»‌ رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه گفت که وی از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی ناراحت نیست .

وی درباره کره شمالی گفت:«ما خیلی خوب کار کردیم. خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد. آنها آزمایش هسته‌ای انجام ندادند.آنها موشک‌ کوچکی را آزمایش کردند.من فکر می‌کنم درباره کره شمالی خیلی خوب کار کردیم.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد پنجشنبه اعلام کرد کره شمالی اقدام به پرتاب دو موشک ناشناس کرده و ژاپن نیز ساعتی بعد اعلام کرد این موشک‌ها از نوع بالیستیک کوتاه‌برد بوده‌اند.

آزمایش موشکی کره شمالی در حالی انجام گرفته است که مقامات این کشور پیش از این در خصوص برگزاری رزمایش ماه آینده میلادی کره جنوبی و آمریکا هشدار داده بودند.

بیشتر بخوانید:

۶۱ ادعای دروغ ترامپ طی هفته گذشته

اواخر تیرماه، کره شمالی اعلام کرد که احتمال دارد به دلیل رزمایش‌های ماه آینده واشنگتن-سئول، حتی در خصوص آزمایش اتمی خود نیز که بنا به دلایلی کاهش پیدا کرده بود، تجدیدنظر کند.

ترامپ که در جمع خبرنگاران در «اوال آفیس» کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت که آمریکا و گواتمالا یک توافقنامه همکاری در زمینه پناهندگی امضا کردند.

وی همچنین گفت که ترکیه را به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه سرزنش نمی‌کند.

در حالی که برخی مقامات کاخ سفید به دنبال اعمال فشار و محدودیت بر ترکیه به دلیل خرید سامانه‌های پدافند موشکی اس-400 از روسیه هستند اما منابع مختلف از بی‌رغبتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تحریم آنکارا خبر می‌دهند.

رسانه‌های مختلفی شامگاه چهارشنبه گزارش دادند که ترامپ در جریان یک جلسه خصوصی و پشت درهای بسته با تعدادی از قانونگذاران جمهوری‌خواه، به آنها گفته که نمی‌خواهد به دلیل خرید سامانه‌های اس-400، ترکیه را تحریم کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس