کد خبر 978575
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

اندونزی واقع در قاره آسیا است و چون از چندین قاره تشکیل شده آن را مجمع الاجزایر می نامند. جزیره بالی یکی از زیباترین جزیره های آن است که به بهشت طبیعت گردان معروف است و گزینه مناسبی برای سفر است پیشنهاد می شود یک بار به تور بالی سفر کنید البته بحث مهم آن هزینه های این سفر است که در این مقاله کاملا توضیع داده می شود.

شرایط اخذ ویزای اندونزی

برای سفر به جزیره بالی در کشور اندونزی مثل هر جای دیگری بایستی ویزا آن بگیرید. برای این کار باید به سفارت کشور اندونزی بروید که این سفارت در خیابان قائم مقام فراهانی واقع شده جنب ساختمان پزشکان نرسیده به خیابان بهشتی می باشد. هزینه ای که بایستی بخاطر گرفتن ویزا پرداخت کنید تقریبا 100 دلار است. دو مورد مهم که هر شخصی برای گرفتن ویزا باید بداند این است که مدت اعتبار ویزای توریستی آن کشور چقدر است و مصاحبه آن به چه صورت است. دراندولزی ویزای توریستی اش 2 ماه اعتبار دارد و مصاحبه ی حضوری ندارد.

مدارک مورد نیاز:

فرم درخواست که به طور کامل و درست پر شده

    شناسنامه و کارت ملی  و همچنین  بایستی از تمام صفحه‌های آن کپی شده باشد

    گذرنامه که اعتبارش شش ماه باشد به همراه کپی آن

    دو قطعه عکس ۴×۳ هم رنگی هم سیاه سفید

    نامه مربوط به دارایی و پرینت گردش حساب بانکی

    بلیط هواپیما و مشخصه رزرو هتل

هزینه هتل و اقامت

هر سال گردشران زیاد ی به تور بالی میروند و بایستی این کشور از هتل های شیک زیبا برخوردار باشد که واقعا همین طور هم هست. نکته قابل توجه این است که تقریبا همه ی هتل های آن از وای فای و صبحانه ی رایگان برخوردارند. اگر قصد دارید سفری اقتصادی و کم هزنیه داشته باشید  هتل های معمولی آن شبی تقریبا 102 تا 200 هزار روپیه است می توانید این ها را امتحان کنید ولی اگر میخواهید  سفری لوکس داشته باشید به هتل های خوب آن بروید.

هزینه هتل ها در شهر بالی

** ستاره :  از ۱۰۰٫۰۰۰ تا ۲۵۰٫۰۰۰ تومان

*** ستاره : از ۱۳۰٫۰۰۰ تا ۴۰۰٫۰۰۰ تومان

**** ستاره :  از ۱۵۰٫۰۰۰تا ۵۵۰٫۰۰۰ تومان

***** ستاره :  از ۳۵۰٫۰۰۰ تا ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

واحد پول

واحد پول کشور اندونزی روپیه است که به تاریخ 15 اسفند ماه 1397،  قیمت هر یک روپیه 596.61 ریال می باشد.

هزینه حمل و نقل 

قیمت تاکسی در بالی خیلی زیاد نیست. به ازای سوار شدن تاکسی 7 روپیه باید پرداخت کنید و به ازای هر یک کیلومتر بیشتر نیز 8 روپیه اضافه بر آن پرداخت شود. اگر دربست باشد 41 هزار روپیه باید پرداخت شود. بلیط وسایل نقلیه عمومی آن روزانه 3500 روپیه است. بنزین در این شهر لیتری 8.700 روپیه است.

هزینه خورد و خوراک در بالی 

در این شهر قیمت غذاهای محلی خیلی کم است به گونه ای که با 10 هزار روپیه قابلیت میل کردن یک غذای بسیار خوشمزه در کنار خیابان را دارید. اگر قصد دارید در یک رستوران معمولی تنهایی غذا میل کنید بایستی حدودا 27 هزار روپیه پرداخت کنید، اگر می خواهید در رستوران بهتر دونفره غذا بخورید تقریبا هزینه انتان۲۸۰ هزار روپیه می شود. هزینه آب معدنی در این شهر 7 هزار روپیه بوده و اگر هر روز کافه میل می کنید بایستی ۲۲ هزار روپیه هزینه  کنید.

غذا در شهر بالی

اما اگر بخواهید خودتان غذا درست کنید حدود قیمت بعضی از اجناس لازم به طور زیر می باشد.

یک لیتر شیر ۲۲٫۷۰۲ روپیه

۵۰ گرم یا همان یک عدد نان ۱۶٫۶۰۰ روپیه

۱۲ عدد تخم مرغ ۱۶٫۳۸۰ روپیه

یک کیلوگرم گوجه فرنگی  ۱۵٫۰۰۰ روپیه

یک کیلوگرم سیب زمینی ۲۱٫۰۰۰ روپیه

یک کیلوگرم پیاز ۲۵٫۳۰۶ روپیه

پاکت سیگار مارلبورو۲۱٫۵۰۰ روپیه

هزینه تفریح و ورودیه ها

چون این جزیره ساله گردشگران زیادیی را به خود اختصاص داده تفریحات جالبی دارد مانند موج سواری و قایق سواری که هزینه اش 135 تا 350 هزار روپیه است. تفریحات کوهنوردی و غواضی  وپاراگلایدر و... نیز وجود دراد که هزینه اش به صورت انفردای محاسبه می شود.

هزینه سرویس موبایل

مکالمه: قیمت 1 دقیقه مکالمه داخلی  ۱٫۰۰۰

اینترنت: ۶۰ مگابایت اینترنت نامحدود ۶۸۶٫۲۱۰

هزینه پوشاک در شهر بالی

قیمت خرید لباس نیز در شهر متغییر است ولی ما حدودا در لیست زیر به شما اطلاعات میدهیم. اگر به تور بالی رفتید و خواستید لباسی بخرید اطلاعات اندکی داشته باشید.

شلوار جین: حدود ۲۵۰٫۰۰۰ روپیه

کفش: حدود ۷۲۵٫۰۰۰روپیه

لباس های تابستانه: به ازای تهیه لباس های تابستانه در برندهای مختلف حدود ۳۰۰٫۰۰۰ روپیه

هزینه خرید و سوغاتی

اگر خواستید در تور بالی سوغاتی تهیه کنید حتما چانه بزنید وچون تخفیف می دهند.

هزینه روزانه در شهر بالی

با توجه به این نکات اقتصادی که گفته شده زندگی در یک روز تقریبا هزینه ای بین 400 تا 500 روپیه می شود

,,,,,,,,,,,,,,,

تور چین
معرفی ۷ رستوران حلال در پکن

غذاهای حلال و اسلامی تاثیر بسیاری درآشپزی پکن داشته اند. پکن همینطوراز غذاهایی که در دربار سلطنتی سرو می شده و از آشپزی شاندونگ الهام گرفته است.دراین مقاله سعی داریم شمارا با رستوران های حلال پکن آشنا کنیم تا اگر زمانی تور چین را برای مسافرت خود انتخاب کردید بدانید که به کدام رستوران ها بروید.در سفر چین شما می توانید بهترین غذاهارو امتحان کنید و ازآن ها لذت ببرید.دراین مطلب بهترین رستوران های پکن که کاملا مطابق با استانداردهای اسلامی می باشند معرفی خواهند شد که درادامه با آن ها آشنا می شویم.

۱- رستوران هونگ بین لو | Hong Bin Lou

رستوران هونگ بین لو در رده ی بهترین ها قرارگرفته و درسال 1853 شروع به کار کرده است.این رستوران دارای انواع غذاهای اسلامی طرفداران زیادی درمیان گردشگران مسلمان دارد و جزء محبوب ترین رستوران ها در پکن  می باشد.درابتدا این رستوران در شهری به نام تیانجین بود وسپس به دلیل طرفداران زیاد به شهر پکن انتقال یافت.شهر تیانجین شهری ساحلی است که به همین دلیل این رستوران درسروغذاهای دریایی مهارت بسیاری دارد و از آن جا تاثیر گرفته است.علاوه بر اینکه غذاهای دریایی موجود است،اگر علاقه به غذاهای گوشتی دارید می توانید انواع آن را سفارش دهید. تور چین در آژانس های معتبر این مزیت را دارد که شما می توانید از تور لیدر خود بخواهید شما را به این رستوران ها ببرد.

۲- رستوران مو دِ لو | Mu De Lou

این رستوران درمنطقه ی مسکونی واقع شده و درخیابان مشهوری به نام نیوجی قرار گرفته است.رستوران مو د لو ارائه کننده ی بهترین غذاها در پکن و چین می باشد و غذای مشهور آن به نام اردک کباب پکنی طرفداران زیادی دارد و بسیار مشهور است.شما در این رستوران می توانید انواع کباب ها را میل کنید.همینطور می توانید سوپ معروف این رستوران یعنی سوپ دم گاو را امتحان کنید.شایان ذکر است که رستوران مو د لو درمنطقه ی مسکونی واقع شده است و ممکن است رسیدگی و سرویس دهی آن به اندازه ی مناطق توریستی نباشد.لذا به هنگام رزرو و یا خرید بلیط های تور چین به این موضوع توجه داشته باشید.با تمام این اوصاف این رستوران در رده بندی بهترین رستوران های حلال قرارگرفته است.

۳- رستوران جو بوآ یوآن | Ju Bao Yuan

یکی از بهترین رستوران ها جو بوآ یوآن می باشد که دراین مقاله به شما معرفی می شود.اگر به کباب و غذاهای گوشتی علاقه مند هستید حتما به این رستوران رفته و کباب هایی که با گوشت بره تهیه شده اند را امتحان کنید که کاملا مطابق با استانداردهای اسلامی آماده شده است.انواع استیک بره و گوساله با طعمی به یادماندنی به همراه نوشیدنی های متنوع در آن جا سرو می شود.یکی دیگر از دلایل محبوبیت این رستوران،نان های کنجدی مخصوص می باشد که به دلیل متقاضی زیاد،مسئولین رستوران محدودیت هایی را برای آن تعیین کرده اند.رستوران جو بوآ یوآن دارای 2شعبه در منطقه ی نیوجی چین بوده وهمیشه شلوغ است.برای رفتن به این رستوران بهتر است ازقبل صندلی رزرو کنید تا در صف طولانی منتظر نمانید.

۴- رستوران A XI YA

آشپزان این رستوران در زمینه ی تهیه ی غذا به صورت درباری ویا سلطنتی سنتی تبحر خاصی دارند وغذاهای بی نظیری به مشتریان خود ارائه می دهد.رستوران A XI YA در منطقه ی سین کیانگ واقع شده است.اگر در سفر خود به این رستوران رفتید می تواند هم دراتاق های مخصوص و هم در فضای بازازخوردن غذاهای خوشمزه ی آن جا لذت ببرید.انواع کباب ها و غذاهای سنتی در این رستوران سرو می شود.اگر تور چین را برای مسافرت خود انتخاب کردید،دیگرنگران مسئله ی خورد وخوراک آن نباشید و به این رستوران های حلال سر بزنید.

۵- رستوران سین کیانگ باژو جین سیت | XINJIANG BAZHOU JINSITE

اگر برای باراول است که می خواهید طعم غذاهای منطقه ی سین کیانگ را بچشید حتما به این رستوران سری بزنید و آشپزی تخصصی سین کیانگ را امتحان کنید.این رستوران در دسته بندی بهترین رستوران ها قرار دارد که غذای حلال سرو می کنند.شما می توانید انواع کباب را امتحان کنید و اگر طرفدارغذاهای تند هستید حتما جوجه ی آتشین را سفارش دهید.جالب است بدانید نان و ماست محلی و خانگی نیز در این رستوران موجود است.

۶- رستوران حلال در دانشگاه زبان و فرهنگ پکن | HALAL RESTAURANT IN THE BEIJING LANGUAGE AND CULTURE UNIVERSITY

این رستوران در قسمتی از دانشگاه زبان و فرهنگ در شهر پکن واقع شده است اما هیچ گاه از ظاهر قضاوت نکنید!چراکه این رستوران فقط رستورانی دانشجویی نیست و بهترین غذاهای حلال را سرو می کند.از مزیت های رستوران این است که علاوه برکیفیت خوب غذاها قیمت پایین تری نسبت به بقیه دارد.در تور چین خود حتما به این رستوران سر بزنید و ازغذاهای خوشمزه با قیمت کم لذت ببرید.

۷- رستوران باربکیو جی | Barbecue Ji

رستوران باربکیو جی از بهترین های رستوران های قدیمی در پکن است که غذاهای حلال سرو می کند.اهمان گونه که از نامش نیز پیداست این رستوران انواع غذاهای کبابی و باربکیو را سرو می کند.گوشت استفاده شده در تهیه ی کباب ها بره می باشد که بسیار لذیذ است.رستوران باربکیو جی دارای شعبات مختلفی است و اگر به شعبه ی آن در منطقه ی Houhai بروید هم می توانید از طعم غذاهای آن لذت ببرید و هم از رودخانه و منظره ی زیبایش استفاده کنید.در طبقه ی اول رستوران غذاهای آماده وجود دارد که اگر عجله دارید می توانید از آن ها استفاده کنید.با شناخت چین و آگاهی نسبت به رستوران های حلال حتما تور چین را درالویت های خود قرار دهید.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

تور مالدیو
تفریحات آبی

مالدیو، یک مکان واقعا زیبا برای لذت بردن از بهترین لحظات زندگی است، که یک عالمه ماجراجویی برای توریست های خودش دارد. جالب ترین آنها ورزش های آبی هستند که چه آنهایی که شناگر هستند و چه نیستند، هم آن را دوست دارند. و به همین دلیل است که این ورزش ها اینهمه علاقمند به خودش جلب می کند. اگر هم تمام اینها برای شما جالب است و دوست داشتنی و هیجان انگیز، زمانشه که چمدوناتونو ببندید و مستقیم به تور مالدیو بروید.

10. کاتاماران

از این ورزش شما حقیقتا لذت خواهید برد. قایقرانی در آب های آبی مالدیو بار دیگر به شما در تور مالدیو عشق می بخشد، اما این بار با طبیعت. قایقرانی در اقیانوس شگفت انگیز که در اطراف شما پر از جزایر زیبا و فوق العاده و آرامشی بی مانند است، واقعا شما را در یک لحظه مسخ خودش می کند. 

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش: نوامبر تا آوریل

شنا: لازم نیست

نکته: با خودتون دوربین ببرید و از این لحظات نادر پر از آرامش حتما فیلم و عکس بگیرید.

هزینه تقریبی: 70 تا 90 دلار برای هر نفر  

9. کایاک سواری

لذت بردن از این ورزش در آب های شگفت انگیز اقیانوس آبی در تور مالدیو، احساس خوبی به شما می دهد. قایق خود را بچرخانید، چرا که کایاک سواری در وسط این هیولای عظیم، واقعا سرگرم کننده است.

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش: آوریل تا اکتبر

شنا: ترجیحا بلد باشید

نکات: برای دو ساعت کایاک سواری در اقیانوس این ورزش رایگان می باشد. برای انجام درست آن با راهنما صحبت کنید.

هزینه تقریبی: 30-50 دلار برای هر نفر   

8. غواصی سطحی

غواصی سطحی در مالدیو یک ورزش است که حتی افراد غیر شناگر را قادر می سازد تا اسرار پنهان دنیای زیر آب را کشف کنند. تنها چیزی که نیاز دارید در تور مالدیو ، ماسک و باله های غواصی هست. شما می توانید عمق واقعی اقیانوس را مشاهده کنید و مسیر زیادی را در اقیانوس باشید. این یکی از بهترین تفریحات آبی در مالدیو است. 

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش: ژوئیه تا سپتامبر

شنا: در سطح ابتدایی بلد باشید – شناور بودن و پا زدن

نکات: حتما نباید یک شناگر حرفه ای باشید. اگر از شنا در آبهای عمیق می ترسید، در آبهای کم عمق شناور شوید.

هزینه تقریبی: 85 دلار برای هر نفر برای دو ساعت 

7. کایت سواری 

تصور کنید، چقدر هیجان انگیز می شود که مانند کایت (بادبادک) بالای اقیانوس زیبای مالدیو و در آسمان باشید. کایت سواری قطعا برای کسانی که هیجان و ورزش را با هم دوست دارند خیلی رضایت بخش خواهد بود و برای کسانی که به دنبال هیجان در تور مالدیو شرکت می کنند هم هیجان می دهد. 

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش: آوریل تا اکتبر

شنا: لازم نیست

نکات: چشم هایتان را باز کنید و هیجان را احساس کنید.

هزینه تقریبی: 60 تا 90 دلار برای هر فرد برای یک ساعت پرواز  

6. سوار شدن در قایق های کف شیشه ای یا Dinghies 

آیا تا به حال تصور کرده اید وقتی سوار یک قایق بر روی اقیانوس وسیع، عمیق و آبی رنگ هستید، انگار دارید بر روی آن راه می روید؟! شما می توانید حیوانات و گیاهان دریایی خیره کننده ای را مشاهده کنید و که در حال سُر خوردن از زیر پای شما هستند! خب، آماده باشید تا این تجربه را با قایق های کف شیشه ای در اقیانوس بگذرانید.

بهترین زمان برای لذت بردن از این ورزش: آوریل تا اکتبر

شنا: لازم نیست

نکات: از هر موجودی زیبا که زیر قایق شما عبور می کند چشم برندارید.

هزینه تقریبی: در حدود 30 دلار

**محتوای تبلیغاتی

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس