محمدرضا جوادی یگانه

بر اساس اعلام رئیس ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها، مناطق ۱۹ با ۱۴ درصد، ۱۸ با ۸ درصد و ۱۲ با ۱۰ درصد بیشترین میزان مشارکت را نسبت به جمعیت در این دوره از انتخابات شورایاری‌ها به خود اختصاص دادند.

به گزارش مشرق، محمدرضا جوادی یگانه در نشست خبری خود در ارتباط با پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: این دوره از انتخابات خیلی سریع اجرا شد و پس از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها در تاریخ ۲۵ خرداد ۹۸ و دریک بازه زمانی یک ماه و ۱۰ روزه فرایند برگزاری انتخابات انجام شد.

بیشتر بخوانید:

آمار اولیه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها اعلام شد

وی افزود: هیئت دولت، وزارت کشور و نیروی انتظامی، در این دوره از انتخابات با ما همکاری کردند که در واقع نیروی انتظامی امنیت شعب را برعهده داشت. همچنین ثبت‌احوال نیز به صورت آنلاین همکاری مطلوبی را داشت. علاوه بر آن آموزش و پرورش هم شعب را در اختیار ما قرار داد و هم به عنوان نمایندگان فرمانداری در این انتخابات حضور داشت.

رئیس ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها ادامه داد: استاندار تهران، فرمانداران تهران، ری، شمیرانات و همچنین سپاه تهران بزرگ در این دوره از انتخابات با ما همکاری داشتند علاوه بر آن بخشی از اعضا و نمایندگان مردم در مجلس و همچنین علی ربیعی سخنگوی دولت و همچنین مدیر کل انفورماتیک وزارت کشور ما را در برگزاری انتخابات یاری رساندند.

جوادی یگانه افزود: همچنین در شهرداری تهران بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، هیئت راهبردی انتخابات با شتکیل اعضای بیرون شهرداری تشکیل شد علاوه بر آن هفت نیر افز اعضای هیئت مرکزی نظارت و همچنین هفت نفر از اعضای هیئت مرکزی اجرایی انتخابات مشخص شدند.

وی اضافه کرد: پس از این فرآیند هیئت اجرایی مناطق شکل گرفت که در واقع شهرداران مناطق روسای این هیئت‌های اجرایی بودند.

رئیس ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها ادامه داد: حفاظت برگزاری انتخابات نیز به فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران سپرده شد ضمن اینکه کمیته حراست که مسئول آن حراست شهرداری بود نیز در این انتخابات مشارکت کرد.

جوادی یگانه در ارتباط با سایر کمیته‌های تشکیل شده در فرآیند برگزاری این دوره از انتخابات گفت: کمیته برنامه و بودجه، کمیته آموزش، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته مناطق از دیگر کمیته‌هایی بودند که در برگزاری انتخابات حضور فعالی را داشتند.

وی افزود: بسیج شهرداری نیز در برگزاری انتخابات با ما همراهی و همکاری کرد.

رئیس ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها گفت: اگر چه شهرداری نهاد متولی انتخابات نیست اما این انتخابات آزمون خوبی برای این نهاد محسوب شد چرا که تمام فرآیند انتخابات اعم از ثبت نام، رای‌گیری و اعلام نتایج توسط شهرداری تهران انجام شد.

جوادی یگانه ادامه داد: هزار و ۶۳۱ شعبه اخذ رای در این انتخابات پیش‌بینی شده بود و شهروندان با حضور در شعب اخذ رای اقدام به انداختن رای خود در صندوق‌های پیش‌بینی شده کردند.

وی افزود: آمار اولیه نتایج به هیئت مرکزی نظارت ارجاع داده خواهد شد و پس از صورتجلسه الکترونیکی آمار نهایی نتایج انتخابات توسط هیئت مرکزی انتخابات اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها تصریح کرد: همچنین کسانی که در ارتباط با این انتخابات شکایت دارند می‌توانند به هیئت نظارت مرکزی مراجعه و با ارائه مستندات خود موارد مورد نظر را پیگیری کنند.

جوادی یگانه گفت: ۹ نفر از افراد در هر منطقه به صورت مستقیم و ۴ نفر به عنوان علی‌البدل انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس میزان مشارکت نسبت به جمعیت، منطقه ۱۹ با ۱۴ درصد، ۱۸ با ۸ درصد و ۱۲ با ۱۰ درصد به عنوان مناطقی که بیشترین میزان مشارکت را نسبت به جمعیت داشته‌اند مشخص شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    2 0
    ول كنيد بابا انتخابات ملي را هم زير سوال ميبريد با اين انتخاباتون
  • حقیقت IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    2 0
    تبلیغ دروغین تحویل مردم ندین کسانی هم که در انتخابات شرکت کردن ازوابستگان واشنایان نزدیک به کاندید ها بودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس