اصولاً ویژگیهای هیوندا i20 به شکلی هستند که یک گروه به شدت این خودروها را دوست دارند و گروهی دیگر به هیچ وجه تمایلی به داشتن چنین خودرویی ندارند. هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ ظاهری می‌توان نمره قابل قبولی برای این خودرو در نظر گرفت اما در هر صورت بازار خرید و فروش هیوندای i20 تا حدود زیادی تحت تأثیر خرید سلیقه‌ای و همچنین در نظر گرفتن ویژگی‌های ظاهری خودرو در مقایسه با سایر رقباست.

پس اگر شما هم به دنبال خرید هیوندا i20 هستید صبر کنید تا آمار این خودرو و نقاط مثبت و منفی آن را در این مطلب بررسی کنیم و شما با دید بهتری به سراغ آنها بروید.

به این دلیل هیوندا i20 بخریم

  • طراحی خوب و قابل قبول برای بدنه

اولین چیزی که شما در نمای اولیه از بدنه خودروی هیوندا i20 می‌بینید نوعی طراحی خلاقانه و جذاب برای خودرو است که نسبت به سایر هاچبک های ایرانی بهتر است. مطمئناً مقایسه این خودرو با برخی از برندهای معتبر دنیا ایرادات ظاهری آن را مشخص می‌کند اما بهتر است که دیدگاه ما نسبت به این خودرو در سطح آن و در رده این خودرو باشد. تناسب در طراحی و همچنین استفاده از برجستگی‌ها و فرورفتگی‌ها باعث شده که ظاهر هیوندا i20 جذاب و دلنشین باشد.

  • دید مناسب در حین رانندگی

زمانی که شما در داخل هیوندا i20 می‌نشینید طراحی صندلی‌ها چندان راحت نیست و حتی برای داشبورد خودرو از مواد باکیفیت استفاده نشده است. اما اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید متوجه می‌شوید که دید راننده در این خودروها بسیار باز و کامل است. طراحی ستون A در این خودرو به شکلی است که راننده می‌تواند جهت‌های مختلف را به خوبی کنترل کند. در ضمن دیده عقب هم کاملاً باز و واضح بوده و این به کیفیت رانندگی خودرو کمک می‌کند.

  • هماهنگی مناسب بین گیربکس و پیشرانه

اگر به فکر خرید هیوندای i20 هستید می‌توانید از موتور آن به عنوان یک نقطه قوت یاد کنید. حجم پیشرانه این خودرو ۱۵۹۱ سی‌سی است که با ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ همراه شده است. قدرت تولیدی این خودرو ۱۲۴ اسب بخار است که نشان دهنده قدرت مناسب خودرو است. از طرفی دیگر حداکثر گشتاور به دست آمده هم ۱۵۷ نیوتن متر است که با یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک همراه شده است. وضعیت بخش موتور کمک می‌کند که خودروی هیوندا در مسیرهای مختلف دچار عدم کشش نشود و شما در مورد رانندگی با آن نگران نباشید.

  •  مصرف سوخت بهینه

بسیاری از خانواده‌ها خرید و فروش هیوندا i20 را به دلیل اقتصادی بودن این خودرو مناسب می‌دانند. با توجه به مشخصات فنی ذکر شده در مطلب قبل باید بدانید که استاندارد هیوندا آی 20 مدل ۲۰۱۱ و تا ۲۰۱۵ از نوع یورو ۳ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این در حالی است که مصرف سوخت ترکیبی گزارش شده برای نسخه ایرانی این خودرو تنها ۵.۹ لیتر بوده که بسیار پایین و مناسب است.

به این دلیل هیوندا نخریم

  • کیفیت پایین برخی از مواد به کار رفته در بخش داخلی خودرو

اگر از مسئله پرداخت ۳۲۰ میلیون تومان به عنوان قیمت هیوندای i20 مدل ۹۶ و ۹۷ چشم‌پوشی کنیم، کیفیت پایین برخی از مواد به کار رفته در بخش داخلی خودرو و به طور ویژه در بخش داشبورد خودرو یک ایراد بزرگ برای آن محسوب می‌شود. استفاده از پلاستیک خشک در بخش داشبورد خودرو باعث شده که در مسیرهای ناهموار و همچنین در سرعت‌های بالا احتمال شنیدن سر و صدا از کابین خودرو وجود داشته باشد. در ضمن احتمال به وجود آمدن خط و خش در قسمتهای پلاستیکی خودرو هم وجود دارد.

  • طراحی نه چندان دلچسب به صندلی خودرو

نمی‌دانم تا چه اندازه تجربه رانندگی با هیوندا i20 را دارید. اما یکی از بزرگترین ایرادات این خودروها طراحی نامناسب صندلی خودرو است که به طور کامل بدن سرنشین یا راننده را پوشش نمی‌دهد و نوعی احساس ناخوشایند به وجود می‌آورد. از آنجایی که برای رانندگان و کسانی که مسافت طولانی با این خودروها طی می‌کنند مسئله راحت بودن فضای داخلی خودرو و همچنین دلنشین بودن آن بسیار مهم است، این موضوع می‌تواند بسیار ناراحت کننده و نگران کننده باشد. لازم به ذکر است که در حال حاضر قیمت هیوندا i20 مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ حدود ۲۵۰ میلیون تومان است.

 

 

منبع : ویرلن

**محتوای تبلیغاتی**

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس