کد خبر 978118
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
نیروی هوایی آمریکا

یک وبگاه ویژه امور نظامی از تحرکات جدید نیروی هوایی آمریکا در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان خبر داد.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی آمریکا در حال تقویت مواضع  و استحکامات خود در پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» واقع در شهر «الخرج» در عربستان برای مواقع ضروری است.

وبگاه «ایرفورس تایمز» سه شنبه در این زمینه نوشت که فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا در ۲۲ جولای (تیر) با انتشار فیلمی احداث مکان‌ها و فضاهای بیشتر در این پایگاه هوایی برای استقرار بیشتر هواپیماهای نظامی و سامانه‌های پدافند موشکی «پاتریوت»  را نشان داد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا از یک پایگاه نظامی خود در غرب عراق خارج شد

ستاد فرماندهی تروریست‌های سنتکام نیز ۱۰ جولای (تیر) در بیانیه‌ای از حضور نیروهای جدید در این منطقه برای فراهم آوردن شرایط بیشتر بازدارندگی و اطمینان از توانایی دفاعی نیروی‌های آمریکا جهت مقابله با تهدیدها خبر داد.

افزایش حضور نیروهای آمریکا در منطقه  در حالی صورت می‌گیرد که وزیر دفاع  این کشور چند روز قبل مجوز اعزام نیرو و تجهیزات به عربستان را صادر کرد. پنتاگون اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا مجوز اعزام نیرو و تجهیزات آمریکایی به عربستان سعودی را صادر کرده است.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که استقرار نیروهای آمریکایی در عربستان باعث ایجاد بازدارندگی بیشتر شده و قدرت واشنگتن در دفاع از منافع خود را تقویت می‌کند. وزارت دفاع ایالات متحده همچنین اضافه کرد که این اقدام با هماهنگی با عربستان صورت می‌گیرد.

یک مقام مسئول در وزارت دفاع عربستان نیز جمعه  گذشته گفت که پادشاه این کشور با میزبانی از نیروهای آمریکایی موافقت کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان  «واس» این تصمیم پادشاه با هدف افزایش سطح همکاری‌های مشترک دفاعی در زمینه امنیت و ثبات منطقه است.

به نوشته وبگاه ایرفورس تایمز، آمریکا تاکنون چندین هواپیمای باربری نظامی از جمله «سی -۱۷»، «سی-۵» و «سی-۱۳۰» خود را به این پایگاه هوایی اعزام کرده و موشک‌های دفاع هوایی پاتریوت نیز برای افزایش امنیت منطقه در مکان‌های مورد نظر استقرار یافته‌اند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    0 2
    جای داعش رو تروریستهای داعشیعه می خواد پر کنه ولی عمرا آمریکا بذاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس