کد خبر 978115
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
نفتکش انگلیسی

یک شبکه خبری انگلیسی از جلسه فردای نمایندگان نظامی آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای دیگر در ستاد سنتکام و با هدف تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش مشرق، یک شبکه خبری انگلیسی از برگزاری جلسه روز پنجشنبه نمایندگان نظامی آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای دیگر در ستاد تروریست‌های سنتکام  واقع در «تامپا» و در زمینه  آخرین تحولات خلیج فارس و طرح تشکیل ائتلاف دریایی خبر داد.

 آنطور که وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز» چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در این زمینه نوشت، هدف از برگزاری این نشست تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید:

پاریس: در زمینه ائتلاف دریایی باید با آمریکا هماهنگ باشیم

به گفته دو مقام مطلع انگلیسی، این نشست بخشی از اقدام آمریکا در ایجاد ائتلاف دریایی برای همراهی نفتکش‌ها در تنگه هرمز و دیگر مسیرهای دریایی مهم در خاورمیانه و همچنین افزایش نظارت است.

بر اساس این گزارش، کشورهای شرکت کننده در این نشست احتمالا در زمینه نوع کشتی‌های جنگی، هواپیماهای تجسسی و تعداد پرسنلی اعزامی پیشنهادهای خود را ارائه می‌دهند. یک مقام مطلع  انگلیسی در این زمینه به اسکای نیوز گفت: «هنوز هیچکس نمی‌داند که یک ائتلاف دریایی اروپایی چگونه می‌تواند شکل بگیرد. مگر آن که فردا به ریاست آمریکا، آن‌ها  در زمینه توانایی کافی برای تشکیل نیرو  و ارائه آن به اتحادیه اروپا برای فرماندهی و هماهنگی مذاکره کنند. اما چرا آن‌ها این کار را می‌کنند؟ آیا برای اینکه فضای دیپلماتیک برای آمریکا جهت ادامه دادن به ادبیاتش علیه ایران، تداوم یابد؟»

به دنبال حمله به دو نفتکش در دریای عمان در ماه گذشته میلادی که یکی از این نفتکش‌ها متعلق به یک شرکت ژاپنی بود،  آمریکا با متهم کردن ایران به دست داشتن در این حملات طرحی برای تشکیل یک ائتلاف نظامی در راستای حفاظت از کشتی‌های تجاری در  خلیج فارس به کشورهای مختلف ارائه کرده  که برخی از آن‌ها از جمله ژاپن به صراحت با آن مخالفت کرده‌اند.

سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز گذشته تصریح کرد موضع پیشین این کشور هیچ تغییری نکرده و توکیو مسئله اعزام نیرو برای پیوستن به ائتلاف دریایی واشنگتن در تنگه هرمز را بررسی نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس