صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۲مرداد

طیف اصلاح طلب، اقداماتی همچون حمایت از حضور زنان به عنوان تماشاچی در ورزش مردان و پشتیبانی از پروژه دختران انقلاب!-قانون شکنی در موضوع حجاب- و موارد مشابه را نیز اصلاحات در جامعه ایرانی نامیده بود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** خاتمی، سایه جنگ را از ایران دور کرد!

روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «ائتلاف برای صلح، عقلای جهان متحد شوید» نوشت: «در روزهایی که روابط ایران و انگلیس به دلیل توقیف نفتکش‌های هر دو کشور از سوی همدیگر در چالش قرار گرفته شده است، روزنامه انگلیسی "گاردین" یادداشت از سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور سابق و ایده‌پرداز "گفت‌وگوی تمدن‌ها"را منتشر کرد. اقدامی که در آن تلاش گروه‌های عقل‌گرا برای مانع شدن از درگیری جدید در منطقه مشهود است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «انتشار این یادداشت در روزنامه‌ای انگلیسی در روزهایی که این کشور نخست‌وزیر محافظه‌کار جدید خود بوریس جانسون (معروف به ترامپ انگلیس) را شناخته، بسیار حائز اهمیت است. به نظر خردمندان "گاردین" که انتخاب جانسون را پیش‌بینی می‌کردند، با انتشار این یادداشت در حال هدایت افکار عمومی برای جلوگیری از هرگونه درگیری احتمالی با ایران هستند...سیدمحمد خاتمی در داخل ایران تلاش می‌کند تا یاری‌رسان کشور در کسب و حفظ منافع ملی باشد. او بدون توجه به تقسیم‌بندی‌های جناحی و سیاسی و نیز بدون گله‌گذاری از شرایط محدودسازی که از سوی نیروهای رادیکال به وی تحمیل شده، وظایف خود را به عنوان یک سیاست‌پیشه و کسی که تجربه ریاست بر قوه اجراییه ایران را داشته است، به خوبی اجرا می‌کند».

همدلی در ادامه نوشت: «(منتقدان دولت) طوری رفتار می‌کنند که انگار جنگ‌افروزی را می‌خواهند و فکر می‌کنند اگر این جنگ احتمالی رخ دهد، نسخه امپریالیسم و کاپیتالیسم و سلطه‌گری غربی‌ها پیچیده خواهد شد».

درباره این گزارش گفتنی‌هایی است که در ادامه به اختصار به آن‌ها می‌پردازیم:

اول اینکه، افکار عمومی، «تَکرار می‌کنم» های خاتمی برای رأی دادن به دولت دوم روحانی، لیست امید شورای شهر تهران و لیست امید مجلس را فراموش نکرده است. بر همین اساس، مردم، جریان اصلاحات و در رأس آن خاتمی را شریکِ دولت در ایجاد وضع موجود می‌دانند. از سوی دیگر کارنامه شورای شهر و شهرداریِ اصلاح طلب تهران و همچنین فراکسیون امید مجلس به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. بر همین اساس طیف اصلاح طلب در پی آن است تا حواس افکار عمومی را پرت کرده و وضع فعلی را حالت جنگی جا زده و خاتمی را در جایگاه منجی بنشاند.

دوم اینکه، طیف اصلاح طلب، واکنش قاطعانه و مقتدرانه ایران در توقیف نفت کش قانون شکن انگلیسی را با دزدی دریایی لندن در یک کفه ترازو قرار داده و مثل همیشه تلاش دارد تا ایران را بدهکار جا بزند.

سوم اینکه، خاتمی در سال ۸۸ یکی از سرکردگان اصلی فتنه بود و به جهت دستیابی به قدرت، با قانون شکنی و لگدمال کردن حق الناس کشور را ماهها دچار آشوب کرد. خاتمی و همقطارانش در پی آن بودند تا در بهمن ۸۹، پروژه سوریه سازی ایران را کلید بزنند که این پروژه ضدایرانی با حصر سران فتنه ناکام ماند.

** با اصلاحات حلال بن سلمان، دیسکو آزاد شده است!

روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- در یادداشتی با عنوان «اصلاحات حلال سعودی» نوشت: «هفته گذشته برای نخستین‌بار کنسرت موسیقی جانت جکسون، فیفتی سنت، کریس براون و چند تن دیگر از بزرگان موسیقی پاپ و راپ امریکا در شهر جده برگزار شد. برگزاری این کنسرت موسیقی بزرگ‌ترین اتفاق فرهنگی در عربستان سعودی است اما این همه ماجرا نیست. محمد بن‌سلمان، از چند سال قبل انجام اصلاحاتی را در عربستان آغاز کرده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در جامعه سنتی عربستان زنان تا سه سال قبل حتی از حقوق اولیه خود مانند حق رانندگی محروم بودند و برگزاری هر نوع کنسرتی را حرام می‌دانستند. علاوه بر آن معاشرت دختر و پسر دچار محدودیت شدید و غلیظ بود و زنان به تنهایی حق مسافرت نداشتند، اما حالا به یمن اصلاحات ولیعهد به ناگهان دختران و پسران می‌توانند در یک دیسکوی حلال با هم برقصند، شامپاین حلال بنوشند و با موسیقی و رقص شب را به صبح برسانند».

این روزنامه اصلاح طلب، کنسرت‌های موسیقی خواننده‌های غربی در عربستان را بزرگترین اتفاق فرهنگی در این کشور نامیده است!

این روزنامه اصلاح طلب همچنین اقدامات ضداسلامی و ترویج بی بندو باری در عربستان را اصلاحات حلال نامیده است!

اصلاح طلبان پیش از این نیز بارها از اصلاحات آل سعود- بخوانید بی بند و باری و گسترش فحشا- تعریف و تمجید کرده بودند.

طیف اصلاح طلب، اقداماتی همچون حمایت از حضور زنان به عنوان تماشاچی در ورزش مردان و پشتیبانی از پروژه دختران انقلاب!-قانون شکنی در موضوع حجاب- و موارد مشابه را نیز اصلاحات در جامعه ایرانی نامیده بود.

** گرانی اقلام در دولت روحانی به امری عادی تبدیل شده است

روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «پاسخگویان مطالبه گر!» نوشت: «افزایش قیمت کالای اساسی این روزها به امری عادی تبدیل شده است. یک روز قیمت سیب‌زمینی افزایش می‌یابد و روز بعد گرانی گوشت تیتر خبر رسانه‌ها می‌شود. در این میان سنگینی بار این گرانی بر دوش خانوارهایی خواهد بود که درآمدشان کفاف هزینه‌ها و این افزایش قیمت‌ها را نمی‌دهد. این درحالی است که مسئولان در این بخش یا وعده ارزانی کالاهای اساسی را در ماه‌های آتی را می‌دهند و یا از واقعی نبودن قیمت‌ها سخن می‌گویند. اما با گذشت زمان می‌بینیم که نه قیمتی کاهش یافت و نه نهاد و سازمانی برای واقعی شدن قیمت‌ها تلاشی کرد. گران‌شدن کالاهای اساسی به دنبال اتفاقات سیاسی و اقتصادی در یک‌سال گذشته مشکلات بیشماری را برای معیشت خانوارها به وجود آورد. این درحالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند عدم نظارت صحیح باعث نابسامانی بازار شده است و وضع موجود ارتباطی با گران‌فروش‌های خرد ندارد».

متاسفانه دولت آقای روحانی هیچ اقدام جدی و قابل توجهی در مهار گرانی و بهبود معیشت مردم انجام نداده است.

دولت همچنان تمام تخم مرغهای خود را در سبد توافق هسته‌ای چیده و منتظر اقدامات برجامی اروپاست!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    10 1
    عالی است قربان
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      2 10
      چیش عالی بود. خبرهای در پیتی مفت خر
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      1 7
      به خدا مفت نمیارزه این خبرها برو فکر نان باش که خربزه ظآبه مشتی
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    4 3
    بهترین چیزی بود که خوندم و دیدم و شنیدم
    • سید IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      8 2
      اصلاح طلبان تهوع آور برای فراموش شدن موضوع کرسنت، حواس مردم را به سمت کنسرت سوق می دهند!!!!
  • مهدی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    24 6
    بنویسید اصلاح طلب بخوانید اسهال طلب
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    17 3
    شامپاین حلال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!! رقص حلال دختر وپسر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! التماس تفکر
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    9 2
    خاتمی....جدی؟؟؟!!!
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      15 2
      اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان برجام!
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    7 5
    باید بگیم که بن سلمان همان اصلاحاتی که در خصوص خاشقچی انجام داد را در خصوص تک تک این اصلاحاتی ها انجام بده تا با ذره ذره بدنشون بتونن اسید این اصلاحات را درک کنند
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    8 3
    خاتمی، سایه جنگ را از ایران دور کرد! کاری که شماها با ایران کردید از چندتا جنگ اینطوری بدتر بود خدایا اینا این همه رو از کجا آوردند؟!
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    7 2
    باید یه فکر اساسی برای افکار عمومی، «تَکرار می‌کنم» های خاتمی برای رأی دادن به دولت دوم روحانی، لیست امید شورای شهر تهران و لیست امید مجلس را فراموش نکرده است. بر همین اساس، مردم، جریان اصلاحات و در رأس آن خاتمی را شریکِ دولت در ایجاد وضع موجود می‌دانن
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    7 2
    برای خرید جاسوس نیاز نیست جیب او را پر کنید کافی است فکر او را بخرید
  • ناشناس TR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    4 1
    تاریخ شما را اول تجزیه بعد تحلیل خواهد کرد.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    2 3
    لابد اصلاح طلبان مثل بن سلمان می خواهن گاو شیرده باشند. یک تیک پا. زحمت بکشند بروند گشور غربی. آنجا نوکری کدا خدا کنند.
  • محمد IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    1 3
    سایه جنگ با تسلیم و تعطیلی فعالیت هسته دور نشد.بلکه با اقتدار سپاه و سازندگی و پیشرفت و اقتصاد مقاومتی دور شد.حرف مفت زدن که کنتور نمی اندازد.
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    2 1
    یعنی با ان جوک جدید خوب خوب خوب خندیم دل درد گرفتم یعنی این ایهال طلبها و حانیانشان هرروز اگر یک جوک حدید نشخوار نکنند آن روز صبح نمی شود مامنتظر جوک فرداهستیم
  • علیرضا IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    2 4
    خاتمی سید فاطمی است آنرا سالهاست می کوبند بجرم پاک زیستنش
  • DE ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    3 2
    خاتمی، سایه جنگ را از ایران دور کرد!/زرشک اگه عرضه داشت وعددی بود جنگ قدرت و جنگ داخلی اصلاح تالاپ چی ها رو مهار میکرد.
  • صداقت IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    1 1
    خب در ایران هم شطرنج و بیلیارد و قمار و ... آزاد شد. این یا برداشت اشتباه از اسلام است یا عوام فریبی است
  • علی اصغر چراغچی - جانباز IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    0 1
    خاتمی کجا احمدی نژادی ها کجا یکبار دیگر اقتصاد زمان خاتمی و اجمدی تژاد ها رابا هم مقایسه کنید یکبار دیگر سیاست خارجی خاتمی و احمدی نژادی ها رابا هم مفایسه کنید مقایسه کنیدخاتمی را با آن مرد ...... مهم منافع ملی است یا منافع انقلاب ؟یا هردو ؟ این دو منافع قابل جمع است ؟ در دوران خاتمی منافع ملی مهم بود؟ یا منافع انقلاب؟ یا هر دو ؟ در دوران احمدی نژادی ها کدام مهم بود ؟ اصلا مردم .......
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
      1 0
      واقعا ساکت شو وزیر های خاتمی همین فاجعه های دولت روحانی هستند دزد و ناکارامد
  • سینا IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    1 0
    آیاترسوتروبزدلتر ازاین پستفطرتای اصلاح طلب دراین زمانه میشه پیداکردافسوس بحال ادمای که گول حرفهای این بزدلا رامیخورند هیچ کشوری دردنیا جرات حتی نگاه چپ به ایران بکنه راندارد چه برسد به حمله
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    1 0
    جوانان مسکن و شغل و تحصیلات و معیشت مناسب می خوان جوانان آینده میخوان، جوان بی هدف و بیکار و فقیر کنسرت و لالایی فقط براش مخدر و مسکن موقته تا کی به ترانه گوش کنه تا کی بره دنبال لاابالی گری دیگران جیبش رو خالی کنند؟ بله شادی خوبه ولی وقتی که جوان با غم فردا به این شادی نگاه نکنه!
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
    1 0
    چتد وقت دیگه توی عربستان جز اسم اسلام چیزی باقی نمیمونه! حلالش رو حرام و حرامش رو حلال می کنند تا به پای کشورهای غربی برسن و مدرن بشن از املیسم رها بشن! چند و چونش به خودشون مربوطه!
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    1 0
    ممد خاتمی فقط دنبال خانم بازی و عیاشی بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس