کد خبر 977900
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
امارات؛ سرزمین جرم و جنایت و جولانگاه جاسوسان

در حالی که امارات خود را سرزمین خوشبختی و رعایت حقوق بشر در منطقه می‌داند، گزارش‌های رسانه‌ای از جاسوسی و جرایم هولناک در امارات نظیر باج خواهی، تهدید و تجاوز به دختران در زیر سایه رژیم حاکم بر این کشور پرده برداشت.

به گزارش مشرق، در گزارش سایت "امارات لیکس" آمده است: امارات یکی از مشهورترین کشورهای جهان در زمینه تن فروشی است اما رژیم حاکم به گزارش های حقوق بشری بین المللی بی توجهی می کند. این گزارش‌ها بارها از رژیم امارات خواسته است تا از حقوق بشر پاسداری کرده و از نقض کرامت افراد دست بردارد.

براساس گزارش های سازمان های حقوقی و بشردوست بین المللی، خود مطبوعات امارات نیز مسائل زیادی را در ارتباط با تن فروشی و باج خواهی و تجاوز و تهدید را منتشر کرده‌اند. این مسائل تنها گوشه‌ای از پرونده های مختلف مربوط به تجاوز و تن فروشی است که نهادهای حکومتی در امارات از آن حمایت می کنند. حمایت این نهادها از طریق گشودن بی حد و مرز درهای امارات است تا این کشور به خاستگاه گردشگری و تجارت و سرمایه گذاری تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

آرزوهای بربادرفته سران عرب و نسخه‌پیچی‌ اندیشکده اماراتی علیه ایران + سند

در اواخر سال 2017 میلادی، نهادهای حقوق بشر غربی کمپینی بین‌المللی را برای تحریم امارات راه اندازی کردند. هدف از این کمپین شناساندن چهره واقعی امارات - که خود را سرزمین خوشبختی و رعایت حقوق بشر در منطقه می داند- به افکار عمومی غرب بود.

براساس کمپین بین‌المللی تحریم امارات (ICBU)، ابوظبی پرونده بدی در زمینه حقوق بشر از جمله تسهیل بخشیدن به تجارت انسان و بردگی مدرن کارگران و تن فروشی دارد.

سازمان دیده بان حقوق بشر گزارش سالانه سال 2015 میلادی خود با عنوان "امارات.. سرکوب در همه جبهه ها" را منتشر کرد. فریب دختران در شبکه های اجتماعی بیش از پیشبینی بود. روزنامه البیان امارات این امر را تایید کرد. این روزنامه در اکتبر سال 2014 میلادی نوشت: یک زن عرب که برای کار در یکی از سالن های آرایش به امارات آمده بود، با امری غیرمنتظره روبرو شد. کار او تن فروشی بود. وعده های واهی به او داده بودند تا خاک کشورش را ترک کند و به امارات بیاید. این وعدها چیزی جز کلاهبرداری و فریب این زن برای گرفتار کردنش در شبکه تجارت انسان برای بهره برداری جنسی از او نبود.

در ژوئیه سال 2017 میلادی، مطبوعات اروپایی گزارش هایی را منتشر کردند که نشان می داد امارات دختران کم سن و سال را مجبور به روسپیگری کرده است. این مطبوعات نوشتند که اقتصاد امارات به میزان بسیار زیادی به روسپیگری بین المللی متکی شده است. گزاش های زیادی نیز حکایت از آن داشت که نه تنها آپارتمان های دوبی و هتل های آن بلکه خیابانها نیز به محل تن فروشی تبدیل شده است.

براساس تحقیقات سابق شبکه "بی بی سی"، فعالان حقوق بشر در امارات می گویند که دولت امارات این فعالیت ها را برای جلب سرمایه گذاری و سرمایه ها ضروری می داند و دولت با هر وسیله ای برای حفظ این فعالیت ها تلاش می کند. براساس گزارش سایت "میدل نیوز"، آمارها حاکی است که بیش از 80 درصد ساکنان امارت دوبی خارجی هستند که دستکم 20 درصد آنها در زمینه تن فروشی فعالیت می کنند. روزنامه گاردین نیز پیش از این گزارشی را درباره "زندگی شبانه در دوبی" منتشر کرده بود که در آن از تن فروشی گسترده در امارت دوبی اشاره شده بود.

امارات تنها سرزمین جرم و روسپیگری و نقض گسترده حقوق بشر نیست بلکه نام این کشور با جاسوسی نیز قرین شده است.

امارات اولین کشور جاسوسی در جهان و لانه اصلی آن است. ماهی نمی گذرد که یک کشور یا روزنامه یا آژانس بین المللی از دست داشتن امارات در نقشه ای جاسوسی سخن نگوید.

امارات پرونده قطوری در عملیات جاسوسی علیه کشورهای منطقه دارد که حتی به اصطلاح هم پیمانان ابوظبی نیز از آن در امان نمانده اند. اگر گینس بدنبال ثبت بیشترین عملیات جاسوسی شکست خورده بود، نامی بهتر از امارات پیدا نمی کرد.

ویدئویی که رسانه های ایران تحت عنوان "شکار جاسوسان" پخش کردند، رابطه امارات با شبکه ای جاسوسی را برملا کرد که متلاشی شد و برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کار می کرد.

براساس گزارش های رسانه ای جهانی، بارزترین کشورهایی که امارات از آنها جاسوسی کرده است، به شرح زیر است.

قطر

خبرگزاری رویترز در گزارشی فاش کرد: گروهی از هکرهای آمریکایی که سابقا در سازمان اطلاعات آمریکا کار می کردند، به امارات برای جاسوسی از شخصیت ها و چهره های سرشناس قطری و سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس کمک کرده‌اند.

در گزارش رویترز آمده است: هکرهای آمریکایی روی پروژه "راوین" یا "کلاغ سیاه" کار می کردند که یک برنامه اطلاعاتی اماراتی سری برای جاسوسی از افراد جدا شده از حکومت امارات و مخالفان سیاسی آن بود.

عربستان

روزنامه نیویورک تایمز نیز فاش کرد که امارات از تلفن های سران و مسئولان عرب حوزه خلیج فارس از جمله متعب بن عبدالعزیز شاهزاده سعودی و دیگر شخصیت ها در سال 2014 میلادی جاسوسی کرده است.

سلطان نشین عمان

گزارش های رسانه ای عمان فاش کرد که یک هسته جاسوسی متشکل از پنج اماراتی از جمله یک افسر به همراه دو شهروند عمانی را کشف کرده است. متهمان در اواخر ماه نوامبر سال 2018 میلادی دستگیر و تحقیقات از آنها انجام شد و سپس به دادستانی کل ارجاع شدند.

بحرین

گزارش های بحرینی نیز حکایت از آن داشت که مسئولان امنیتی بحرین یک هسته جاسوسی اماراتی را کشف کردند که شاه سعودی برای مهار بحران ناشی از آن پا درمیانی کرد.

براساس این گزارشها، سفر اخیر شاه بحرین به امارات برای مهار اوضاع و به دستور سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی بود که نارضایتی خود را از محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی ابراز داشت و خواهان حل و فصل موضوع بدور از چشم رسانه ها شد.

ترکیه

مسئولان امنیتی ترکیه نیز دو فرد دارای تابعیت فلسطینی را به اتهام جاسوسی برای امارات و به طور مشخص محمد دحلان که به عنوان مشاور ولیعهد ابوظبی فعالیت می کرد، دستگیر کردند.

دولت ترامپ

سایت اینترسبت آمریکا نوشت: امارات راشد آل مالک بازرگان اماراتی را مامور جاسوسی از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و انتقال اطلاعات درباره سیاست های او در خاورمیانه کرد.

در گزارش طولانی این سایت آمده است: دستگاههای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که آل مالک منبع اطلاعاتی امارات در طول سال 2017 میلادی بوده است.

این سایت به نقل از منابع خود نوشت: علی الشامسی معاون دبیرکل شورای عالی امنیت ملی امارات و از افراد نزدیک به محمد بن زاید بر کار آل مالک نظارت داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    0 4
    تقریبا 70 درصد ارزهای خارجی کشور از دبی تأمین میشه پس ما هم مشکل داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس