کد خبر 977654
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
کشف بقایای شهاب سنگی در فسیل صدف

دانشمندان به تازگی متوجه شدند بقایای فسیل صدف کشف شده در ایالت فلوریدای آمریکا احتمالا بقایای ۳ میلیون ساله اصابت شهاب سنگ به زمین را در خود دارد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، دانشمندان دریافته اند فسیل‌های صدف کشف شده در یک معدن در ایالت فلوریدا، احتمالاً بقایای ۳ میلیون ساله یک اصابت شهاب‌سنگی را در خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

محققان دانشگاه جنوب فلوریدا با بررسی رسوبات در فسیل‌های صدف یک معدن مهره‌های شیشه‌ای کشف کرده اند که هرکدام از آنها به شکل کره‌ای کاملاً بودند. تحقیقات جدید درباره این اکتشافات نشان می‌دهد مهره‌های مذکور ذراتی به نام میکروتکتیت هستند. میکروتکتیت‌ها به طور کلی هنگامی به وجود می آیند که رسوبات ذوب شده یک شهاب سنگ خنک می‌شود و پس از گذر از اتمسفر زمین به حالت کریستالی در می‌آید.

مایک میر که این میکروتکتیت‌ها را در سال ۲۰۰۶ کشف کرده، می‌گوید: دانه‌های شن شبیه سیب زمینی هستند اما من تعداد زیادی از این مهره‌های ریز کره‌ای شکل پیدا کردم.

در کل میر ۸۳ مهره با این مشخصات کشف کرد که حدود یک دهه کسی از ماهیت آنها خبر نداشت. یافته‌های جدید دانشمندان آمریکایی نشان داد این مهره‌ها به احتمال زیاد بقایای اصابت یک یا چند شهاب‌سنگ به زمین هستند.

به گفته دانشمندان صدف‌ها منبع خوبی از منابع باستانی هستند. زیرا پس از بسته شدن، می‌توانند سال‌ها از محتویات درونی خود محافظت کنند.

«راجر پرتل» مدیر موزه تاریخ طبیعی کالیفرنیا نیز در این باره می‌گوید: درون صدف‌ها می‌توان رسوبات مختلفی پیدا کرد. به عنوان مثال گاهی اوقات اسکلت ماهی و یا یک خرچنگ درون یک صدف یافت می‌شود.

محققان معتقدند قدمت این مهره‌ها به ۲ تا ۳ میلیون سال می‌رسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس