کد خبر 977514
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
شگفتی و نگرانی بزرگ پنتاگون از توانمندی‌های نظامی ایران

تحولات نظامی اخیر در منطقه خلیج‌فارس توانمندی نظامی ایران را عیان کرده است و مقام‌های پنتاگون نگران این مساله هستند که اگر پهپاد ایرانی موفق به نفوذ به رادارهایی آمریکایی شده پس می‌توانند با حمل موشک‌هایی، کشتی‌های نظامی آمریکا را هدف قرار دهند.

به گزارش مشرق به نقل از رای الیوم، 6 روز از ادعای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر این‌که ناوشکن «یو اس اس باکسر» یک پهپاد ایرانی را سرنگون کرد، گذشته ولی او هیچ‌گونه اطلاعات و شواهد مستندی ارائه نکرده است و همین امر نادرست بودن این اظهارات را نشان می‌دهد. موضوع مهم در این مورد این است که چگونه پهپاد ایرانی موفق شد از ناوشکن غول‌پیکر تصویربرداری بکند بدون آن‌که سامانه‌های دفاعی آمریکا آن را رصد کند.

روزنامه‌های آمریکایی مانند «نیویورک تایمز» و «واشنگتن‌پست» و نشریه‌هایی مانند «نیوزویک» یکسره ترامپ را به دروغ‌گویی و حرف مفت زدن متهم می‌کنند ولی هیچ‌کسی فکر نمی‌کرد که او اظهاراتی دروغ درباره ساقط کردن پهپاد ایران در آب‌های خلیج‌فارس مطرح کند؛ چرا که این امر با هیبت و اعتبار ارتش آمریکا ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ ادعا کرد که پهپاد ایرانی ساقط شده است. موضوع عجیب و غریب، سکوت پنتاگون و ندادن داده‌هایی درباره عملیات رصد است تاکنون فایلی درباره ساقط کردن پهپاد و حتی لاشه‌های آن منتشر نشده است.

در حالی‌که سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای رسمی ادعای ترامپ درباره ساقط کردن پهپاد ایرانی را تکذیب کرد و سپس با انتشار تصاویر پهپادها از ناوچه آمریکایی، دروغین بودن این ادعا را به صورت مستند نشان داد.

مساله، دیگر ادعای ترامپ مبنی بر ساقط کردن یک پهپاد توسط ناوشکن نیست بلکه این موضوع، که چگونه ایران با انتشار فیلمی از ناوشکن باکسر در آب‌های خلیج‌فارس، پاسخ داد. ناوهای هواپیمابر و ناوشکن‌هایی مانند باکسر دارای قابلیت‌های تهاجمی و دفاعی شگرفی هستند و هر شیء پرنده‌ای، خواه هواپیما، یا پهپاد یا موشک را که در فاصله نزدیک به این ناوشکن‌ها یا هوایپمابرها باشد، ساقط می‌کنند.

موضوع تعجب‌آور که مایه نگرانی کارشناسان نظامی آمریکایی شده، این است: چگونه ایران موفق به ساخت پهپادهایی شده است که به رادارهای آمریکایی نفوذ و از کشتی‌های جنگی از جمله ناوشکن‌های تصویر برداری می‌کنند. این نخستین بار نیست بلکه از سال‌ها پیش اتفاق می‌افتد. پنتاگون تکذیب کرد و ایران فیلم تصویربرداری پهپاد از ناو را منتشر کرد.

بدون تردید، نگرانی واقعی بر رهبران پنتاگون حاکم شده است؛ چرا که آنها متوجه شده‌اند که اگر پهپادی موفق به عبور از رادارهایی آمریکایی شود پس می‌تواند موشک‌هایی را حمل و کشتی‌های نظامی آمریکا را هدف قرار دهد.

طی یک ماه، پنتاگون از توانمندی‌های نظامی ایران شگفت‌زده شده است. سامانه‌های دفاعی ایران پهپاد پیشرفته «گلوبال هاوک» را ساقط و هواپیمای «پوسایدون 8»، از قابلیت پنهان شدن برخوردار است، را رصد کنند، فراتر از آن، حالا پهپادهای ایران بر فراز ناوشکن باکسر پرواز می‌کنند بدون آن‌که سامانه‌های نابود کننده موفق به رصد آن شوند و این به این معنی است که آنها می‌توانند در صورت لزوم، به کشتی‌های نظامی حمله کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    38 2
    وَالَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَيْثُ لَا يَعْلَمُونَ
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 3
    مشرق خودت گفتی پهپاد مهاجر 4 این فیلم رو گرفته! پهپادی که نه رادار گریزه و نه مسلح! و فقط یه جورایی برای نقشه برداری استفاده میشه! قطعا یا امریکا ساقطش کرده یا نکرده گذاشته بره! مگه این که شایعات درست باشن و اون فیلم توسط یک بالگرد سرنشین دار ظبط شده باشه و امریکا نخواسته بالگرد رو بزنه
    • حیدر صالح IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      1 0
      چقدر کارشناس نظامی هستی و آشنا با مهاجر 4 مخصوصا موشک قائم .خوبه در اینجا هرکی خوشش نیاد کارشناس امور نظامی از آب درمیاد
  • سید رضا IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    16 4
    پاچه خواران امریکا که میگفتن ای جان امریکا بالاخره پهپاد سپاه تو خلیج فارس زد بیان جواب بدن نکنه از فرط غصه رو به موت اند خائن هایی که اگه یک روز به این مملکت خدایی نکرده تعرض بشه از موش ترسو تراند و از سپاه و ارتش کمک میخوان بدونن به این وطن فروش های خائن هیچ گونه کمکی نمیشه اونا ام بهتره تا وقت هس و فاتحه جبه استکبار نخوندیم برن لیبرتی ور دست گروهک نجس منافقین ایران و ایرانی پاینده باد وطنم ایران✌
    • اریا IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
      0 0
      انسان حیران می مونه به این هایی که منفی میدهند, آدم اینقدر بی وطن! بی هویت! بی غیرت! ندیدن اربابشون با افغانستان عراق لیبی و سوریه یمن کرده؟! اینقدر خرفتن این وطن فروشا وطن ندارید؟! خانواده چی؟ مازوخیسم دارن انگار، از مورد تجاوز قرار گرفتن لذت میبرن!
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    11 14
    پنجه در پنجه شىطان انداختن يعنى اين, تازه اين اول ماجراست. ببر کاغذى از بيم باران نمى داند کجا برود
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    27 13
    خدارو شکر از جهت نظامی توانمند هستیم .تاجایی که دشمن فکر جنگ هم نداشته باشه.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    9 19
    ترامپ حقیقتا دست آوردی نداره خودش اینو خوب میدونه اگر بولتون ودیگران بذارن همین فردا بر میگرده برجام
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    24 11
    تازه اول کاره .آنچنان سیلی از بازوان قدرت مند جمهوری اسلامی خواند خورد که دیگر درخلیج فارس ومنطقه پیدا شون نشه. ‌ان.حزب الله هم الغالبون.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    12 7
    درصورت لزوم خاک امریکاراهم هدف قرار میدیم
  • CA ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    0 1
    غلط: خواه هواپیما، یا پهپاد یا موشك! صحيح: خواه هواپیما، خواه پهپاد خواه موشك. چه هواپیما، چه پهپاد چه موشك. هواپیما، یا پهپاد یا موش خواه... يا... نداريم!
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    4 1
    با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید
  • AF ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    1 2
    زنده باد کشور اسلامی ایران که امریکا را شرمانده درجهان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس