پرسپولیس

هماهنگی برگزاری دیدارهای دوستانه در هر تیم حرفه ای یا آماتور به خواست سرمربی و با سرپرست تیم انجام می شود و در برخی مواقع دلالهای اردوگاه بازیهای تدارکاتی هم برای تیم ها در نظر می گیرند.

سرویس ورزش مشرق - اردوی پیش فصل پرسپولیس در ترکیه بدون هیچ بازی تدارکاتی و نارضایتی کادر فنی و برخی بازیکنان به پایان رسید و سرخپوشان برای ادامه تمرینات و آماده شدن برای آغاز لیگ برتر نوزدهم به تهران برگشتند. گفته می شود هماهنگی این اردو و اقامت سرخپوشان توسط یکی از بازیکنان اسبق این تیم صورت گرفته و ظاهرا کالدرون آماده سازی و تمرینات مهم پیش فصل خود را ناخواسته فدای برخی رفاقت ها در پرسپولیس کرده که در دنیای حرفه ای فوتبال در نوع خود عجیب و تاسف آور است!

اسماعیل حلالی در گفت و گو با مشرق، درباره نحوه هماهنگی برای بازی تدارکاتی در تیم و سیکل اداری اش در کادر فنی یا بخش مدیریت اجرایی تیم همچنین چرایی بروز این مشکلات برای پرسپولیس حرف زد و در ابتدا اظهار داشت: طبیعی است که کالدرون شناخت زیادی نسبت به کشور ما ندارد. در ارتباط با این موضوع نیز همه چیز دست به دست هم داد چون خیلی سریع قرارداد کالدرون را بستند و در این مدت هم تا زمان انتخاب او ما زمان را از دست دادیم. فکر می کنم یک مقدار هم با عجله اردوی خارج از کشور انتخاب شد. معتقدم اگر اردوی تیم در داخل کشور برگزار می شد تا با تیم های داخلی خوب و لیگ برتری بازی می کردند خیلی بهتر بود.

بیشتر بخوانید:

انتقاد بیرانوند از اردوی پرسپولیس در ترکیه

وی ادامه داد: درست است که در ترکیه هوا خیلی خوب است و بچه های تیم دور هم هستند ولی می شد این اتفاقات در داخل بیافتد. من هم خیلی از نحوه برگزاری بازیهای تدارکاتی پرسپولیس رضایت ندارم. مربی، بدنسازی می کند و دوست دارد بر اساس تفکراتش بازی برگزار کند تا ببیند طبق کار بدنی که شده تیمش چه سیر صعودی داشته است ولی وقتی به خاطر بارندگی و مسایلی که آنجا رخ داد و نتوانستند بازی خوبی برگزار کنند طبیعتا در برنامه تیمی یک مقدار خلل ایجاد می شود.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که هماهنگی برنامه بازی تدارکاتی با چه کسی است خاطر نشان کرد: سرمربی تیم به  سرپرست و مدیر اجرایی تیم اعلام می کند که من ۳، ۴ یا ۵ بازی تدارکاتی می خواهم در سطوح مختلف که قطعا سطحش را هم اعلام می کند و آنها هم برنامه ریزی می کنند. قطعا و دقیقا این کار دست سرپرست تیم است که این بازیها را تدارک می بیند و یا برنامه اش را تنظیم می کند.

حلالی اضافه کرد: اما وقتی شما یک جایی اردو می روید نمی توانید تیم مقابل را اجبار کنید ۴۰۰ کیلومتر رانندگی کند تا به شما برسد. برای همین باید تیم هایی که در محدوده شما هستند برای بازی تدارکاتی تأیید شوند. اینها باید از قبل در نظر گرفته می شدند. شاید بازی با تیمی در نظر گرفته شود که در سطح شما نباشد و یا اینقدر حرفه ای باشند که شما را قبول نداشته باشند. متأسفانه این اتفاق برای پرسپولیس نیفتاد.

کارشناس فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: ولی برخی دلالها هستند که به باشگاه پیشنهاد می دهند می توانند فلان اردو را ردیف کنند و هزینه ای را نیز دریافت می کنند و باشگاه می بیند چون پیدا کردن اردو برای خودش شرایط سختی دارد سریع قبول می کند و دنبال این مسایل نیستند که وقتی تیم به اردوگاه برسد باید بازی تدارکاتی داشته باشد. بعد که وارد شدند تازه متوجه مشکلات می شوند که شاید غذایش خوب نباشد، شاید مه شود و بارندگی داشته باشد یا تیم خوبی برای بازی پیدا نکنند.

حلالی توضیح داد: فکر می کنم برانکو چون ایرانیزه بود و تجربه زیادی از سالها حضور و کار در ایران داشت مشاوران خوبی برای خودش پیدا کرده بود و می دانست برای برگزاری اردوهای اینچنینی چه کاری کند. الان هم کالدرون دوست داشت بچه های تیم را به اردو ببرد تا شناخت کاملی از بازیکنانش پیدا کند. چون وقتی تیم در تهران تمرین می کند تماشاگران می روند و حرف و حدیث دور و بر تیم بوجود می آید و اینها در کار مربی خلل ایجاد می کند. کالدرون دوست داشت تیمش را از حاشیه ها دور کند تا شناخت خودش را به بیشترین حد برساند و البته فکر هم می کنم تاحدودی این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به حضور پرسپولیس در تورنمنتی که از چهارشنبه این هفته استارت می خورد گفت: البته کالدرون می تواند با استفاده از دو دیداری که در جام شهدا در پیش داریم به شناخت بهتری از بازیکنانش دست پیدا کند. باز هم تأکید می کنم اگر پرسپولیس در تهران یا ایران اردو می زد می توانست با تیم های لیگ برتری مانند پدیده و ذوب آهن و بقیه لیگ برتری ها که در ایران دنبال بازی دوستانه هستند دیدار داشته باشد و خیلی هم بهتر بود.

حلالی در ارتباط با تغییرات اندک در لیست بازیکنان پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس منهای کنعانی زادگان استخوان بندی تیمش را از دست نداده و بقیه نفراتی که هستند، یا قبلا بودند و یا دوباره به تیم خودشان برگشته اند. پس ما یک پله از بقیه جلوتریم ولی اتفاقی جدید این است که کادر فنی پرسپولیس تغییر یافته و باید به این کادر جدید هم فرصت بدهیم. برانکو که آمد تیم ما ته جدول بود و حتی در دیدارهای آخر لیگ تا رده شانزدهم هم پایین رفته بودیم. من خواهشی که از هواداران تیم مان دارم این است که ما تجربه تلخی در دوران حمید ستیلی داریم. زمانی که همه به استادیوم رفتند و اسم علی دایی را صدا زدند.

وی افزود: باشگاه ما خیلی بزرگ است. منظورم این است که ما باشگاه مان را به اشخاص ندهیم. باید بزرگی باشگاه مان را با حمایت از باشگاه مان اثبات کنیم. من هوادار پرسپولیس هستم نه هوادار شخص. نه به خاطر شخص پرسپولیس را دوست دارم نه دوست دارم کسی تیم را از یاد ببرد. من به شخصه هر کس که مدیریت تشخیص بدهد باید بالای سر تیم باشد، حمایتش می کنم. ما تجربه فوق العاده تلخی داشتیم که از دقیقه یک بازی فجر سپاسی شروع کردند علیه حمید استیلی شعار دادند.

پیشکسوت پرسپولیس متذکر شد: برانکو ۴ سال برای ما زحمت کشیده و دستش هم درد نکند و الان بنابه دلایلی تصمیم گرفته و رفته! چون مربی حرفه ای است. ما که نباید غرق شویم. ما باید کارمان را انجام بدهیم. استخوانبدنی و شاکله تیم مان اینقدر قوی است که امسال باید برای قهرمانی آسیا برویم. باید حمایت کنیم که این اتفاق بیافتد. من شک ندارم اگر این بچه ها را حمایت کنند تجربه تلخی که سال قبل در فینال آسیا برایشان رقم خورد را با قهرمانی تغییر بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CH ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    2 0
    هههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس