کد خبر 977201
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
ظهور سلاطین واردات با تشکیل وزارت بازرگانی

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه طرح تشکیل وزارت بازرگانی مجددا از دستور کار مجلس خارج شده است، گفت: ما بخاطر درخواست نماینده دولت، بررسی این طرح را از دستور کار مجلس خارج کردیم.

به گزارش مشرق، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره زمان بررسی طرح تشکیل وزارت بازرگانی در صحن علنی مجلس گفت: مجددا این طرح از دستور کار صحن علنی مجلس خارج شده است.

بیشتر بخوانید:

اصرار دولت برای یک تصمیم غلط راه به کجا خواهد برد؟

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه دولت همچنان پیگیر تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی است و یک روز می گوید که در دستور کار مجلس بگذارید و یک روز می گوید در دستور کار مجلس نگذارید، افزود: نماینده دولت هفته قبل به ما گفتند که بررسی این طرح را در دستور کار مجلس قرار دهید و امروز (یکشنبه) مجددا نماینده دولت آمدند و گفتند که اگر امکانش هست بررسی این طرح را دو هفته عقب بیاندازند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: آقایان گفتند که اجازه بدهید ما مجددا روی آن کمی کار بکنیم و ما هم بخاطر درخواست نماینده دولت، بررسی این طرح را از دستور کار مجلس خارج کردیم.

قاضی زاده هاشمی در پایان تاکید کرد: این طرح در واقع مال دولت است و دولت به دنبال تصویب آن است.

اخیرا حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری در نشست شورای معاونین و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف با تاکید بر اینکه تشکیل وزارت بازرگانی در اولویت برای دولت و رییس‌جمهور است، گفته بود: «پیش از این تشکیل این وزارت با ارایه طرحی از سوی نمایندگان در کمیسیون اجتماعی مطرح و تصویب شد، اما پس از آن دولت از هیات رییسه مجلس خواست که اجرای این طرح به دلیل اینکه آمادگی برای تشکیل وجود ندارد، به زمان دیگری موکول شود تا تمهیدات برای آن انجام شود».

براساس این گزارش، حدود یک ماه قبل و همزمان با رسانه ای شدن خبر نامه گروه زیادی از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور در مخالفت با تشکیل وزارت بازرگانی هم بررسی این طرح از دستور کار مجلس خارج شده بود و نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره دلیل این موضوع در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته بود: «وقتی دولت و نمایندگان حامی دولت تعداد بالای امضای مخالفان احیای وزارت بازرگانی را دیدند، مشخص شد که بدنه مجلس آمادگی پذیرش چنین امری را ندارد و شنیده‌ام که از هیأت رئیسه مجلس خواسته‌اند که طرح احیای وزارت بازرگانی از دستورکار خارج شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    7 0
    باسلام بابا این مسخره بازی یک دولت برای ادغام وزارتخانه تلاش میکنه یک دولت دیگه برای تفکیک آن اقدام.مگر نمایندگان بیکار هستن.یکی چاله حفر میکن یکی دیگه همون چاله رو پر میکنه.‌عجب بساطی شده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس