محسن رضایی: تلاش‌های مخلصانه در جبهه مقاومت،برگ‌ زرینی از تاریخ مشعشع زندگی سرلشکر سلیمانی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عمر تهدیدات ترامپ دی امسال به سر می‌آید گفت: رییس جمهوری آمریکا به دنبال خودنمایی است اما از دی ماه به بعد درگیر جریان‌های انتخاباتی می‌شود.

به گزارش مشرق، محسن رضایی شامگاه شنبه در گفت و گوی ویژه خبری خوزستان بیان کرد: جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست اما در مقابل تهدیدات هم کوتاه نمی‌آید؛ اگر هر کشوری کشتی ما را مورد هدف قرار دهد ما نیز کشتی آنها را هدف قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت تنگه هرمز برعهده ایران است ادامه داد: یک کشتی انگلیسی از کانال محل خروجی کشتی‌ها وارد تنگه هرمز شده بود و در برابر نیروهای دریانوردی ایران برای تغییر مسیر مقاومت کرد که با حکم دادگاه توقیف شد و کشتی دیگری از انگلیس مجدد از همین کانال به تنگه هرمز وارد شد اما با تذکر مأموران دریانوردی تغییر مسیر داد.

بیشتر بخوانید:

رضایی بیان کرد: مسئولان و مردم باید با اتحاد و وحدت در مسیر توسعه کشور به ویژه در محورهای اقتصادی و تولیدی گام بردارند؛ مسئولان دولت و مجلس باید چشم امید خود را از خارج کشور قطع کنند و نگاهشان به ملت ایران باشد.

رضایی در ادامه با اشاره به آسیب‌های استان خوزستان در دهه نخست انقلاب اسلامی گفت: سه ظرفیت نفت در مناطق شمالی خوزستان، بندر خرمشهر به عنوان بندر مهم تجاری و پالایشگاه آبادان عامل توسعه خوزستان در دهه‌های گذشته بودند، بنادر آبادان و خرمشهر که در طول جنگ تحمیلی آسیب فراوان دیدند و تولید نفت در مناطق شمالی استان هم کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در طول ۱۰ سال گذشته استان خوزستان با مشکلات زیست محیطی بسیاری روبه رو شد که در استان‌های دیگر شاهد نبودیم، ادامه داد: خوزستان در یک دهه گذشته با مشکل گرد و غبار، سیل، زلزله و مسایل زیرساختی روبه رو بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: استان خوزستان در طول عمر دولت‌های مختلف هیچ وزیر قدرتمندی در کابینه نداشته است و افراد مطرح خوزستان در کشور نیز در قوه اجرایی یا مقننه نبوده اند.

تشکیل شورای راهبردی خوزستان

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته شورای راهبردی خوزستان با حضور تعدادی از فرزندان این استان برای پیگیری مشکلات تشکیل شده است، افزود: اگرچه گاهی از خوزستان به عنوان استانی با شرایط آب و هوایی سخت یاد می‌شود اما شرایط اقلیمی این استان مشابه کشورهای حوزه خلیج فارس است و امکان توسعه در آن وجود دارد.

رضایی بیان کرد: هم اکنون مهم‌ترین مساله در استان خوزستان ایجاد رونق کسب و کار است؛ صنایع بسیاری در این استان فعال هستند اما دفتر مرکزی آنها در تهران است و به همین دلیل عوارض آنها نصیب خوزستان نمی‌شود، این درحالیست که صنایع باعث آلودگی خوزستان شده اند و باید این مشکلات زیست محیطی را تا حدودی جبران کنند.

وی افزود: تشکیل سه شهر کوچک صنعتی، کشاورزی و تجاری با جمعیت بین ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر در خوزستان یکی از برنامه‌ها برای توسعه این استان است که باعث رونق کسب و کار می‌شود این طرح در کشورهایی مانند هلند و برزیل با موفقیت اجرا شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به همین منظور دبیرخانه شورای راهبردی خوزستان با همکاری دانشگاه شهید چمران یک کار پژوهشی را آغاز کرده است؛ سرمایه و دانش اجرای این پروژه با کشور چین خواهد بود اما از پیمانکاران داخلی برای مسایل اجرایی استفاده می‌شود، در واقع این مدل جایگزینی برای نفت خواهد بود.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز باید در زمان حضور در تهران شرایط استان خوزستان را فراموش نکنند؛ استان خوزستان به دلیل داشتن ظرفیت‌های بسیار می‌تواند قطب سیاسی باشد.

رضایی در ادامه در خصوص شهرستان مسجدسلیمان گفت: این شهرستان در دهه‌های گذشته به دلیل وجود نفت رونق بسیاری داشت اما اکنون از رونق افتاده است، حتی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی پیشنهاد تعطیلی شهر و مهاجرت مردم داده شد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر نیز مجدد مساله جابجایی شهر مسجدسلیمان به دلیل قرار گرفتن زیر ذخایر گاز و احتمال آلودگی منطقه مطرح شد به همین دلیل در بسیاری از نقاط این شهر توسعه صورت نگرفت. شرکت نفت، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی موظف به ساخت پنج هزار واحد در ورودی این شهر شدند اما تاکنون ۵۰۰ واحد ساخته شده است و پیشرفت حدود ۱۳۵ واحد بیش از ۹۰ درصد است

رضایی افزود: در جریان زلزله اخیر مسجد سلیمان طبق گزارش‌های رسیده تاکنون ۹ هزار درخواست از سوی مردم ارسال شده که پنج هزار و ۶۸۵ مورد ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: ۹۸۱ واحد باید تخلیه و مجدد ساخته شوند و سه هزار و ۸۹۶ مورد نیاز به تعمیرات دارند، پیش بینی‌ها اینست که تعداد واحدهای نیازمند تخریب به یکهزار و ۵۰۰ واحد و منازل نیازمند تعمیر به ۶ هزار واحد برسد.

رضایی گفت: تکمیل خانه‌هایی که شرکت نفت، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی تقبل کرده اند راهی برای جبران خسارت‌های ناشی از زلزله است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    0 0
    انگلیسی‌ها دارند یاد میگیرند که به قوانین ما احترام بگذارند.
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 1
    بعد از پیروزی در انتخابات چی
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۱
    1 0
    موضوع الان، ترامپ بود یا طرفداری از یک استان خاص؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس