کد خبر 976810
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰
ظریف نمایه

وزیر امور خارجه کشورمان برای چندمین بار با نمایندگان کنگره آمریکا دیدار و مذاکره کرده است.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه کشورمان برای چندمین بار با نمایندگان کنگره آمریکا دیدار و مذاکره کرده است. این در حالی است که وی چندی پیش گفته بود: «توافق با آمریکا، به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد؛ حتی پیمان‌هایی که به تصویب کنگره رسیده‌اند».

بیشتر بخوانید:

ظریف: داشتن بمب اتمی را امنیت‌آور نمی‌دانیم

مذاکره مجدد با آمریکا خیانت است

در روزهای گذشته، گاردین در گزارشی به ادعای پایگاه پولیتیکو مبنی بر مأموریت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به «رند پال» سناتور ضد جنگ جمهوری‌خواه برای مذاکره با ظریف‌ اشاره کرده بود.


ظریف در پاسخ به این گزارش با تایید این دیدار گفته بود: من با اعضای کنگره، در جایگاه شخصی خودشان به‌عنوان اعضای منتقد جامعه آمریکا و نماینده مردم آمریکا دیدار می‌کنم.


این چندمین بار است که خبر دیدار و مذاکره وزیر امور خارجه با مقامات آمریکایی اعلام شده و ظریف نیز آن را تایید کرده است.


دیروز «فاینستاین» امروز «پال»


در خردادماه سال جاری، نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشته بود: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، طی سفر چند هفته قبل خود به آمریکا با دایان فاینستاین، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا به صرف شام دیدار کرده است.


این نشریه آمریکایی همچنین-۲۶ اردیبهشت- نوشته بود فاینستاین در حال قدم زدن در ساختمان کنگره گوشی همراهش را رو به دیگران گرفته است و در صفحه گوشی‌اش صفحه اطلاعات یکی از مخاطبان خاص او توجه رسانه‌ها را جلب کرده است: محمدجواد ظریف!


دفتر فاینستاین به نشریه پولیتیکو گفته بود که این نشست با مشورت وزارت خارجه برنامه‌ریزی شده است و دفتر [فاینستاین] پیش از این دیدار با وزارت خارجه در ارتباط بود تا به آنها خبر دهد که چنین دیداری قرار است اتفاق بیفتد.


قطعا دیدارهای ظریف با مقامات آمریکایی، به همین دو مورد ختم نمی‌شود. این دیدارهای تأمل‌برانگیز از چند جنبه قابل بررسی است.


کنگره و کاخ سفید،دو روی یک سکه


آقای ظریف در اظهارنظری قابل تأمل گفته است: من با اعضای کنگره، در جایگاه شخصی خودشان به‌عنوان اعضای منتقد جامعه آمریکا و نماینده مردم آمریکا دیدار می‌کنم.


وزیر امور خارجه، نمایندگان کنگره را اعضای منتقد جامعه آمریکا نامیده است. این در حالی است که کاخ سفید و کنگره دو روی یک سکه در اقدامات ضدایرانی آمریکا است.


به این موارد توجه کنید:


- تصویب «قانون موشک‌های بالستیک ایران و اجرای تحریم‌های بین‌المللی» در مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۲۳ رای موافق و ۲ رای مخالف. (آبان ۹۶)


- تصویب تحریم S۷۲۲ (مادر تحریم‌ها و یا همان سیاه چاله تحریم) در مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۱۹ رای موافق و ۳ رای مخالف (که هر ۳ نفر هم جمهوری‌خواه بودند). (مرداد ۹۶)


- تصویب تحریم S۷۲۲ (مادر تحریم‌ها و یا همان سیاه چاله تحریم) در سنای آمریکا با ۹۸ رای موافق و ۳ رای مخالف.


- تصویب طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران (قانون آیسا) در مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۱۹ رای موافق و یک رای مخالف.(آذر ۹۵)


- تصویب طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران(قانون آیسا) در سنای آمریکا با ۹۹ رای مثبت و بدون هیچ رای مخالف.


مقایسه تعداد موافقین و مخالفین طرح‌های ضد ایرانی در مجالس آمریکا نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها و همچنین کاخ سفید و کنگره، در هر مسئله‌ای اختلاف داشته باشند، در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران هیچ اختلاف‌نظری با هم ندارند.


شأن وزیر خارجه


آقای ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران است. شأن وزیر خارجه خیلی بالاتر از این است که با نمایندگان کنگره آمریکا پشت یک میز نشسته و مذاکره کند.


آقای ظریف پیش از این نیز چندین بار با جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا دیدار کرده بود. این قبیل اقدامات اصلا در شأن وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیست.


مذاکره سم است


مذاکره با آمریکا سم است؛ چرا که اساس مذاکره براساس معامله است اما آمریکا همواره در پی امتیازگیری یک‌طرفه با تمرکز بر مولفه‌های قدرت طرف مقابل است.


ظریف- بهمن ۹۷- گفته بود:«توافق با آمریکا، به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد؛ حتی پیمان‌هایی که به تصویب کنگره رسیده‌اند». وی همچنین- تیر ۹۷- در جلسه هیئت‌رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفته بود: «آمریکا از ابتدا با انقلاب، نظام و ملت ما دشمنی داشته، دارد و خواهد داشت و این ربطی به جمهوری‌خواه و دموکرات هم ندارد، بلکه روش‌های آنها متفاوت است».


اما با این‌ حال ظریف به دفعات با مقامات آمریکایی دیدار و مذاکره کرده است. آقای ظریف! مذاکره با آمریکا سم است، کنگره و کاخ سفید، دو روی یک سکه هستند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    3 2
    دوسال بیشتر نمونده ...
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    1 3
    آقای ظریف بزرگ شده امریکا است و به وطنش خیانت نمی کنه
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    5 2
    آقای ظریف مومن از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه حواست باشه
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 3
    یکی به آقای ظریف اطلاع بده همونطوری که اعضای کنگره منتخب مردم آمریکا هستن ریس جمهورشون هم منتخب همون مردم هست اینا فرقش چیه که اون میدونه ما نمیدونیم! نکنه با دلواپساشون مذاکره کرده.
  • ممل IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 1
    من هم با مذاکره مخالفم. ولی در حرف زدن هم ایرادی نمی بینم.
  • IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    4 2
    ظریف کاری جز مذاکره و دادن امتیاز از جیب ملت بلد نیست تا هست اوضاع از این بهتر نخواهد شد بلکه با دادن هر امتیاز خسارتی به ملت و کشور هم تحمیل می شود
  • IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    5 1
    با کارهای خلاف عقل،می خواهد خود را دیپلمات کارکشته جابزند،وزیری که در همه جا باعث شرممان است.
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    0 5
    آقای ظریف نشان داده است بدون اجازه مقامات ارشد نظام کاری نمیکند گذشته از آن بحث در مورد این رئیس جمهور آمریکا بود ونه مجلس آمریکا
  • ازگارد IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 2
    یک بار هم به عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که با انتخاب رهبری به عضویت این شورا در آمده (احمدی‌نژاد) تذکر میدادید که مذاکره با آمریکا سم است، مرگ خوبه برای همسایه
  • ناشناس IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 3
    فکرنکنم وزیرامورخارجه کشوری بدون اطلاع وسرخودبره ومذاکره کنه حتما لهش گفتن بره
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    0 3
    چرا كله پوكتان نمي خواهد قبول كند كه اين مذاكرات بدون هماهنگي و دستور از بالا نيست
  • وحید IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 0
    وظیفه وزیر امور خارجه دیپلماسی است و این به معنای گفتگو و مذاکره . ما قلدر یا زورگو نیستیم و با منطق صحبت میکنیم رهبر فرمودند در مورد برجام با این دولت امریکا مذاکره نمیکنیم ولی منظور ایشان این نیست که در تبیین این بیان و چرا مذاکره نمیکنیم باید سکوت کرد بلکه باید برای امریکا و دیگران روشن کنیم دلیل ما چیست حتی در مورد قدرت موشکی باید مذاکره کرد ولی این به معنی پا پس کشیدن از ارزشها نیست و در مذاکره به آنهاگفت ما به این دلایل باید قدرت موشکی داشته باشیم و مرتجعین به دلیل سو استفاده از قدرت نظامی نباید انبارهای تسلیحاتی و حتی از نوع متعارف و غیر متعارف داشته باشند و این منطق ماست که غرب از آن هراس دارد
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    4 0
    آبروی از دست رفته در کلاه گشاد برجام با توبه بدست می آید نه دریوزگی بیشتر بر در خانه نوکران کدخدا
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    0 2
    آقای ظریف ! تو بخاطر مردم ایران برو و مذاکره کن . کاسبان تحریم و مشرق منفور خداوند و مردم هستند در دنیا و اخرت
  • SG ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 2
    آن کس که مذاکره شعارش/ استخر فرح در انتظارش! انشاءاللّه و به زودی!
    • مهدی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      0 1
      متاسفم برای تو عقب افتاده
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
      0 1
      محمود رو میگی؟!
  • مهدی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    1 3
    من بشدت طرفدار رفتار حرفه ای ظریف هستم. گفتگو با هر مقامی که ایشون تشخیص بدند از نظر من و فکر میکنم رهبری مورد تاییده. قبول کنیم ظریف یکی از ظرفیت های باقابلیت نظامه و حمایتش کنیم بی تعارف موثرترین چهره دیپلماتیک بعد از انقلاب
  • US ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    2 0
    امریکا خودش دنبال مذاکره نیست....خیلی حرفای ظریف رو جدی نگیرید...اگر دنبال مذاکره بود با گذاشتن 12 شرط بیشتر شبیه تسلیم کردنه تا مذاکره.
  • سید رضا IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    1 0
    باز هم مذاکره مشکوک ممل آمریکایی !!
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    1 0
    آنقدر درمی زند تا در را بازکنند البته ممکن است زمانی در براشون باز بشه که دوره شان تمام شده و دوران خصوصی شان باشد
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    1 0
    این دستور از بالا تا کجا باشد چون رهبر معظم انقلاب مذاکره با امریکایی ها را ممنوع اعلام کرده
  • سعيد IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
    0 0
    اقاي ظريف يک وطن پرست مومن و سياستمداري با تجربه هست , بشدت از ايشان حمايت مي کنيم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس