کد خبر 976550
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

امروزه پیدا کردن یک تعمیرگاه بی ام و کاری مشکل به نظر می رسد زیرا تعمیرات خودروهای بی ام و نیاز به تخصص و مهارت ویژه دارد. اما براستی چگونه برند BMW ممتاز شد؟ پرسشی که در ادامه به جواب آن خواهیم رسید.

صنایع موتوری باواریا که ما آن را با نام کارخانه ی تولید خودروی بی ام و می شناسیم یک شرکت خودروساز آلمانی است که از بهترین تولیدکنندگان خودروهای لوکس و موتورسیکلت در دنیا به شمار می آید. این شرکت مالک کارخانه های رولز-رویس موتور کارز و مینی بوده و در سال 1917 با نام بایریش موتورن ورکه شناخته می شده است و سفارشات زیادی که از ارتش آلمان برای موتور هواپیمای BMW IIIa دریافت می کرد را تولید کرده و همین امر موجب رشد و توسعه سریع آن شد موضوعی که البته زیاد دوام نیاورد و با شکست آلمان ها در جنگ و امضای قطعنامه ورسای پایان یافت.

با کم رنگ شدن محدودیت های قطعنامه ورسای، کارخانه BMW کم کم تولیدات خود را از سر گرفت تا زمان وقوع جنگ جهانی دوم که قسمت های اعظمی از این کارخانه نابود و یا مستعمره شوروی شد. بعد از این قضایا شرکت بی ام و به تولیدات پاتیل و ماهیتابه روی آورد تا در سال 1947 که اجازه یافت تولید موتورسیکلت را از سر بگیرد. اما این سخت ترین دوران بی ام و نبود. درسال 1959 زیان دهی این شرکت روزانه شد و زیر بار قرض های فراوان رفت بطوریکه ریاست هیات ناظر بر مدیریت شرکت (هاینس فیت) پیشنهاد ادغام BMW با دایملر – بنز را مطرح کرد. هر چند این پیشنهاد رد و برای جلوگیری از این ادغام بخش عمده ای از سهام کارخانه ی بی ام و توسط سهامداران بزرگ خریداری شد. قریب به 10 سال بعد بی ام دبلیو تقریبا از تمامی این مشکلات گذر کرد و در بین همین سال ها (1978 – 1967) اولین تولیدات سری 3، 5 و 7 در این ابرکارخانه خودروسازی شکل گرفت و این خودروساز یک شعبه از کارخانه خود را در آمریکا گشود. هر چند افراد خیلی کمی این سازنده ی آلمانی خودروهای اسپرت و موتورسیکلت را می شناختند. اما حالا و در مدت چهل سال گذشته شرکت Bayerische Motoren Werke توانست خود را به مهمترین برند لوکس خودرو بدل کند.

جذابیت و تنوع محصولات بی ام و

مدیران بی ام و بارها با صراحت اعلام کرده اند که وسواس زیادی در راضی نگه داشتن مشتری دارند بطوریکه تعداد مدل های BMW از 4 عدد در سال 1975 به 100 عدد تاکنون رسیده است. این همه تنوع برای این است که مدل های جدید دچار حس کسالت و تکراری بودن نشوند. نتیجه ای که حتی رقیبان بی ام و نیز مانند کادیلاک جنرال موتورز و لینکلن فورد موتورز به آن رسیده اند و سعی دارند این فقدان تنوع را کاهش دهند. گاهی این تنوع محصولات بی ام و موجب سردرگمی مشتریان می شود بطوریکه شرکت برای حل این موضوع با الهام از Apple store برای توضیح انواع تولیدات خود اقدام به آموزش و معرفی افرادی به نمایندگی ها و واحدهای فروش کرده است.

در ادامه شاید جالب باشد بدانید آئودی شاخه ای از شرکت VW است و برای تضمین قیمت ها ملزم به استفاده از قطعات فولکس واگن می باشد. مرسدس بنز نیز دچار این مسئله است زیرا زیر مجموعه ی شرکت دایملر AG است و برای تضمین قیمت نهایی مجبور به استفاده از قطعات ارزان قیمت میتسوبیوشی کرایسلر، جیپ می باشد که در نهایت پیشرفت شرکت را مختل می کند. اما در مورد بی ام دابلیو این قانون صدق نمی کند و با در نظر گرفتن همه ی این موارد که درباره استقلال BMW از شرکت ها و هولدینگ های دنیای بیزنس و بحث های قبل از آن گفته شد در می یابیم که چگونه این کارخانه ی خودروسازی توانسته است در دنیا مطرح و قدرتمند شود.

امروزه بی ام و با محصولاتی نظیر بی ام و 730i ، بی ام و 528i ، 530i  ، بی ام و x3 ، x4 ، بی ام و 320 و ... در بازار خودرو ما حضور دارد.

اگر شما صاحب و یا خریدار یکی از مدل های BMW هستید می توانید از بخش باما خودروی مورد نظر خودتان را کارشناسی کنید.

**محتوای تبلیغاتی**

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس