آیت‌الله محمد امامی کاشانی

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسئله رهبری یک مسئله اصلی و اساسی در دین اسلام است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله امامی کاشانی در نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: افراد جامعه باید در حق یکدیگر ایثار کنند و خدمت نمایند بخصوص در شرایط موجود که دشمن از نظر اقتصادی و سیاسی به مردم فشار می آورد. همه مکلف به کمک به یکدیگر هستیم.

وی تصریح کرد: مسئولان تکلیف دارند که میز اداره خود را به امام زمان عرضه کنند، اتاق کارشان را به امام زمان عرضه کنند، کالا، وقت و زمان خود را به آن حضرت عرضه کنند و ببینند آیا امام عصر راضی هستند این میز و صندلی باشد اما در راه کمک به خلق خدا به کار نرود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آیا امام زمان راضی است که فردی مسئول باشد اما نسبت به مسئولیت خود سستی و سهل انگاری کند و به مشکلات مردم توجه نکرده و به دنبال راهکارهای حل مشکلات مردم نباشد.

امامی کاشانی با اشاره به نقض تعهدات اروپا در برجام گفت: اروپا به هیچ‌یک از تعهدات خود در قبال برجام عمل نکرده است. آمریکا هم که با عهد شکنی موجب خجالت و ذلت ملت آمریکا شد. هیچ زمانی آمریکا تا این حد ذلیل و شکست خورده نبوده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران در پی عدم اجرای برجام از سوی اروپا و آمریکا اعلام کرد که تعهدات ایران در برجام کاهش می یابد و در این راستا ۶۰ روز به اروپا و آمریکا مهلت دادیم.

وی ادامه داد: تعهدات ایران در برجام بر پایه تعهدات اروپا و آمریکا بود، این سقف باید روی دیوار و ستونی بنا شود که تعهدات آمریکا و اروپا است. آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکردند و جمهوری اسلامی حرکتی قانون انجام داد که دنیا آن را قبول دارد.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به توقیف نفتکش جمهوری اسلامی ایران توسط دولت انگلیس در جبل الطارق گفت: توقیف نفتکش ایرانی بر خلاف تمامی قوانین بین المللی بوده است. جمهوری اسلامی باید به سازمان ملل متحد شکایت کند و صاحبان کشتی می‌توانند به دادگستری اروپا شکایت کنند.

وی ادامه داد: قیام آیت الله کاشانی علیه انگلستان در راستای ملی شدن نفت بود اما این حرکت را خاموش کردند تا به عصر امام خمینی (ره) رسید و نهضت ملت ایران آغاز شد و به نتیجه رسید. انقلاب اسلامی راهی درست و حق بود و در برابر ظلم و فساد ایستاد، امروز هم مقام معظم رهبری راه امام خمینی را با قوت هرچه بیشتر ادامه می دهند.

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن از هر طرف ما را احاطه کرده است، قرآن کریم در این شرایط به ملت ایران و ملت ها آرامش می‌دهد و می‌فرماید فالصبر انّ العاقبه للمتقین.

وی ادامه داد: عالم شیعه شیخ زکزاکی در زندان در وضعیت سخت و بدی به سر می برد. در نماز جمعه برای عافیت ایشان دعا می‌کنیم. خدایا ایشان را لباس عافیت عطا فرما و دشمنان اسلام، عدالت، پاکی و فضیلت را در هر کجا نابود کن.

امامی کاشانی ادامه داد: در ملاقاتی که ائمه جمعه با رهبر انقلاب داشتند ایشان و بر لزوم توجه به جوانان و نوجوانان تاکید کردند. توجه کردن به جوانان که آینده کشور به دست آنان است بسیار اهمیت دارد. باید تقوا در میان جوانان احیا شود. اوضاع و احوال خیابان‌ها، کوچه‌ها و دانشگاه ها باید اصلاح شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دختران و پسران باید ببینند اسلام چه می‌گوید. قرآن به پسران جوان می‌فرماید: «چشمان خود را پایین بیاندازید و به زنان فرماید شما هم خود را حفظ کنید.»

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب تاکید دارند که دشمن همه چیز ما را هدف قرار داده است می خواهد فساد و بی بند و باری را در کشور رایج کند. اگر جوانان ما به سمت بی‌بندوباری بروند، دشمن بر ما مسلط می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس