کد خبر 976204
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
داورزنی نمایه

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان گفت: قانون ماده ۸۸ با قانون اساسی مغایرت دارد و ورزش کشور را رو به نابودی می‌برد.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی ظهر امروز در مجمع سالیانه فدراسیون‌ ناشنوایان که در هتل آرمان برگزار شد، با بیان اینکه براساس قانون، فدراسیون‌ها از پرداخت مالیات عملکرد معاف هستند، اما مالیات دستمزد باید پرداخت شود، گفت: از سال گذشته وزارت ورزش و جوانان تلاش داشته تا تمام هیات‌های ورزشی استان‌های کشور که حدود یک هزار و 400 است با دریافت شناسه قابلیت رصد شدن و شفاف شدن گردش مالی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

داورزنی: دبیر به تنهایی موفق نمی‌شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: اگر مشکلات  فدراسیون‌ ناشنوایان حل نشده عذرخواهی می‌کنم، به‌نظرم مسؤولان در واقع ناشنوا هستند که هنوز در بحث سالن دچار مشکل هستید، من به شدت با ماده ۸۸ مخالف هستم، این قانون ورزش کشور را گران می‌کند و ارئه ورزش را دچار مشکل و روبه نابودی می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌هایی که به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان بزرگ  فعالیت داشتم، در کوی طلاب مشهد بازدیدی داشتم، تعداد زیادی کودک در خاک ها بازی می‌کردند. با فرماندار مشهد قول دادیم استخری بسازیم که این امر محقق شد. زمان افتتاح خانواده‌ها از خوشحال گریه می‌کردند طبیعی است هر آنچه در توانمان است بگذاریم، اما این قانون با قانون اساسی در تعارض است.

داورزنی افزود: برای فرزندان کشور باید هزینه کنیم و به بهانه کسب درآمد از مردم مجموعه‌ها را بگیریم، چند برابر باید هزینه کنیم تا امکانات اجاره داده شده را به حالت اول بازگردانیم. تعداد زیادی از اماکنی که در اختیار دولت است به قیمت کارشناسی به هیات‌ها اجاره دهیم، اما با شرایط برابر مخالف هستیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: هیات‌ها رقیب دولت که نیستند عین دولت هستند. کاسبی که در مزایده شرکت می‌کند مسئولیتی در قبال اعزام و ورزش قهرمانی ندارد.

وی گفت: هیات‌ها بازوان اجرایی حاکمیت هستند و اصلا درست نیست مجبورشان کنیم با مبلغی اماکن ورزشی را اجاره بگیرند و مجبور باشند سالن را به اجاره دهند. تلاش داریم حدود۴۰۰ اماکن که را بررسی کردیم با قیمت کارشناسی شده به هیات‌ها واگذار شود.

داورزنی عنوان کرد: متاسفانه در قانونی که مصوب شده در دولت موضوع استخدام ناشنوایان در نظر گرفته نشده، از قانون استخدام تنها قهرمان المپیک یا فرزندان جانبازان معرفی کردیم به دستگاه‌ها که ۹۰درصد آنها هم نپذیرفتند. 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان ادامه داد؛ نرخ ارز در حال کاهش پیدا کردن است، با وجود اینکه دست دولت بسته بوده، اما تلاش می‌کنیم هر آنچه در توان داریم بگذاریم تا عدالت نسبی برقرار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های من ماده ۸۸است. یک سالن تخصصی در کل خراسان رضوی وجود دارد آن را در مزایده پیوست کنیم. به نمایندگان مجلس گفتم این یک ضایعه است. ابزار دست هیات‌ها را بگیریم تا از خدمات بخش خصوصی استفاده کنیم، بیشتر مدیران ما بخاطر این موضوع در سازمان بازرسی پرونده دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس