یمن1 (2).jpg

نیروهای یمنی در ادامه عملیات در محورهای مختلف استان الجوف موفق شدند ضربات سنگینی را به نیروهای ائتلاف وارد کنند.

به گزارش مشرق، از استان الجوف در شمال یمن خبر می رسد، درگیری ها میان رزمندگان یمنی و نیروهای مزدور تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در بخش های «خب و الشعف، المصلوب و المتون» همچنان در جریان است.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای ارتش و انصارالله یمن در ۳ عملیات جداگانه، حملات گسترده و غافلگیرانه ای را علیه نیروهای ائتلاف در غرب و جنوب غرب استان الجوف انجام دادند.

این منبع میدانی افزود: رزمندگان یمنی مواضع مزدوران ائتلاف را در مناطق «الوجف و اسطر» در بخش «خب و الشعف» و در منطقه «الحلو» در بخش های «المصلوب و المتون» هدف قرار دادند و شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

اعلام الحربی

وی از وارد شدن خسارت های سنگین به تجهیزات نظامی نیروهای ائتلاف در این ۳ عملیات خبر داد و گفت: سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه عقب نشینی کردند و متواری شدند.

به گزارش مشرق، همزمان با عملیات نیروهای یمنی، نیروهای ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی حملات گسترده ای را از دو محور علیه مواضع رزمندگان یمنی در منطقه «اسطر» در بخش «خب و الشعف» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی با وجود حملات سنگین هوایی در منطقه ماندند و عقب نشینی نکردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند نیروهای ائتلاف را عقب برانند و حمله آنان را به طور کامل خنثی کنند.

به گفته منابع میدانی، تعدادی از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری ها و دفع حملات به هلاکت رسیدند و شماری دیگر نیز زخمی شدند و خسارت زیادی در این محور به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

منطقه راهبردی «اسطر» در بخش «خب و الشعف» دروازه غربی منطقه «المهاشمه» محسوب می شود؛ رزمندگان یمنی درصدد هستند در محور شرقی منطقه «اسطر» پیشروی کنند تا نیروهای ائتلاف را در منطقه «المهاشمه» در معرض خطر جدی قرار دهند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی اگر در منطقه «اسطر» پیشروی کنند، نیروهای ائتلاف از محور شمالی در کوه «سرحان» محاصره می شوند و بخش های دیگری از جاده «البقع - الحزم» از اشغال خارج می شود.

اعلام الحربی

پیروزی های میدانی نیروهای یمنی در استان الجوف، اختلاف میان نیروهای ائتلاف غربی - عربی -صهیونیستی را تشدید کرده تا جایی که «فیصل العفیف» از افسران اطلاعاتی و امنیتی ارشد تیپ ۱۵۶ در جبهه «الیتمه» از نیروهای مزدور جدا شد و به نیروهای یمنی در استان صنعاء پناه آورد.

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورسعودی است.

الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    0 0
    نصرن من الله فتح الغریب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس