کد خبر 975916
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

اگر در بین اسامی کمپانی‌های خودروسازی چینی دنبال نام خوبی بگردیم حتما به هاوال برخورد خواهیم کرد. هاوال محصولات خودش را در کمپانی گریت وال تولید می‌کند که جزء معدود کمپانی‌های چینی حاضر در کشورهای اروپایی است. مدل هاوال اچ 6 رتبه سوم سومین خودروی پرفروش در چین قرار دارد. در استرالیا هم این خودرو به فروش خوبی رسیده است. با این حال هاوال بخت بلندی در ایران نداشته است.

هاوال اچ9 که در سال‌های مختلف از سوی واردکننده‌های متفاوتی به ایران رسید. هاوال اچ دو هم شرایط عالی در کشورمان نداشته است. اول اینکه از پاییز سال گذشته به دلیل عدم تامین قطعه و مشکل در انتقال ارز میران تولید آن کاهش یافته دوم اینکه  سال گذشته از خریداران خواسته شد تا خودروی خود را با یک بسترن عوض کنند.

ارزان‌ترین خودروی شرکت گریت وال است. این شرکت با وجود جزییات ارزانی که به کار گرفته، آپشن‌های رفاهی آن را بالا برده است. با خرید هاوال H2 سانروف اتوماتیک، سه حالت رانندگی استاندارد، اکونومیک و اسنو (برفی) و ال-سی-دی هشت اینچی داریم. این خودرو از آن دسته محصولات به روزی است که بدون نیاز به کلید روشن می‌شود. هاوال اچ دو خودرویی با جلوپنجره بزرگ و زیباست که خروجی اگزوز فیک به همراه بال حرفه‌ای‌اش چهره آن را زیباتر کرده است. همچنین چراغ‌های خودرو ساده هستند و نورافکن دایره‌ای شکل آنها را از سادگی درآورده‌اند.

با اینکه بازار خرید خودروی صفر از این کمپانی آنقدرها سرحال نیست اما در طول سال‌های گذشته تعداد زیادی از این خودرو فروخته شده و بازار دست دوم را پر از این دستگاه خودروی چینی کرده است. برای مثال در سال 1395 بیش از 260 هزار دستگاه از این خودرو تولید شد. برخی از آنها مستقیم از چین وارد کشور شده و برخی را ایران تولید کرده است. یک تفاوت مهم این دو خودروی داخلی و وارداتی را می‌توان از رنگ خودرو تشخیص داد. چراکه خودروهای وارداتی سقف و بدنه با رنگی متضاد دارند. همچنین چرم داخل در خودرو در خودروی داخلی ساخت بهمن موتور مشکی است ولی در خودروهای وارداتی دیگر خبری از بدنه رنگی نیست.

از ویژگی‌های ایمنی که در هاوال H2 باید به آن اشاره کنیم دکمه کنترل پایداری و سیستم کنترل سرعت در سراشیبی است. سیستم ترمز کمکی در سربالایی هم به ما کمک می‌کند که در سربالایی‌ها ترمزگیری بهتری داشته باشیم و خودرویمان عقب عقب نرود. آپشن دیگری هم به ما کمک می‌کند که در پارک دوبل فاصله‌مان را با جدول اندازه بگیریم.

هاوال  H2 سیستم هندلینگ خشکی دارد و این خصوصیتی نابخشودنی برای یک محصول وارداتی است. موتور 1.5 لیتری توربو آن می‌تواند 140 اسب بخار تولید کند که در هر 100 کیلومتر 9 لیتر می‌سوزاند؛ رقمی که نسبتا در مقایسه با موتورهای مشابه کمی زیاد است. احتمالا وزن زیاد خودرو باعث شده تا در مقایسه با رقیبا مصرف بالایی داشته باشند. علی رغم این ویژگی منفی گیربکس نرمی دارد که همه نیرو را به دیفرانسیل جلو منتقل می‌کند. داشتن توربو باعث می‌شود که شتاب استاندارد این خودرو در 100 کیلومتر نزدیک به 12 ثانیه باشد. عددی که در مقایسه با رقبا باز هم زیاد است. کمپانی هاوال کهه به طور تخصصی بر روی شاسی بلند کار می‌کند نشان داده که کار خودش را در این زمینه به خوبی انجام می‌دهد. در سایت دیوار تنوعی از محصولات دست دوم هاوال و همچنین حواله‌های خرید این خودرو قابل دسترسی است.

 

منبع : ویرلن

**محتوای تبلیغاتی**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس