نجفی

وکیل خانواده میترا استاد، اظهارات و دفاعیات نجفی در مراحل بازپرسی را ناجوانمردانه خواند.

به گزارش مشرق، دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد؛ همسر دوم محمدعلی نجفی، از حدود ساعت 10 صبح امروز با حضور وکلای اولیای دم، محمدعلی نجفی، وکلای متهم و مهیار صفری؛ فرزند مقتول در دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی آغاز شده است.

پیش از آغاز رسمی جلسه، قاضی کشکولی با بیان اینکه جلسه دادگاه با مجوز ریاست قوه قضائیه به صورت علنی برگزار می‌شود، از رسانه‌ها خواست در انتشار مطالب خلاف عفت عمومی از جلسه دادگاه خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

عزل علیزاده از وکالت محمدعلی نجفی

سپس قاضی کشکولی از وکلای اولیای دم خواست تا در صورت ارائه مطلب، در جایگاه حاضر شوند که حاجیلویی یکی از وکلای اولیای دم با حضور در جایگاه، گفت: در جلسه نخست، مواردی در این پرونده به عنوان حواشی روی داد که شما (قاضی کشکولی) دستور دادید حواشی ذکر نشود، اما بعد از جلسه مطالبی با عنوان مهدورالدم، تیتر روزنامه‌ها شد که به آبروی خانواده و اولیای دم خدشه وارد کرد.

وی افزود: من و همکارم با مطالعه پرونده، دفاعیات ناجوانمردانه متهم را ملاحظه کردیم و در اینجا به ذکر مطالبی می‌پردازم.

حاجیلویی ادامه داد: متهم (محمدعلی نجفی) گفته بود که مقتوله وارد زندگی او شده و از اشتباه با وی پشیمان است، البته ما می‌دانیم آقای نجفی در دفترمهرشهر کرج چه هزینه‌ای را برای ثبت ازدواج، انجام داده است.

وی افزود:‌آقای نجفی می‌گفت اشتباه کرده که مقتول را طلاق نداده، چرا این سخن را می‌گوید در صورتی که حق طلاق با مرد است، حاجیلویی خطاب به محمدعلی نجفی، گفت: شما نوک مداد را نشکستید یک زن مسلمان را به قتل رساندید، اینجا صحنه سیاست که با هر اشتباه عذرخواهی کرده و کنار بکشید، شما مرتکب قتل عمدی شدید و باید پاسخگو باشد، شما گفتید ایشان (مقتول) پرستو بوده و با نهادهای امنیتی کار می‌کرده است.

در این حین قاضی محمدی کشکولی با تذکر به وکیل، از وی خواست برخلاف نزاکت صحبت نکند و گفت: قواعد دادگاه باید رعایت شود.

سپس حاجیلویی به ادامه سخنانش پرداخت و افزود: شما (آقای نجفی) 40 سال در سیاست بودید، اولیای دم می‌دانستند که میترا استاد چه مسائلی را می‌خواهد به خبرنگار بگوید اما ما نمی‌توانیم این حرفها را بزنیم، می‌دانیم که این حرفها را وکیل آقای نجفی به او آموزش داده است.

وکیل اولیای دم خطاب به محمدعلی نجفی گفت: شما یکبار گفتید خانم استاد مهدورالدم است و بعد حرفتان را پس گرفتید، این دفاع قابل جمع نیست که یکبار بگویید مهدورالدم بوده و یکبار بگویید قصد کشتن را ندارم، یک باربرای همیشه اعتراف کنید که مرتکب قبل عمدی شدید و تقاضای بخشش کنید.

در این حین قاضی کشکولی مجددا به وکیل اولیای دم تذکر داد در چارچوب دلایل اتهام به ایراد سخنانش بپردازد که حاجیلویی افزود: باید حرف اولیای دم را بزنم، آنها حالشان بد است، گلایه‌مند هستند که چرا یکبار به مهیار سر نزدند، مهیار مادر خود را عریان در حمام دیده، چگونه باید به زندگی خود ادامه دهد، آقای نجفی لکسوز خود را فروختند، پول را در حساب ریختند اما پول از حساب خالی شد تا پولی به اولیای‌دم مقتول نرسد، اجازه می‌دادند حداقل پولی به آنها برسد تا با استفاده از روانشناس آلام آنها التیام پیدا کند.

پس از پایان صحبت‌های حاجیلویی، قاضی کشکولی اعلام کرد که آقای نجفی روز گذشته آقای علیزاده طباطبایی؛ یکی از وکلای خود را عزل کرده است و به همین دلیل آقای علیزاده در جلسه دادگاه حضور ندارند.

قاضی کشکولی از رسانه‌ها خواست عکسی از مهیار صفری؛ فرزند مقتول گرفته و پخش نشود و متذکر شد این تقاضای آقای صفری است که عکسی از او گرفته نشود؛ این کار برخلاف اخلاق و شأن خبری است و قانون نیز این اجازه را نمی‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    6 115
    نجفی قاتل اعدام باید گردد
  • ناشناس IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    3 60
    ازین افساد طلبها ی چندش اور حالم بهم میخوره .
  • رهگذر CA ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
    53 1
    خانواده مقتول فقط و فقط دنبال پول نجفی بدبخت بودن، چرا باید ماشین نجفی فروخته بشه پولش صرف روانشناس،برای پسر مقتول بشه مگه پدر نداره ؟ یه مادر بیفکر و یه پدر بی مسوولیت نتیجه ش ضربه خوردن اون بچه هست البته اونم بعد از چند صباحی میشه یکی مثل مادرش
    • سام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      0 21
      خجالت بکش .چقدر تو کثیف هستی که آدمهایی رو که یک بار ندیدی اینجوری قضاوت می کنی وچقدر از تو پست ترن اونایی که حرف تورو تایید میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس