کنعانی مقدم

یک فعال سیاسی با اشاره به اقدام تعدادی از نمایندگان مجلس برای جمع‌آوری امضا جهت لغو مجازات محمدرضا خاتمی، گفت: همه جریان‌های سیاسی باید برای حفظ انسجام جمهوری اسلامی تابع قانون باشیم.

به گزارش مشرق؛  حسین کنعانی‌مقدم با اشاره به اقدام تعدادی از نمایندگان مجلس برای جمع‌آوری امضا با هدف فشار به قوه قضائیه جهت لغو مجازات محمدرضا خاتمی، گفت: همه جریان‌های سیاسی برای حفظ انسجام جمهوری اسلامی باید تابع قانون باشیم و به حکمی که قوه قضاییه می‌دهد، احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: اصل اصولی همه ما باید تبعیت از قانون باشد.  اصولگرا، معتدل، مستقل و یا هرجریان سیاسی دیگری باید به احکام صادره توسط مراجع قانونی حتی اگر به ضررشان باشد، احترام بگذارند و تابع قانون باشند؛ اگر غیر از این باشد، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

این فعالی سیاسی بیان کرد: نمایندگان مجلس باید بیش از سایر اقشار، قانون را رعایت کنند و به آرای محاکم قضایی احترام بگذارند؛ چرا که آنها خود در مقام قانونگذاری هستند و قوانین قضایی حاکم بر محاکم قضایی، از سوی آنها تصویب شده است.
 
کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: اینکه یک نماینده مجلس یا یکی از روسای قوا بخواهد قانون را قبول نکند، مصداق همان صحبتی است که امام راحل فرمودند که «غلط می‌کنند که قانون را قبول ندارند». اگر دوستان نقدی به قوای دیگر دارند باید آن را در چارچوب قانون پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: دهن‌کجی به قانون و آرای محاکم قضایی نقض سوگندی است که نمایندگان مجلس ادا کرده‌اند و کسی که سوگند خود در مجلس را فراموش کند از نمایندگی خارج می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    1 0
    این ها قانون خودشان در مجلس را هم اجرا نمی کنند این که جای خود دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس