کد خبر 975642
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
فیفا

قوانینی آیین نامه انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال-فیفا به گونه ای است که می توان گفت این آیین نامه به جنگ باشگاه های بدهکار فوتبال ایران می آید.

به گزارش مشرق، با تصویب شورای فیفا، در جلسه ای که در پاریس برگزار شد، در کد انضباطی فیفا تغییرات مهمی اعمال و  این تغییرات از 15 جولای 2019 (24 تیر 1398) اجرایی شده است. در این آیین نامه تغییراتی هم به وجود آمده که می تواند نوعی اعلان جنگ فیفا به باشگاه های فوتبال ایران باشد که پرونده های بدهکاری های زیادی در فیفا دارند.

بیشتر بخوانید:

پروپیچ کنار ساحل به 430 هزار دلار رسید!

حکم دادگاه برای توقیف لوگوی پرسپولیس

بدهی مساوی با محرومیت

" در صورتی که باشگاهی محکومیت های مالی پرداخت نشده داشته باشد، تا زمان پرداخت تمامی بدهی، پنجره نقل و انقالاتی باشگاه بسته می ماند. " این یکی از بندهایی است که می تواند زنگ خطر را برای باشگاه های بدهکار ایرانی به صدا در بیاورد. همین الان پرونده های مالی مهمی از تیم های باشگاهی پرطرفدار ایرانی در فیفا وجود دارد و می تواند با این آیین نامه جدید حسابی دردسرساز شود.

درماده 15 آیین نامه انضباطی فیفا آمده:

- این قانون درباره هر فرد یا نهادی است که نتواند پول یک نفر دیگر از جمله مربی، بازیکن یا باشگاه یا پولی که باید به فیفا بپردازد و یا حکمی که توسط دادگاه عالی ورزش اعلام شده است، را بدهد.

- معمولا مدت زمانی که برای این موضوع در نظر گرفته می شود یک ماه است و باید در این مدت زمانی که موضوع مالی باشد براساس حکمی که فیفا یا دادگاه عالی ورزش داده اند انجام شود.

-اگر برای باشگاه یا شخص محرومیتی از حضور در هر فعالیت فوتبالی از جمله حضور در بازار نقل و انتقالات در نظر گرفته شود آن محکومیت درصورتی برداشته می شود که همه موارد تخلف جبران شود.

با توجه به قوانین تازه ای که در آیین نامه انضباطی فیفا آمده باشگاه های ایرانی باید ضمن حل پرونده های مفتوح مالی و غیرمالی که هر سال برتعداد آن ها اضافه شده ، از کشیده شدن پایشان به چنین پرونده های اجتناب کنند. در حال حاضر استقلال و پرسپولیس دو پرونده خیلی مهم در فیفا دارند. استقلال باید 450 هزاردلار به پرو پئیچ مهاجم کروات سابقش بدهد و پرسپولیس نیز با شکایت برانکوایوانکوویچ به طور رسمی یک پرونده جدی دیگر در فیفا خواهد داشت.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یونس IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    1 0
    خب مقصر خود باشگاه ها هستن.مگه کسی مجبورشون کرده بازیکن خارجی بی کیفیت بیارن و بعدش بازیش ندن و اخر سر طرف بره فیفا شکایت کنه
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    2 0
    فیفا سگ کی هست - این فیفا هم شیوه جدید چپاول استعمار است - فوتبال نباشد هیچ اتفاقی نمی افتد -یک روز سوفور های شهر نیایند کثافت همه شهررا برمی دارد - سالهای سال این فوتبال نباشند هیچ اتفاقی نمی افتد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس