کد خبر 975369
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳
وزیر خارجه بحرین

وزیر خارجه بحرین در واکنش به افشای همکاری این کشور با گروه تروریستی القاعده از سوی شبکه الجزیره، خواستار مقابله با اقدامات قطر شد.

به گزارش مشرق، «خالد بن حمد بن عیسی آل‌خلیفه» وزیر خارجه بحرین در واکنش به انتشار گزارش شبکه الجزیره در خصوص همکاری دولت بحرین با گروه تروریستی القاعده، این گزارش را «دروغ آشکار» دانست. در خبر منتشر شده اشاره‌ای به اینکه وی در کجا و از چه طریق موضع خود را اعلام کرده، نشده است.

بیشتر بخوانید:

سرمستی وزیر خارجه بحرین از تحریم‌های واشنگتن ضد حزب‌الله لبنان

به نوشته خبرگزاری رسمی بحرین، او برنامه «ما خُفی أعظم» که از سوی شبکه الجزیره پخش شده را توطئه‌ای علیه امنیت و ثبات منطقه خواند و قطر را یک کشور «قانون شکن» توصیف کرد.

وزیر خارجه بحرین افزود: «جای هیچ شکی نیست که این کشور شدیدترین خطر را برای شورای همکاری دارد و تلاش دارد فتنه‌انگیزی کرده و وحدت میان مردمانش را از بین ببرد و کشورهای شورای همکاری باید با اینگونه اقدامات خصمانه برخورد کنند و مقابل اقدامات غیرمسئولانه قطر بایستند.»

شبکه الجزیره یکشنبه شب، از یک طرح مخفیانه درباره همکاری سازمان اطلاعات بحرین در سال ۲۰۰۳ با سازمان تروریستی القاعده خبر داد که هدفش ترور رهبران معارض در این کشور و همچنین عملیات تروریستی در ایران بوده است.

بحران میان قطر و چهار کشور عربستان، بحرین، امارات و مصر از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ۱۳۹۶) آغاز شده و از آن تاریخ به بعد کشورهای یاد شده، دوحه را در محاصره قرار داده‌ و روابط خود را با آن قطع کرده‌اند.

وزیر خارجه بحرین پیش از این در ۱۲ اردیبهشت گذشته در خصوص چشم انداز حل بحران با قطر گفته بود که توپ در زمین قطر است و ادعا کرد که کشورهای محور سعودی گام‌های خود را پیش از این برای تنش‌زداریی برداشته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس