کد خبر 975342
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
والیبال

فدراسیون جهانی با اعمال بد سلیقگی درخشش بازیکنان در مرحله مقدماتی را نادیده در انتخاب ترین ها نادیده گرفت.

به گزارش مشرق، فدراسیون جهانی والیبال بامداد روز دوشنبه پرونده یکی از گران ترین و البته پر درآمدترین تورنمنت های خود را با برگزاری دیدارهای فینال و رده بندی در شیکاگو در شرایطی بست که اعمال کج سلیقگی در انتخاب ترین ها و یا تیم رویایی مسابقات، باز هم انتقاد بسیاری به همراه داشت.

بیشتر بخوانید:

استارت شاگردان کولاکوویچ برای المپیک

شروع و برگزاری فشرده این مسابقات از ابتدا با ناراحتی برخی از کشورها همراه بود و این موضوع باعث شد تا بعضی از تیم ها با تمام توان در آستانه مسابقات انتخابی المپیک در این تورنمنت حاضر نشوند و اتفاقات روز پایانی و نادیده گرفته شدن درخشش تلاش بازیکنان در مرحله مقدماتی باعث دلخوری بسیاری از جمله ستاره های تیم ملی ایران شود که سهم پر رنگی در جدول ترین ها دارند.

با ارزش ترین بازیکن با تنها 4 مسابقه؛ غفور را نخواستند

مت اندرسون یکی از گران ترین والیبالیست های دنیا در شرایطی عنوان با ارزش ترین بازیکن را کسب کرد که خبری از حضور او در مرحله مقدماتی نبود و این عنوان در شرایطی به او رسید که امیر غفور ستاره تیم ملی والیبال ایران که هم پست این بازیکن است در نهایت با کسب 249 امتیاز توانست عنوان امتیاز آورترین بازیکن مسابقات را کسب کند و عملکرد درخشانی در مرحله مقدماتی داشت و اگر مصدومیت به سراغ او نمی رفت، شاید مجموع امتیازات کسب شده از سوی او بالاتر از 300 می رفت.

مطمئنا انتخاب مت اندرسون برای فدراسیون جهانی انتخاب جذابتری نسبت به امیر غفور است و نادیده گرفته شدن مرحله مقدماتی اما می تواند در آینده نزدیک اتفاقات بدی را برای این فدراسیون رقم بزند.

بهترین مدافعان وسط؛ فصل خوب موسوی فراموش شد

محمد موسوی درخشش دوباره خود را در لیگ ملت ها آغاز کرد و حتی در آخرین دیدار برابر برزیل نیز مهره درخشان تیم ملی بود. موسوی در پایان مرحله گروهی در رده دوم بهترین مدافعین حاضر بود و در پایان مرحله نهایی نیز این عنوان را کسب کرد اما مکس هولت از آمریکا و ایوان یاکوولف از روسیه در تیم منتخب قرار گرفتند.

ایوان یاکوولف در رده بندی نهایی بهترین مدافعین در رده سوم و یک رتبه پایین تر از موسوی قرار گرفت و مکس هوولت نیز رتبه ای بهتر از هشتم کسب نکرده بود اما این دو نفر جلوتر از موسوی و ویگراس کانادایی در تیم رویایی قرار گرفتند.

5 هفته صدرنشینی معروف تقدیم به کریستیانسن

بهترین پاسور مسابقات نیز از سوی فدراسیون جهانی در شرایطی معرفی شد که میکا کریستیانسن در رده دوازدهم قرار داشت اما سعید معروف کاپیتان تیم ایران با حضور درخشان خود در این مسابقات همواره در رده اول بهترین پاسورها قرار گرفته بود.

صدرنشینی معروف با اختلاف قابل قبولی از نزدیک ترین رقیبان خود شکل گرفت اما عدم حضور ایران در جمع 4 تیم باعث شد تا درخشش او نیز دیده نشود و مسئولان فدراسیون جهانی در اقدامی که بیشتر در تایید عمل تیم های بزرگ برای شرکت نکردن با تمام قوا در این مسابقات بود، کریستیانسن را به عنوان بهترین پاسور معرفی کردند. موضوعی که شاید سال آینده تاثیر خود را بر روی کیفیت مرحله مقدماتی نمایش دهد.

فهرست تیم رویایی مسابقات لیگ ملت های والیبال که انحصار آن در اختیار روسیه قهرمان و آمریکای نایب قهرمان است، در ادامه می آید:

بهترین دریافت‌کنندگان: اگور کلیوکا و دیمیتری وولکوف (روسیه) و بارتوژ بدنوش (لهستان)

بهترین مدافعان وسط: مکس هولت (آمریکا) و ایوان یاکوولف (روسیه)

بهترین لیبرو: اریک شوجی (آمریکا)

بهترین پاسور: میکا کریستنسن (آمریکا)

بهترین قطر پاسور و باارزش‌ترین بازیکن: مت اندرسون (آمریکا).

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس