کد خبر 975326
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
شکارچیان خارجی

هرچند مشاهده این فیلم احساسات هر ایرانی را جریحه‌دار می‌کند اما به‌منظور آگاه‌سازی مخاطبان از پشت‌پرده شکارفروشی‌های سازمان حفاظت محیط زیست، فیلم مذکور را منتشر می‌کنیم.

به گزارش مشرق، در حالی که سازمان حفاظت محیط زیست طی یک سال گذشته با وجود تمام انتقادات، صدور مجوزهای شکار را اقدامی ارزآور و در راستای حفاظت از حیات وحش کشور معرفی کرده حالا نوبت به شکارچیان خارجی رسیده تا پس از به گلوله بستن حیات وحش کشورمان در برابر دوربین، شکار در ایران را منتی بر سر مردم ایران قلمداد کنند.

بیشتر بخوانید:

گرازکُشی اتباع خارجی در همدان آغاز شد +عکس

آصیف ایلیاسو، شکارچی اهل جمهوری آذربایجان و دست‌اندرکار یکی از شرکت‌های بین‌المللی برگزارکننده تورهای شکار که طی سال‌های گذشته بارها با همکاری شرکت گردشگری یاسمین پارسه در ایران، شکارچیان خارجی را به زیستگاه‌های شاخص ایران آورده و کنارشان، گونه‌هایی چون کل، قوچ و آهو را شکار کرده، اخیراً فیلمی را از آخرین تجربه شکارش در استان یزد در فضای مجازی منتشر کرده است.

در این فیلم، ایلیاسو پس از کشتار یک قوچ و یک کل در حالی که لاشه قوچ را در برابر دوربین نگه داشته می‌گوید: در ایران افرادی هستند که از وضعیت مربوط به شکار برای کسب محبوبیت استفاده می‌کنند اما کسانی که آگاه و اهل تفکر هستند می‌دانند که ما به‌صورت قانونی و با مجوز شکار می‌کنیم؛ پس عاقل باشید و قدر آنچه را که برای مردم ایران انجام می‌دهیم، بدانید!

در ادامه این فیلم، معصوم قادرپناه، راهنمای تورهای شکار که توسط شرکت گردشگری "یاسمین پارسه" انجام می‌شود با تأیید اظهارات ایلیاسو می‌گوید: فراموش نکنید که ما فقط به طبیعت کمک می‌کنیم و حس وطن‌پرستی و دانش و آگاهی ما از اشخاصی که در این باره به‌راحتی اظهارنظر می‌کنند کمتر نیست.

هرچند مشاهده این فیلم احساسات هر ایرانی را جریحه‌دار می‌کند اما  ضمن پوزش از هموطنان، بر اساس رسالت رسانه‌ای خود و به‌منظور آگاه‌سازی مخاطبان از پشت‌پرده شکارفروشی‌های سازمان حفاظت محیط زیست، فیلم مذکور را در ادامه منتشر می‌کنیم:

گفتنی است؛ پس از آنکه سازمان حفاظت محیط زیست در آغاز سال 93 بر اساس نظر کارشناسان و درخواست فعالان محیط زیست، تصمیم گرفت صدور مجوز شکار چارپایان را دست‌کم به‌مدت 5 سال متوقف کند با روی کار آمدن عیسی کلانتری و تغییر رویکرد معاونت محیط زیست طبیعی این سازمان، بهار سال گذشته، پای اولین گروه شکارچیان خارجی به زیستگاه‌های کشور باز شد، اتفاقی که با توجه به رخ‌دادن در فصل زادآوری حیات وحش، موجی از اعتراضات را از سوی کارشناسان، فعالان محیط زیست و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌همراه آورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • NL ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    137 8
    بی شرف ها هم اون مسئولی که مجوز داده هم اون تورگردان هم اون طبعه اذربایجان
    • دیدگا IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      12 0
      سازمان غارت محیط زیست !!
  • عمران IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    7 64
    وقتی تابع نظام جمهوری اسلامی هستی .اینها هم اگر مجوز دارن باید پذیرفت ولی نباید زیاد رسانه ای کرد احتمال سو استفاده هم وجود دارد .بادرود
    • دیدگا IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      11 0
      کی مجوز داده و بر چه اساسی؟ افراد سودجو برای جیب خودشون و خیانت و وطن فروشی مجوز دادن و خارجی ها رو آوردن که اینجا تفریح و شکار کنن! حالا تو فازت چیه معلوم نیست؟!
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    52 7
    کثفتکاری و خیانت نبود که تو این چند سال اخیر اصلاح طلبهای آشغال ندیده باشیم
  • پرهام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    41 3
    اینا همون‌تخم ترکه اون یارک نمازی هستند که تو پوشش گروهای وحفاظت از محیط زیست هم جاسوسی محل پایگاه موشکی میکردند و با فروختن شکار دلار به جیب میزدند و حدلا اینا چارپان چند سال پیش دولت همین برجایون چندین گونه گربه سانان رو شکار کرده بودند،با بودن عشایر ها مناطق امن تر بود،عشایر رو بیرون کردن،اراضی ملی رو یک شرکت خصوصی به چه حقی حصار کشیده طبیعت خدارو ؟؟؟؟؟
  • حسن IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    49 7
    تو نجاست خور از سرزمین لجنت اومده اینجا قوچ ما رو با مجوز مسئولین بی غیرت می زنی و تو بی شرف طبیعت دوست همراهیش می کنی؟ مرگ بر این دوستداران طبیعت.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    32 3
    ناموس مفاهیم متنوعی را زیر چتر معنای خودش جا می ده. حیات وحش ما ایرانی ها هم ناموس ما است. شکار برای تفریح، یکی از ننگین ترین اعمال در جهان است. بعدش مُد شده آقایون می گن ما حیوانات پیر رو شکار می کنیم که بازهم باید به این آقایون گفت شما غلط می کنید. در نهایت هم اگر واقعاً قرار است این عمل ننگین آزاد باشد در کشور، بهتر است همان شکارچیان ایرانی فقط مجوز بگیرند. می دونی چرا؟ چون وقتی یک شکارچی ایرانی این کار قبیح رو انجام می ده، اون خنده های مستانه اش رو وقتی می شنویم، فوق فوقش کلی در دل مون بهش فحش می دیم. اما هر چی هست بازهم ایرانی است. اما وقتی یه خارجی در حین شکار یک حیوان ناب در فضای حیات وحش ایران خنده های مستانه سر می ده، در اونجا اون خارجی داره به تک تک ما ایرانی ها می خنده و این تحملش خیلی سخت تر از مشاهده صحنه های دردناک شکار توسط شکارچیان ایرانی است. اگر مسئولین محترم، به دلار حاصل از این شکارها نیاز دارند، یه فراخوان بدهند به عموم مردم بگن مردم ما کفگیرمون به ته دیگ خورده، بیایین هر کدوم تون نفری یه پول ناچیز به ما کمک کنید، ما هم قول می دیم در عوض شکارچی خارجی رو به کشور راه ندیم اسمش رو هم بگذارند کمک های نقدی مردمی به محیط زیست کشور.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    23 2
    وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا طَائِرٍ يَطِيرُ بِجَنَاحَيْهِ إِلَّا أُمَمٌ أَمْثَالُكُمْ مَا فَرَّطْنَا فِي الْكِتَابِ مِنْ شَيْءٍ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِمْ يُحْشَرُونَ ﴿۳۸﴾
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    50 4
    لعنت خدا به عیسی کلانتری .
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    49 3
    اینا مریضهای روانی اند که باید جای شکار به درک واصل شن. حیوان بی آزار به این قشنگی ونازی.
  • رهگذر IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    46 2
    از افتخارات جدید دولت تدبیر و امید.حالا نوبت حیات وحشه.تازه این فیلمشو گذاشته خدا میدونه چقدر میرنن و میبرن و ما غافل و درگیر برکات برجامیم.....
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    8 0
    اصلا شکار تفریحی حرامه
  • CA ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    6 0
    خوب مگه از عیسی کلانتری غیر از این انتظار دارید ، عیسی هم جزو همان باندهای مافیایی اول انقلابه که از ایران و مردم ایران تا پایان عمرشان طلبکارند.
  • ناشناس IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    6 0
    کدوم بیشعوری اینارو راه داده همونو باید باید تکه تکه کرد ایرانو ب تاراج بردن
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    4 0
    چقدر این شرکت به مسئولین محیط زیست رشوه داده است، که در خاک ما گونه های کمیاب را شکار می کند، ایرانی باید زیر خودرو حفاظت محیط زیست همین دو سه ماه پیش له شود اما شکارچی خارجی به شرافت ایرانی توهین کند و هیچ کارش نداشته باشند. رشوش حتما خوب بوده است.
  • حسین IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    5 0
    ننگ بر دولت بی تدبیر ناامید درست کن . ننگ بر دلالهای طبیعت خدا همتونو شکار کند. خدا در کمینتان است. گیرم بیان خودم همشونو شکار می کنم چون نظامی ام.
  • خر پدر سگ IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    2 3
    احمق ها ما آب آشامیدنی برای این حیوانات نداریم در هر سال تعداد آنها دو برابر می شود غذا بماند
  • reza IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    3 1
    جالبه که اینا از یه سری کشورای گدا و گشنه که دولت هاشون با نوکری نون می خورن میان اینجا و منت سر مردم مملکت ما میذارن
  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    تف برشرف وغیرت کسیکہ بہ اجنبی اجازہ دادہ بیادشکارکنہ اینجا ۔اون بیغیرتیکہ اجازہ شکاردادہ بہ خارجی ھای بیناموس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس