جزئیات عملیات در شمال شرق و غرب استان دیاله؛ پاکسازی «حلوان و المطیبیجه» در دستور کار نیرو‌های ارتش و بسیج مردمی عراق

نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیاتی مشترم با نیروهای ارتش این کشور در استان دیاله موفق به پاکسازی نقاط آلوده از وجود عناصر مخفی داعش شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای بسیج مردمی و گروه پنجم ارتش عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در منطقه «حلوان» در بخش «خانقین» در شمال شرق استان دیاله علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای بسیج مردمی در این عملیات نقش پشتیبانی را برعهده داشتند و نیروهای ارتش نیز پاکسازی نقاط آلوده از وجود عناصر مخفی داعش را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید:



به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای عراقی در منطقه «حلوان» با جست‎وجوی نقطه به نقطه برای شناسایی مقرها و عناصر تروریستی داعش ادامه دارد؛ این منطقه از محور شمالی به اقلیم کردستان عراق متصل می‌شود.

از غرب استان دیاله خبر می‌رسد، هسته‌های خاموش عناصر تروریستی داعش در منطقه «المطیبیجه» در حال قدرت گرفتن هستند و از طریق محور «حمرین» وارد استان دیاله شده‎اند و در حومه منطقه العظیم مستقر شده‎اند.

به گزارش گروه میزان، نفوذ عناصر مخفی داعش در منطقه «المطیبیجه» در غرب استان دیاله، امنیت برخی مناطق مهم از جمله قره تبه، جلولاء و خانقین» را در معرض خطر جدی قرار خواهد داد.

منطقه مطیبیجه در سال‌های گذشته از جمعیت خالی شده و همین مسئله باعث شده در سال‌های گذشته به محلی مناسب برای رشد و نفوذ هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش تبدیل شود و امنیت مناطق مرزی مشترک استان‌های دیاله و صلاح الدین را به خطر بیندازد.

در حال حاضر، مناطق شمال شرق، شمال و شمال غرب استان دیاله از جمله «الجلولاء، السعدیه، بعقوبه، المقدادیه و...» آلوده به تروریست‌های داعش و عملیات نیروهای عراقی در این محورها ادامه دارد.
 
منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس