کد خبر 975048
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
روحانی

رئیس‌جمهور در نشست خبری سفر به خراسان شمالی گفت: در تخصیص اعتبارات در حدی که در توان دولت هست تأمین می‌کنیم و در این سفر نیز ۸۱۱ میلیارد تومان اختصاص دادیم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امشب در نشست خبری در خراسان شمالی با اشاره به حضور مردم در مراسم دیدار عمومی در شیروان اظهار کر: مردم در عمل ایستادگی خود را نشان داده‌اند و دشمنان فکر نکنند با ترفندهایی مانند تحریم موفق می‌شوند.

وی افزود: در این سفر مجموعاً ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح امضاشده است که امیدواریم اجرا شود.

بیشتر بخوانید:

استراتژی صبر راهبردی ایران از ۱۸ اردیبهشت به «اقدام متقابل» تغییر کرد

فیلم/ روحانی: روز قیامت از ما گرفتارتر هیچ‌کس نیست

رئیس‌جمهور در خصوص برنامه‌های دولت درزمینهٔ افزایش صنایع پایین‌دستی در خراسان شمالی گفت: در جاجرم شمش الومینا شروع به کارکرده است که این صنعت در پایین‌دست امکان درامد و اشتغال زیادی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به درآمد پنج هزارمیلیاردی صنعت آلومینا در فرآیندهای پایین‌دستی تأکید کرد: این مسئله در فولاد و پتروشیمی نیز دایر است و اگر چنین اتفاقی رقم بخورد مجبور نمی‌شویم خام فروشی کنیم.

روحانی خراسان شمالی را دارای ظرفیت‌های زیادی دانست و خاطرنشان کرد: به استانداری تأکید کرده‌ام که برنامه‌ها برای رشد صنایع پایین‌دستی تدوین شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص برنامه‌های دولت درزمینهٔ گردشگری در کشور و استان بیان کرد: گردشگری اهمیت زیادی دارد زیرا اشتغال را به‌سرعت به وجود می‌آورد اما گردشگری امروز وابسته به فضای مجازی است و بسیاری از رفت‌وآمدهای مردم از این فضا نشأت می‌گیرد.

رئیس‌جمهور از فعالیت دولت برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در کشور خبر داد و تصریح کرد: به وزارت نیرو دستور دادم تمام دریاچه‌هایی که امکان دارد را در اختیار مردم قرار دهند تا در این زمینه استفاده کنند.

وی خراسان شمالی را در مسیر رفت‌وآمد گردشگران دانست و افزود: باید گردشگران در این استان متوقف شوند که ایجاد محل اقامت یکی از فعالیت‌های مهم است.

روحانی با اذعان به ضعف در معرفی فضاهای گردشگری کشور بیان کرد: در توریسم سلامت نیز قدم‌های خوبی برداشته‌شده است که خراسان شمالی نیز می‌تواند از داخل و خارج کشور این جذب را داشته باشد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری با موضوع ظرفیت مرزی استان گفت: با دولت ترکمنستان روابط دوستانه داریم البته برخی مواقع مشکلاتی وجود دارد. درزمینهٔ مرزی مسائلی داشتیم که اکنون به توافقاتی رسیدیم و اختلافات حل‌شده است.

رئیس دولت ادامه داد: خراسان شمالی باید ازنظر استانی با استان هم‌جوار مرزی نیز روابطی ایجاد کند است.

وی افزایش ارتباط استانداری با کشور ترکمنستان را لازمه راه‌اندازی بازارچه مرزی دانست.

روحانی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار  در خصوص نگاه دولت به خراسان شمالی گفت: اعتبارات تخصیص داده‌شده به این استان در دولت یازدهم نسبت به دولت قبل دوم و ۹ دهم برابر شده است و همچنین در سفر قبلی نیز اعتبار مناسبی به استان تخصیص داده‌شده که بیش از قول داده‌شده نیز پرداخت شد.

وی افزود: در تخصیص اعتبارات در حدی که در توان دولت هست تأمین می‌کنیم و در این سفر نیز ۸۱۱ میلیارد تومان اختصاص دادیم.

رئیس دولت با اشاره به اهمیت استان خراسان شمالی از نظر مرزی بودن گفت: طرح‌های افتتاح‌شده در این سفر نشان از این دارد که اقدامات دولت برای این استان به‌صورت مناسب انجام‌شده و کارهای بزرگی صورت گرفته.

وی در پایان محرومیت خراسان شمالی را نادرست عنوان کرد و افزود: خراسان شمالی استعداد و ظرفیت بیشتری دارد اما آمار رشد اقتصادی و بیکاری این استان نسبت به کشور بهتر است.

روحانی در پایان آغاز پروژه راه‌آهن بجنورد مشهد کرگان را نیازمند سرمایه‌گذار دانست و بیان داشت: اکنون اولویت ما این است که راه‌آهن وارد استان شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس