کد خبر 974859
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
حسینعلی حاجی‌دلیگانی

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: رئیس سازمان بودجه در تشریح برنامه این سازمان برای اصلاح ساختار بودجه عنوان کرد که موضوع یارانه بخش انرژی باید اصلاح شود.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس ‌شورای ‌اسلامی، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: نشست غیرعلنی امروز مجلس طبق برنامه قبلی به منظور بحث و بررسی پیرامون اصلاح ساختار بودجه که مورد تاکید رهبر ‌معظم‌ انقلاب‌ بود برگزار شد.

وی افزود: در این نشست محمدباقر نوبخت رئیس سازمان بودجه گزارشی را از برنامه‌های دولت در این باره ارائه و عنوان کرد که در اصلاح ساختار بودجه باید موضوع یارانه پنهانی که به بخش انرژی اختصاص داده می‌شود اصلاح شود.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس ‌شورای ‌اسلامی اظهار داشت‌: نوبخت همچنین در صحبت‌های خود به موضوع بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر اشاره کرد و گفت که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد و روش توزیع این بسته‌ها اصلاح شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان‌ کرد:‌ نقدهای زیادی به برنامه دولت در خصوص اصلاح ساختار بودجه وارد است و آن هم این است که به عنوان مثال موضوع نقدینگی و حل این معضل اصلا در گزارش دولت لحاظ نشده و به آن پرداخته نشده است.

وی افزود: با وجود تاکیدات رهبر ‌معظم‌ انقلاب‌ بر اصلاح ساختار بودجه در آذرماه سال گذشته، این برنامه بسیار دیر از سوی دولت به مجلس ارائه شد و این‌گونه به نظر می‌رسد که عمدی در کار است که این موضوع در پایان ماه چهارم سال از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود تا فرصتی برای ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه به مجلس وجود نداشته باشد و دولت هم بگوید که این موضوع در جلسه شورای اقتصادی سران سه قوه به تصویب رسیده و عملا این‌گونه وانمود کند که ما کار را انجام داده‌ایم و در این رابطه باید بگویم که مجلس در این میان ذبح شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس ‌شورای ‌اسلامی اظهار داشت‌: از سوی دیگر گزارش آقای نوبخت در رابطه با اصلاح ساختار بودجه مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهاست که در سال 98 و 99 لحاظ نخواهد شد و در این برنامه‌ها تنها آمده است که فلان کار باید بشود و فلان چیز باید بررسی و فلان مشکل باید حل شود و عملا برنامه‌ای برای بودجه 98 و 99 دراین باره ارائه نشده است و این در حالی است که اوج مشکلات و فشارهای اقتصادی ما در همین دو سال است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان‌ کرد:‌ در این جلسه همچنین رئیس مرکز پژوهش‌ها و رئیس کمیسیون‌ اقتصادی مجلس در صحبت‌های خود تنها به تایید برنامه‌های دولت پرداختند، اما آقای عادل آذر رئیس دیوان محاسبات نقدهایی را متوجه دولت کرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس ‌شورای ‌اسلامی گفت: عادل آذر عنوان کرد که دولت برای حل مشکلات اقتصادی سراغ راحت‌ترین کار می‌رود که آن هم برداشت از صندوق توسعه ملی، برداشت از صندوق ذخیره ارزی و فروش اوراق است که این کار اقدام صحیحی نیست و باید مشکل اساسی حل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    0 0
    یک مقدار کمتر اختلاس کنید بودجه اصلاح نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس