کد خبر 974785
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
جزییات خرید بیمه سربازی در سال ۹۸/دو شرط لازم برای خرید بیمه سربازی چیست؟

رییس گروه فنی و احتساب سوابق سازمان تامین اجتماعی گفت: خرید بیمه خدمت سربازی با داشتن دو شرط برای همه افراد مجاز است.

به گزارش مشرق، مهدی شکوری، رییس گروه فنی و احتساب سوابق سازمان تامین اجتماعی درباره جزییات خرید بیمه خدمت سربازی اظهار داشت: به موجب قانون کلیه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی مجاز هستند برای خرید سابقه بیمه سربازی درخواست بدهند.

شکوری با بیان اینکه برای خرید سابقه بیمه سربازی، دو شرط وجود دارد، ادامه داد: شرط اول این است که فرد متقاضی در زمان ثبت درخواست خرید بیمه سربازی باید بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی باشد اعم از اینکه بیمه او اختیاری باشد یا اجباری.

بیشتر بخوانید:

وی در توضیح شرط دوم خرید سابقه بیمه سربازی افزود: فرد متقاضی باید به مدت حداقل دو سال حق بیمه پرداخت کرده باشد.

رییس گروه فنی و احتساب سوابق سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه داشتن این دو شرط الزامی است، تصریح کرد: اگر این دو شرط وجود داشته باشد فرد می‌تواند تقاضای خرید بیمه سربازی خود را ثبت کند.

وی ادامه داد: اگر سوابق بیمه‌ای فرد متقاضی جمع شده باشد و کارت پایان خدمت وی نیز مشکل نداشته باشد، با اولین مراجعه حضوری می‌تواند کار خود را به طور کامل انجام دهد.

شکوری افزود: در اولین مراجعه فرد و در صورت کامل بودن مدارک مبلغ خرید سابقه بیمه فرد محسابه و به فرد اعلام می‌شود.

وی درخصوص نحوه محاسبه مبلغ خرید سابقه بیمه سربازی اظهار داشت: میانگین دو سال آخر بیمه پردازی فرد برای محاسبه مبلغ پرداختی در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب که دو سال آخر بیمه‌پردازی فرد جمع و تقسیم بر ۲۴ می‌شود. مبلغ به دست آمده در طول مدت خدمت سربازی فرد ضرب می‌شود که حاصل آن میزان پرداختی فرد را معین می‌کند.

رییس گروه فنی و احتساب سوابق سازمان تامین اجتماعی گفت: طبق آیین نامه نرخ بیمه‌پردازی سی درصد است که با تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، ۷ درصد توسط فرد متقاضی پرداخت می‌شود و ۲۳ درصد آن بر عهده دولت است.

شکوری درباره نحوه پرداخت مبلغ تعیین شده نیز بیان داشت: افراد هم به صورت یکجا و هم به صورت اقساط می‌توانند مبلغ تعیین شده را پرداخت کنند. حداکثر اقساط پرداختی نیز ۱۲ ماه خواهد بود.

رییس گروه فنی و احتساب سوابق سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه این قانون برای حضور دواطلبانه در جبهه نیز هست، خاطرنشان کرد: اگر فرد متقاضی جانباز باشد و جانبازی وی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید شده باشد، سهم ۷ درصدی فرد نیز برعهده سازمان‌های مسئول خواهد بود و سابقه بیمه فرد جانباز به صورت رایگان ثبت خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    4 0
    سازمان تامین اجتماعی بصورت خودسر سابقه یک ونیم برابری شغل سیمبانی را از سال ۹۵ حذف کرده ..اولا سازکان نامیم اجتماعی قانونگذار نیست ..ثانیا چه شغلی سخت زیان اورتر و پر تلفات تر از سیمبانی شبکه های برق؟ ؟ این مملکت صاحاب نداره اگه سیمبان بدبخت با درد کمر و برقگرفتگی و اشعه کارش سخت و زیان اور نیست این قشر مظللوم ؟!؟!؟ پس چه کاری سخت و زیان اوره؟؟؟؟ خبرنگاری. یا اتشنشانهایی که هرماه بزور یکبار به ماموریتی اعزام میشن؟؟؟ر
    • سمیه IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      0 2
      سلام حتما اگر استناد قانونی در این مورد وجود دارد و تامین اجتماعی حذف کرده به نزدیک ترین شعبه دیوان عدالت اداری مراجعه کنید حتما به شما رای خواهند داد
  • امیر IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    4 4
    باسلام نگارنده محترم شرط دوم برای خرید بیمه سربازی را اشتباه مطرح کرده اید. ظاهرا خرید بیمه مدت سربازی ربطی به بیمه بودن دو ساله قبل از سربازی ندارد. لطفا اصلاح فرمایید دوستان گمراه نشوند....
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
      3 2
      احتمالا اشتباه شده آخه کدوم جوان قبل از اینکه سربازی رفته باشه بیمه داشته که بخواد بیمه سربازیش رو هم بخره آددم شاخ در میآره
    • ناشناس IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
      0 1
      کدام شخصی اگر پدر یا بستگانی در رده مدیریت و آشنایی نداشته باشدمیتواند سابقه بیمه آنهم بمدت 2 سال قبل از خدمت سربازی داشته باشد ، با کدام شرایط کاری و جاری حاکم بر جامعه این موارد مطرح می شود ؟؟؟ با این قانون و شرط اشتباه چه دلیل و انگیزه ای دیگری برای رفتن به سربازی باقی گذاشته می شود ؟ چرا کسی واکنش به این شرط و الزام اشتباه نشان نمیدهد ؟ چرا مسئولین هر لحظه و در هر جهت اهداف خودشان تمام مسائل را نادیده میگیرند ؟ چه کسی پاسخگو این موارد است ؟!
  • دوستی IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام جهت جابجایی سنوات بیمه ازسازمان نیروهای مسلح به سازمان تامین اجتماعی ناشی از نقل انتقال ومابه التفاوت می بایستی مبلغ کلانی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرداین هزینه هنگفت ازتوان قشرآسیب پذیر جامعه خارج است از مسئولان مجلس ودولت و سازمان تامین اجتماعی عاجزانه درخواست معافیت یاقانون جایگزینی برای پرداخت آن راداریم این مشکل هزاران نفر مشابه بنده می باشد .این قشرآسیب یک دفعه حق بیمه خود پرداخت کرده اند این بهانه مبلغ مابه التفاوت چیست؟ بفکرمردم وقشر آسیب پذیر جامعه باشید
  • سرباز وظیفه IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    0 0
    درود ///فقط دیگه فروش سربازی را لغو کنید ها اینکار باعث تخریب شدید روحیه سربازان در حین خدمت میشود ././././ متوجهین که

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس