رحمانی فضلی

وزیر کشور گفت:آمار باسوادان روستاها بیشتر از مناطق شهری است.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی بعدازظهر شنبه در نشست با منتخبان شهرستان شیروان اظهار کرد: بسیاری از روستاییان برای افزایش سطح تحصیلات و دسترسی به منابع مطالعاتی و امکانات تلاش دارند، بنابراین باید شرایط لازم برای رشد آنان فراهم شود.

رحمانی فضلی افزود: ضرورت دارد امکانات لازم برای روستاییان به لحاظ دسترسی به فناوری روز و همچنین افزایش تولید، اشتغال و بهره وری فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

وزیر کشور: تورم رو به کاهش است

وزیر کشور: صادرات نفت ایران قطع نشده است‌

وی با تاکید بر اینکه نگاه تبعیضی و حقارت آمیز نسبت به روستاییان باید از بین برود، تصریح کرد: تمام افراد در هر شرایطی که زندگی می‌کنند انسان و در جامعه تأثیر گذار هستند.

وزیر کشور ادامه داد: به منظور رفاه حال و افزایش سطح کیفیت زندگی روستاییان بسیاری از خدمات زیرساختی شهری در روستاها تعبیه شده است.

رحمانی فضلی گفت: در حال حاضر سطح تولید و درآمد تمام نقاط کشور متناسب است و این مهم بر افزایش سطح علم، دانش و عقلانیت آنان تأثیر گذار است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بیان کرد: ۱۶۰ هزار نفر در سطح کشور عضو شوراهای شهر و روستا و یا دهیار هستند و این نشان دهند این است که نظام جمهوری اسلامی برای رشد و توسعه در بین مردم اختیاراتی را تعیین کرده است.

وزیر کشور تاکید کرد: شوراها در حیطه کاری خود می‌توانند نگاه تمایزی و برتری جویی داشته باشند اما باید به طور یکسان به روستاها و شهرها توجه داشت.

رحمانی فضلی تصریح کرد: اگرچه روستاها از بعضی امکانات موجود در شهرها عقب هستند اما اگر از دید موحدانه به جامعه روستایی و شهری نگاه شود قطعاً ایمان و اعتقادات روستاییان قوی‌تر است.

وی با بیان اینکه چشم تنگی و حسادت نظام سلطه در فرهنگ ما نفوذ کرده است، گفت: متأسفانه این امر سبب شده تا نتوانیم اداره امور اقتصادی را به مردم واگذار کنیم در حالی که هر جا امور به مردم سپرده شده موفقیت حاصل شده است.

وزیر کشور در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها از هزینه بالایی برخوردار است، دولت وظیفه دارد نسبت به تأمین آن اقدام کند چرا که بخش خصوصی نمی‌تواند انجام دهد، اما در بخش تولید باید مردم تلاش داشته باشند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: شوراها با روابطی که بین مردم دارند می‌توانند در ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری، تقویت تولید و جذب سرمایه گذار کمک کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس