سرلشکر باقری نمایه

دفاع مقدس مربوط به آحاد مردم ایران اسلامی است، بنابراین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیز مربوط به همه مردم است، باید این مرکز فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و اختلافات قومیتی و مذهبی باشد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن دیدار با سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان از نزدیک در جریان روند عملیات عمرانی این مرکز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

پاسخ نیروهای مسلح به هرگونه تهدیدی سخت و کوبنده خواهد بود

سرلشکر باقری در این دیدار گفت: دفاع مقدس یک عامل تاریخ‌ساز برای ملت ایران بود و این حماسه بزرگ نقش بی‌بدیلی دارد، هر چند حضور در کوران دفاع مقدس باعث شده بود تا به‌خوبی این حادثه درک نشود اما با تأکیدات مقام معظم رهبری و همچنین گذشت زمان، بیشتر به اهمیت این حادثه پی‌برده شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: اگر چه حوادث جنگ‌های ایران و روس در یکی، دو قرن گذشته یک حقارتی را برای مردم ایران به‌وجود آورد، اما دفاع مقدس یک افتخار را برای دو، سه قرن ملت ایران خلق کرد، این افتخار به برکت لطف الهی، خون شهدا، فرماندهی امام خمینی(ره) و حضور مردم رقم خورد.

وی ادامه داد: ۳۱ سال از پایان دفاع مقدس می‌گذرد، کارهایی که در راستای زنده نگهداشتن و ترویج فرهنگ این دوران صورت گرفته ارزشمند است.    

سرلشکر باقری با بیان اینکه دفاع مقدس در سازندگی ملت کشورمان تأثیر بسزایی داشت، تصریح کرد: برخورداری یک ملت از هویت ملی و اجتماعی باعث می‌شود تا در کوران حوادثی که برای آن‌ها رقم می‌خورد، مجموعه‌ای پیوسته و فولادینی باشند که بتواند در مقابل ناملایمات بایستند و از فرصت‌ها استفاده کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح متذکر شد: هویت ملی را باید به گونه‌ای تبیین کنیم که جوان امروز احساس کند که در مقابل ملت و کشور خود مسؤول است، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در این هویت بخشی نقش اساسی و بی‌بدیلی دارد و این نقش قابل تردید نیست. 

وی به نقش تأثیرگذار خراسان در دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: حدود ۲۰ روز از جنگ گذشته بود که به اهواز رفتم، در کنار گلف مقر نیروهای خراسانی بود، نیروهای خراسانی اولین کسانی بودند که با آن‌ها آشنا شدم، شهیدان «محمد بابارستمی»، «سیدعلی حسینی»  و سردار «درچه‌ای» از جمله این نیروها بودند که با آن‌ها مأنوس بودم. 

سرلشکر باقری تأکید کرد: باید به نقش لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه(ع)، یگان‌های سپاه پاسداران، جهاد خراسان، ناجا و مجموعه‌هایی مانند آستان قدس رضوی که در بازسازی هویزه نقش داشتند و یا حوزه علمیه خراسان به خوبی پرداخته شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به اهمیت محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: یک محتوای ملی با ۵۶ پروژه در دست تهیه است که امیدواریم تا پایان سال جاری به نتیجه برسد و همه استان‌ها بتوانند بخشی از محتوای مرکز فرهنگی خود را با استفاده از این طرح اجرایی کنند و بخش دیگری را نیز با استفاده از  نقش هر استان در دفاع مقدس به زبان هنر و در قالب فن‌آوری روز در موزه دفاع مقدس عملیاتی کنند.  

وی گفت: دفاع مقدس مربوط به آحاد مردم ایران اسلامی است، بنابراین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیز مربوط به همه مردم است، باید این مرکز فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و اختلافات قومیتی و مذهبی باشد، هرکس معتقد به انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا است در راه‌اندازی و رونق بخشیدن به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس باید صادقانه به میدان بیاید و با احساس خودی بودن ایفای نقش کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات مسؤولان استانی به‌خصوص شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در اختصاص بخشی از زمین کوهسنگی به مرکز فرهنگی دفاع مقدس و همچنین تأمین اعتبار برای عملیات عمرانی این مرکز، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس، راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها و همچنین تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس ارائه کرد.   

محمدرضا کلائی شهردار مشهد نیز در این دیدار پرداختن به مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به‌عنوان یک پروژه ملی، توجه همزمان و کافی به طراحی فرهنگی و هنری محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس و همچنین ایجاد پیوستگی بین بناها و عناصر موجود در حوزه دفاع مقدس را خواستار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
    0 0
    رانت خواریش برای کیه
  • علی رضا طالب زاده گان US ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    0 0
    جهان ارسرلشکرمحمد باقری قدرت جهانی شدن اسان نیست واعدالهم استطتعم من القوه الله قادرون یخلق الرجال من الحدید کانهم بنیان المرصوص لاالعنکبوت_موفق باشی.جهان ار سرلشکر محمد باقری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس