کتاب سی و ده - کراپ‌شده

سی و ده خاطرات تبلیغی سید احمد بطحایی است که دربردارنده ی لطافت ها و ظرافت هایی است که نویسنده در ایام تبلیغ شاهد و ناظر آن بوده است.

به گزارش مشرق، دومین عصرانه کاغذی نشر معارف با حضور وحید یامین‌پور عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران، حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیرمسئول ماهنامه خیمه و حجت الاسلام بطحایی نویسنده اثر در دانشگاه معارف به  کتاب «سی و ده» اختصاص یافت.

سی و ده خاطرات تبلیغی سید احمد بطحایی است که دربردارنده ی لطافت ها و ظرافت هایی است که نویسنده در ایام تبلیغ شاهد و ناظر آن بوده است.

در ابتدای برنامه وحید یامین پور به آشنایی خود با این کتاب اشاره کرد و گفت: در یک مسافرت که همراه دوستی بودم قسمت هایی از این کتاب خوانده شد و مرا علاقه مند به خواندن کتاب کرد.

یامین پور به اهمیت کتاب «سی و ده» پرداخت و اضافه کرد: نثر دلنشین، شیرین و بدون مکث این کتاب می تواند خواننده را تا انتها پای سطور این کتاب نگه دارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران یادآور شد: هم نشینی گریه و خنده، قدرت نویسنده در تغییر فضا مهمترین ویژگی های کتاب «سی و ده» محسوب می شود.

این فعال عرصه فرهنگ و رسانه تصریح کرد: با وجود این‌که فصل های کتاب کوتاه نوشته شده است؛ اما نویسنده به خوبی توانسته است با فضاسازی دقیق لبخند را روی لب ها بنشاند.

وی با مهم شمردن فرم روایی برای محتوای دینی تاکید کرد: در زمانه ای که آثار متعددی به اسم آثار معنوی و دینی منتشر می شود و با فراتر رفتن از فرم دین معنی دین را تبلیغ می کنند. گویا دین نیازی به فرم، مناسک و آیین ندارد.

یامین پور ادامه داد: در این زمانه نوشتن  کتابی که زیبایی های آیین های تاریخی و مبتنی بر دین را در محیط و فضای دست نخورده روایت کند اتفاق مبارکی است و  این از مهم ترین اتفاق های این کتاب است.

در ادامه نشست حجت الاسلام زائری با بیان این‌که تبلیغ و منبر تاریخش منقضی نشده است گفت: روحانیت باید رسالتش را درست تشخص و ادا کند.

وی در معرفی کتاب «سی و ده» افزود: سی و ده روی ممیزی ای که روحانیت دارد تمرکز کرده است و  ادای جریان مقابل را در نمی آورد. نویسنده دنبال رسالتی است که بر عهده ی اوست، رسالت طلبگی که به خوبی از پس آن برآمده است.

زائری مهم ترین ویژگی کتاب «سی و ده» استفاده درست از درام عنوان کرد و یادآور شد: نویسنده «سی و ده»  از ظرفیت درام برای بیان مساله ی خودش استفاده کرده و غدغه و رسالت خودش را دارد.

در پایان مراسم علاقه مندان، کتاب را با امضاء نویسنده به یادگار تهیه کردند.

سی و ده، مجموعه داستان هایی ست از کشمکش های یک طلبه در دو محیط تبلیغی در چهل قابِ روایی. نویسنده با استفاده از تجربیات شخصی و حضور در میان مردم سعی کرد با روایت و لحنی جذاب و در عین حال داستان پردازی دقیق و هوشمندانه چالش های یک روحانی را در محیطی غریب و تازه روایت کند.

سی و ده را میتوان نخستین روایت شخصی و خصوصی از درون زندگی یک روحانی در ادبیات داستانی قلمداد کرد. نویسنده سعی میکند در مواجهه با این محیط جدید و نو  بخش های شگفت و بدیع اتفاقات و حوادثی که برایش پیش میاید را بی واهمه از قضاوت ها و رعایت احتیاط ها و محافظه کاری بگوید.داستان هایی که بخاطر شخصیت و فضای بکر و دست نخورده اش تقارنی عجیب دارند و شگفت. سرشار از شور و هیجان، گوارایی یا حتی درد و رنج.

می توان سی و ده را نمایی از پرسپکتیو چند بعدی یک روحانی در شهری غریب دانست. چیزی شبیه نقاشی های سزان که در عین سادگی ژرفند و عمیق.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    0 0
    پرسپکتیو ینی چی؟ فارسیشو بنویس برادر یا خواهر نویسنده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس